info@capitolreport.org
ویدیو

آمریکا عقب نکشید: پاسخ داد

📋خلاصه

در این ویدیو، من درباره پاسخ محکم ایالات متحده به حمله سپاه پاسداران به یک کشتی تجاری به نام اورلاولی توضیح دادم. شب گذشته در واشنگتن دی سی، در حین یک مهمانی بودم که خبر این واکنش قاطع را دریافت کردم. آمریکا با استفاده از هواپیماهای اف-۱۶ و موشک‌های هدایت‌شونده به سایت‌های راداری و پهپادی و یک مقر فرماندهی سپاه در ایران حمله کرد. این نمایش قدرت نشان داد که امنیت کشتی‌رانی دریایی برای آمریکا خط قرمز است. تصاویر منتشر شده توسط سنتکام از این عملیات، پیام واضحی به جمهوری اسلامی ارسال کرد. این تصاویر نشان‌دهنده تجهیزات پیشرفته‌ای است که برای این عملیات استفاده شد، از جمله موشک‌های هدایت‌شونده لیزری و بمب‌های بانکر باستر که برای انهدام اهداف خاصی به کار رفتند. به وضوح، آمریکا قصد دارد نشان دهد که هر گونه تهدید به امنیت کشتی‌رانی با پاسخی سریع و قاطع مواجه خواهد شد. در این بین، پرزیدنت ترامپ نیز با توییت‌هایی به این موضوع واکنش نشان داد و به نظر می‌رسد که سیاست او در مقابل جمهوری اسلامی همچنان بر پایه واکنش‌های تند و حساب‌شده استوار است. با این حال، این اقدام‌ها بخشی از یک استراتژی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد که شامل تعامل با کشورهای منطقه و حفظ توازن قوا است. در نهایت، من به این نتیجه رسیدم که جمهوری اسلامی با اشتباهاتی که در محاسبات خود دارد، به طور مداوم در حال دریافت ضربات از سوی آمریکا است. این اشتباهات می‌تواند منجر به تضعیف نیروهای سپاه و کاهش توانایی‌های دفاعی آن‌ها در منطقه شود. در این وضعیت، پیام اصلی این است که آمریکا آماده است تا هر لحظه که لازم باشد، اقدام کند و این موضوع را با قدرت نظامی خود به نمایش گذاشته است. در پایان، از همه کسانی که در این لایو شرکت کردند و از کپیتال ریپورت حمایت کردند، سپاسگزارم. امیدوارم در لایوهای بعدی با اطلاعات و تحلیل‌های جدید در خدمت شما باشم.

📝متن کامل

شب تابستانی در واشنگتن دی سی بعد از یک باران کوتاه و خب شب جمعهست مهمونی‌ها به راه و ما هم در مهمانی بودیم امریکاییا مهموناشونو مهمونی‌هاشونو زود آغاز می‌کنن خیلی بیخودی زود و بعد در همون مهمونی به محض اینکه شروع شد خبردار شدیم که ایالات متحده آمریکا یک پاسخ محکم داره به حمله سپاه به یک کشتی تجاری به اسم اورلاولی کشتی که با پنجشم سنگاپور حرکت می‌کرده و این پاسخ همونجا که اومد من می‌دونستم که باید بیام و راجع بهش صحبت بکنم. اطلاعات تا اون موقع جمع کردیم توی مهمونی و خیلی سریع اومدیم اینجا. جمهوری اسلامی فکر کردی یک پهبادی می‌زنه و دیگه تمام. ولی واقعیت اینه که آمریکا پاسخ بسیار محکمی بهش داد و نشون داد امنیت کشیرانی دریایی براش خط قرمزه. پرزیدنت ترامپ راجع بهش توییت کرده راجع بهش حرف می‌زنیم ولی مهم‌تر از همه این عکسیه که سنتکام منتشر کرده از عملیات این عکس اون اف۱۶ه که عملیات اجرا کرده سنتکام منتشر کرده و اون موشکایی که اینجا روش می‌بینید و همه اینا بمبایی که روشه و بعضی از موشکهایی که روشه راجع بهش تحلیل وجود داره اینکه کدوم یک از این موشکها برای چه منطقه‌ای استفاده شده بسیار داستان عالی و لاولیه واقعاً مثل همون کشتی اورلاولی که جمهوری اسلامی بهش حمله کرده و بشینید پاش [صدای خرناس] تا بهتون بگم این عکس چه معنی داره بعضی وقتا یک عکس از کنفرانس خبری یا حتی یک فیلم تبلیغاتی هم مهم‌تره یک عکس خودش یک پیامه پیام بسیار مهمی که سمت کام داره می‌فرسته با این اف۱۶‌هایی که فرستاده بر فراز جمهوری اسلامی راجع به این حرف می‌زنیم که کجاها رو زدن با چی زدند چرا زدند و جمهور جمهوری اسلامی چه محاسباتی کرده بود چه اشتباهاتی کرده بود واسه همین پادا در واقع تاوانشو پس داد درود به همتون دوباره در این شب گرم تابستانی ۵ تیرماه ۲۵۸۵ شاهنشاهی از قلب پایتخت آمریکا در خدمتتون هستم عکسو نگاه کنید این عکس اف۱۶ رو چیزایی که اینجا من تا حالا روش فهمیدم اون سمت چپ اون که مثل یه خشاب ریوالور اون ته می‌بینه اونا موشکای هدایت شونده موشکهای هدایت شونده لیزریه هر کدومش ۲۰ ۰۰۰ دلار قیمت خشابشم ۱۲ تا می‌خوره برای اینکه بخوان پهپات بزنن بنابراین اونو فرستادن این ۱۲ تا رو خالی کرده یعنی پهباد کلی زده و بعدم این سمت راست در واقع در صفحه اونجایی که اون بمبس سرشی آهره می‌بینید اونجا اون بمب جیبیو ۴ه که برای زدن قرارگاه استفاده می‌کنن یا برای زدن سنگر استفاده می‌کنن به معنی اینکه از این بمبا هم استفاده کرده اف۱۶ که در واقع موشکن اینا موشکایی که بانکر باسترن اف۱۶ استفاده کرده برای اینکه بخواد رادارهای سپاه رو بزنه مغر فرماندهیشونو بزنه سوخت اکستنشنهایی سوختش رو تمام این عکسها مشخصاً سنتام می‌ذاره برای فرستادن یک پیام وقتی اینا رو نشون میده یعنی از همه اینا استفاده کرده از این سلاحها و به جمهوری اسلامی هم یک پیام مشخص داده اینکه سنت کام الان امنیت کشتی ایرانی واسش مهمه اینجور چیزا رو جدی می‌گیره پرزیدنت ترامپ یه توییت انجام داده و در مورد این داستانا ویدیوهایی که حالا فعلاً وجود داره و اطلاعاتی که من گرفتم در مورد موشک‌هایی که آمریکاییاها استفاده کردن نشون میده آمریکایی‌ها ۶ تا هواپیما به ۴ منطقه در جمهوری اسلامی حمله کردن در داخل خاک ایران دورور تنگی هرمز سایت‌های راداری رو زدن سایت‌های پهپادی رو زدن و یک مقر فرماندهی سپاه رو مورد هدف قرار دادن ۶ تا هواپیمای آمریکایی حمله آمریکایی‌ها به نظر خیلی متناسب میاد با حمله‌ای که جمهوری اسلامی انجام داده ده اوناهم ۴ تا پهباد زدن از ۴ تا پهباد یکیش به هدف خورده اینا آمریکایی‌ها ۶ تا هواپیما فرستادن ۴ تا هدف رو کامل نابود کردند و وقتی شما همینو می‌ذاری کنار همدیگه یعنی وقتی نشون میدی که الان شما قابلیتو اینی داره که اف۱ شون۶‌ها یه سری پهبادایی شلیک کنن که ۲۰ هزار دلار قیمتشون یعنی زیر قیمت شاهده این یک دوم اینکه شما از بمبایی استفاده می‌کنید و از موشک‌هایی استفاده می‌کنه که باعث میشه هواپیماات خارج از پدافند دفاعی جمهوری اسلامی باشن که در تنگه هرمز لای اون کوه‌ها قایم شده و در نکته آخرم اینه که ۶ تا حمله داشتی ۴ تا کیل که نشون دهنده اینکه ۱۰۰ اون چیزایی که می‌خواستی رو زدی همینو بذارید کنار کاری که جمهوری اسلامی کرده به کشتی غیرنظامی حمله کرده برجکشو زده و کشت مشم نداده ولی بالاخره خسارت به بار آورده. چند بار دیگه جمهوری اسلامی می‌خواد این مشتو تو دهنش بخوره تا اونجایی که جمهوری اسلامی مشت می‌خوره آقای ترامپش مشت خواهد زد. اینور حرکات جمهوری اسلامی فقط واکنش آمریکا رو به در پی خواهد داشت. فقط می‌تونه انتظار داشته باشه جمهوری اسلامی که به محض اینکه همچین حرکات احمقانه‌ای انجام بده سریعاً پاسخشو دریافت کنه و این الان باز هم خودش درست اگر شما نگاه کنید تو این سیکلایی که الان اتفاق افتاده نقض آتشبس ما هر دفعه داریم می‌بینیم که در طول یک هفته آتشبس به نوع مختلف هی داره نقض میشه هی صحبت از اینکه مذاکره در کنارش ادامه داره سنت کام اف۱۶ می‌فرسته با این تجهیزات و جلوی جمهوری اسلامی می‌ایسته و بهشون ضربه می‌زنه. هرچقدر این داستان بیشتر ادامه پیدا بکنه سپاه ضعیف و ضعیف‌تر میشه. هرچقدر بیشتر ادامه کنه ادامه پیدا کنه امنیت کشف ایرانی آمریکا راحت‌تر می‌تونه کشورهای دیگه رو قانع کنه که اوناهم بیان وارد شن و سعی کنن تو این داستان درگیر شن. جمهوری اسلامی به نفع دانالد ترامپ داره کار می‌کنه. واقعاً. یعنی وقتی شما می‌بینید که چهجوری این کارتا یکی پس از دیگری به نفع دانالد ترامپ داره برمی‌گرده در حالی که همه فکر می‌کنن او داره مذاکره می‌کنه پس تموم شد. یهو موشک می‌زنه. در حالی که همه موشک می‌زنه امیدوارم تموم کنه نمی‌کنه. شما اگر یادتون باشه موقعی که جنگ شروع شد و عملیات خشم حماسی آغاز شد در بهبوه جنگ هیچکسی نمی‌تونست پیش‌بینی بکنه که آقای ترامپ این جنگو متوقف می‌کنه بعد میره سراغ یک تفاهم‌نامه‌ای که خیلی به نفع جمهوری اسلامیه اصلاً همچین گزینه‌ای روی میز نبود الان اونم هست یعنی ترامپ به گزینه‌هاش هی اضافه میشه و اینا اتفاقی نیست اینا حرکت‌هایی که این داره انجام میده برای اینکه انگار که برای موش موش پنیر می‌ذاری روی تله موش بله [گلویش را صاف می‌کند] به نظر میاد احمقانهست شما می‌خوای پنیر بدی به موش بعد از اینکه اومد اون پنیرو قاپید قراره که اون تله روش خراب بشه و پشت سر هم ترامپ داره طله می‌زنه تله می‌ذاره برای این‌ها و به خاطر اینکه اینا اعتقادی هستند و نمی‌تونن آنالیز کنن تغییر رفتار وجود نداره شما نمی‌تونی توقع داشته باشی برای یک موش که ناگهان فکر کنه بشینه بگه او این پنیرو باز چی گذاشتن شاید یک تله پشت سرش باشه یک موش در حد یک موش می‌فهمه و هر دفعه توی تله میفتن هر دفعه توی تله میفتن یک ضرب ما این رو می‌بینیم و جمهوری اسلامی باز هم در این طله افتاد و دوستان حالا میگن توی این موشکها براشون ذرتم فرستادند پاپکورن در واقع که با پاپکورن بشینید بخورید و اینو نگاه نگاه کنید که در حالی که آقای ترامپ داره این داستانو مدیریت می‌کنه، جمهوری اسلامی چهجوری؟ همین پشت سر هم هی داره پانچهایی می‌خوره که کاملاً شوکش می‌کنه. کاملاً شوکش می‌کنه. الان دولت ترامپ گزینه‌هاش هی بیشتر و بیشتر داره میشه برای اینکه الان یک بعد از این مدتی که الان آقای ترامپ عقب کشیده از لحاظ سیاسی به نظر میاد کنترلو در دست گرفته مخصوصاً بعد از این حملاتی که انجام میده اونایی که انتظار داشتن او پس این عقبنشینی کرد پس داره میاد بیرون پس تموم شده الان با این حملات می‌فهمن خیر اینطور نیست ترامپ هر جایی که بخواد هر لحظه که اراده کنه ارتش آمریکا می‌تونه اف۱۶ بفرسته دوباره تصویرش ببین ببینید این آها هر لحظه اراده کنه اینا برمی‌گردن این به اون کسایی که میگن او این از موضع ضعفه دهن اونا رو بسته از یه طرف به جیدی ونس که یک فردیست که ۴۱ی دو سالشه اطلاعات زیادی از سیاست خارجی نداره خیلی جاهطلبه به شدت و خیلی امیدواره که در انتخابات بعدی رئیس‌جمهور بشه در آمریکا و الان به اون گفته برو با جمهوری اسلامی معامله کن بهخاطر اینکه جیدی ونس بخشی از جمهوری‌خواهان که در میدل آمریکا هستند در آمریکای میانه هستند و اینا اکثراً ایالت‌هایی هستند که سنتی به جمهوری‌خواه‌ها رأی میدن و سنتی ایزولند بهخاطر اینکه در وسط آمریکان کش اون ایالت‌هایی که در وسط آمریکان مقدار تجارتشون با کشورهای خارجی اندکه بیشتر تجارت خارجی آمریکا از طریق ایالت‌هایی که در دو سوی اقیانوس قرار دارند. حالا یه ایالت‌هایی مثلاً مثل تگزاس مثلاً که در خلیج آمریکا قرار داره که راه‌های آبی دارن. اونایی که در مید میدل آمریکا هستن بیشتر تجارتشون با ایالت‌های دیگهست یا با کاناداست و مکزیک نهایتاً و اونا علاقه‌ای ندارن که توی این جنگا دخالت کنن. اون رأیو ترامپ نمی‌خواد از دست بده. اومدن جای دیونتس فقط واسه که آقای ترامپ اون رأیو نگه داره. اینم ادامه پیدا خواهد کرد به یکی جام نخواهد رسید با جمهوری اسلامی توافقی وجود نداره به جمهوری اسلامی نمیشه اعتماد کرد جمهوری اسلامی الان این اتفاقی که افتاده اینا فکر کردن پیش خودشون حساب کردن گفتن که الان آمریکاییا دارن از سمت عمان این کشتی رو رد می‌کنن ما چیکار بکنیم چهجوری یه کاری بکنیم یه حرکتی انجام بدیم که به پاسخ آمریکایی‌ها منجر نشه رفتن حساب کردن دیدن کشی سنگاپوری آوردن گفتن به این حمله کنیم از همه کم خطرت امریکایی هم نیست اونو می‌زنیم احتمالاً پاسخی هم آمریکا نمیده آمریکا اعتنا اعتنایی نکرد که این پرچم آمریکا روش هست یا نیست یا سنگاپوریه یا کجاییه به محض اینکه امنیت کشیرانی جهان مختل شده و این خورد بهش آمریکا بهش پاسخ داد بنابراین اشتباه محاسباتی بد این حرکت احمقانهست که جمهوری اسلامی می‌کنه این دست و پا زدنای احمقانهست که جمهوری اسلامی می‌کنه به گور باید ببره جمهوری جمهوری اسلامی که ببینه تنگه هرمز رو می‌تونه کنترل کنه. هیچ کشوری در دنیا زیر بارش نخواهد رفت. این از اون ایده‌های احمقانه‌ایه که جمهوری اسلامی داشته بهشون هنوز زور میاد که قبول نکنند که نمی‌تونن راهزن نباشن. کارایی که می‌کنن راهزنیه. این کار فقط در حتی در استانداردهای اسلامی هم راهزنیه و این به هیچ جایی نخواهد رسید. جمهوری اسلامی هیچ‌وقت نخواهد تونست تنگ هرمز رو کنترل کنه. جمهوری اسلامی نه توانایی این رو داره که بتونه تنگ هرموزاتو ع ببنده. جمهوری اسلامی به شدت خودش به اون تنگه نیاز داره برای اینکه بیزنسش باید از اونجا رد بشه و الان پس لرزه‌های این حمله‌ای که انجام دادن اونجا داره در تهران شنیده میشه. حالا گزینه داره جمهوری اسلامی. جمهوری اسلامی می‌تونه قبول کنه که این مشتو خورده بسیار غیرمحتمله و رفتارشونو تغییر بدن و حملاتشونو به کشتی متوقف کنن. آقای ترامپ گزینه اینو داره که بگه می‌دونید الان دوباره ۶۰ روز دیگه این تمدید شده. از امروز دوباره از اول شما ۶۰ روز باید بیاد این دوباره همه این داستانو انجام دوباره ۶۰ روز اینو بندازه عقب بهخاطر این اشتغی که کردن به حال ممکنه اینو قبول کنن گزینه دیگهشون اینه که هیچ کاری نکنن که ضعیف به نظر بیان به شدت اینجوری در بین طرفداران خودشون گزینه اینه که بعدی اینه که حمله کنن به یه سری از مواضع آمریکایی‌ها که سپاه میگه موشک زده و حملاتی انجام داده و یه سری حمله انجام دادن به مقر آمریکایی ها که ما هنوز گزارشی از خسارت اونا دریافت نکردیم و در تمام مدت داریم الان فعلاً منتظریم ببینیم جمهوری اسلامی از توی این چه پاسخ میده هرگونه پاسخ جمهوری اسلامی دوباره منجر به پاسخ بعدی آمریکا خواهد شد یکی مثل پینگ پونک این ادامه پیدا خواهد کرد و دوباره عکسشو می‌ذارم دوباره آمریکا اف۱۶‌هاشو هر لحظه اراده کنه می‌فرسته اونجا بالای سر جمهوری اسلامی و آسمان ایران در اختیار آمریکاست. آسمان ایران در اختیار آمریکاست. جزئیات این حمله اطلاعاتش بیشتر داره میاد بیرون. آمریکاییا دیگه الان خیلی به اینور داستانا اهمیت نمیدن. اخبارو من نگاه می‌کردم یکی د تا خبر کوچیک راجع بهش بود. چه اتفاقی افتاده این داستان. همه به این قضیه آتش‌بس می‌خندن. اینکه آتش‌بس وجود داره و در عین حال اینجوری اینا با هم درگیر میشن و هی دست به یقه میشن پشت سر هم و سیلی‌هایی که ترامپ یکی پس از دیگری می‌زنه به اینا پس گردنی‌هایی که پشت سر هم می‌خورن ویدیوهاشو اگر دیده باشید توی سوشال میدیا داره پخش میشه خود جمهوری اسلامی ویدیوهاشو پخش می‌کنه یه ویدیو من دیدم در مورد حمله آمریکایی‌ها به اون واحدی که مسئول پرتاب یه سری پهپاتایی هست اسم پهپات پاتست آرش د پهبادهای سری آرش و جمهوری اسلامی این پهبادها رو داشته استفاده می‌کرده برای اینکه حمله کنه به کشورهای منطقه آمریکاییاها زدن با یک حمل ۱۱ نفررو کشتن از نیروهای سپاه رو در یه مورد دیگه دیدم یه ویدیوی دیگه بود مال همین چند وقته مال این یکی دو هفتهست که آمریکایی‌ها ای دارن ضرب ضربات واقعاً مهلکی می‌زنن به این‌ها یه مورد دیگه دیدم تیکهو پاره کرده بودن ۱۳ تا دونه از سپاهیا رو چون جمهوری اسلامی هم اینا رو خودشو نشون میده. یعنی تصاویرم اینا می‌ذارن و پخش می‌کنن و خود جمهوری اسلامی مقاماتش داشتن راجع بهش صحبت می‌کردن. بنابراین حملات تلفات داره. تلفات جدی داره برای جمهوری اسلامی. تلفات انسانی داره. فشار نظامی بهشون می‌داد. فشار اقتصادی بهشون میاد. الان یک وضعیتیه که آقای ترامپ هر لحظه بخواد می‌تونه دنیا رو رو سرشون خراب بکنه یا کل اسکریپتو دوباره برگردونه. ۱۸۰ درجه بره یه طرف دیگه یه سری پرسش‌هایی دوستان داشتن تو این چند وقته مخصوصاً رو ویدیوهای قبلی من که گفتم الان یه گزینه‌ای هست برای کهه کشورهای مسلمان احتمالاً در مرحله بعدی با هم درگیر شن بعضی از من می‌پرسیدن می‌گفتن که همیشه من در لایو‌ها میگم که مسئله اصلی برای درگیری با جمهوری اسلامی چینه و اینکه چین نفت بسیار زیادی از ایران می‌گرفت و نفت بسیار زیادی از خاورمیانه می‌گرفت و هنوزم می‌گیره و اینکه اصولاً رقابت با چین باعث شده که ترامپ وارد جنگ با جمهوری اسلامی بشه. این درسته کاملاً که آمریکا ی اولویت اولش به نظر من هیچ‌وقت برای درگیری با جمهوری اسلامی خود جمهوری اسلامی نبوده. نکته اصلی این است که وقتی شما به قول آقای ترامپ یهو میری وارد داستان میشی و این قضیه شروع می‌کنه دولپ شدن اون داستان شما دولپ میشه می‌رسی به گزینه‌های بیشتر الان اولاً چین هیچ وجه قابلیت نظامی نداره برای اینکه بخواد توی فنگه هرمز عرض اندام کنه چین کلاً س تاو هواپیماور داره هیچ‌کدوم از این سه تا ناو هواپیماور قابلیت اینه که بیش از ۱۵۰۰ مایل بتونن مسافرت کنن ندارن. هیچ‌کدومشون رآکتور اتمی ندارن. بنابراین ناقای هواپیماورش نمی‌رسه به خلیج فارس. از نظر قدرت دریایی چین یک قدرت منطقه‌ایست. هنوز توانایی که بخواد بیاد تنگه قرمز رو بگیره نداره. خارج شدن آمریکا از منطقه خلیج فارس باعث نمیشه که چین وارد شه. چین وارد و انقدرم احمق نیست چین که بخواد وارد منطقه خاورمیانه بشه یه منطقه‌ای که فقط برای آمریکایی‌ها توی این ۲۰ سال اخیر ۳ تریلیون دلار هزینه برداشته برای اینکه بخوان این منطقه رو فعلاً توش باشن به یک حالت آبرومندی فعلاً این داستانو نگه دارن گزینه الان جلوی پای آقای ترامپ باز شده بازم دارم میگم ایشون آرت آف دیل کتابشو اگر بخونید صحبت ابهام و صحبت گزینه‌ها رو می‌کنه اینه که بله شما وارد میشید با یه ایده اولیه‌ای بعد اون ایده اولیه دولپ میشه. گزینه‌های بهتر ممکنه بیاد سر راهت قرار بگیره و به نظر من با این روشی که کشورهای اسلامی مدت طولانی با غرب و مخصوصاً اروپا و الان تا حدودی آمریکا تا کردن اینکه اومدن و بیزنساشونو به زور ازشون گرفتن. فولکسواگن مال قطریاست. نمی‌دونم یه سری صنایه خودروسازی دیگه مال عربستانه. یه سریای دیگه مال اماراته. میان و اینا رو تیک اورور می‌کنن. شهرهای مختلفو میان به زور ازشون می‌گیرن. لندنو به زور ازشون گرفتن. اومدن با ناامنی به وجود آوردن تا آوردن مهاجران غیرقانونی بسیار زیاد با گرفتن حق رأی برای خیلی از این مهاجران غیرقانونی یا کاملاً تقلب کردن در انتخابات محلی و آوردن افرادی که توی شوراهای شهر همه آدمایی هستن که پشت این حکومت‌های اسلامی و ایده خلیفه اسلامی جهانی هستن. اینا واقعیته. اینا اتفاقاتیست که فقط هم جمهوری اسلامی پشتش نیست. تمام این کشورهای اسلامی یکی یکی پشتشن. تمامشون پشت سر هم الان مدت‌هاست که این داستانا رو ادامه میدن و بعد وقتی خودشون ویدیوهاشونو می‌بینی حتی در مقایسه با اون چیزی که ممکنه شما مثلاً ویدیوهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی رو ببینی بگی اینا دیوانن. ولی من به شما کسایی نشون میدم از عرب عرب‌ها برخی از عرب‌ها که چیزایی میگن که جمهوری اسلامیچیا به نظرتون منطقی میان یه ویدیو هست که الان وایرال شده در آمریکا که یک تلویزیون اصلی الجزایر ویدیو گذاشته یه سری از بازیکنان فوتبالشونو دعوت کرده تیم ملیشون در مسابقات جام جهانی آمریکاست و اینا نیم ساعت بحث می‌کنن که مسی برای این توی دنیا بزرگ شده که صهیونیست‌ها و اسرائیل پشتشن نیم نیم ساعت راجع به این حرف می‌زنن و دلیل و مدک میارن و همه چیزم به همه چی ربط میدن. مسی این چیزی که اینا می‌گفتن تو الجزایر الجزایر واسه این به نظر این افراد قهرمان جهان نمیشه اینا فکر می‌کنن فوتبالشون اول دنیاست باور داشتن توی اون برنامه‌ای به نیم ساعت پشت سر هم می‌گفتن الجاذر به جایی نمی‌رسه چون صهیونیستا و یهودیا نمی‌ذارن از طریق مسی رو میارن تو آرژانتین بزرگش می‌کنن. برای اینکه ما نتونیم قهرمان جهان شیم. وقتی شما می‌بینید در چه لولی از توهم اینا هستند در چه لولی از توهم که اولاً شما واقعاً فکر می‌کنید اولی تو فوتبال این واقعاً الجزائر همچین فکری می‌کنه. باور دارید که مثلاً زینالدین زیدان الجزایریه مال شماست. اصلاً مثلاً همچین ایده‌هایی وقتی می‌بینی توشون هست واقعاً میگی خب سپاه پاسداران جلو اینا خیلین. اینا همشون همشون پشت سر هم مدت‌هاست که با این ایده صبح تا شبشون زندگی کردن که غرب رو باید برن شکست بدن باید برن با غرب بجنگن باید با ایده غربی‌ها بجنگن با نحوه زندگیشون بجنگن و چند وقت پیش من رفته بودم لندن ۲ سال حدوداً یکی دو سال پیش یه منطقه‌ای به اسم وست مینستر که خیلیهم منطقه پولداریست خیلی خیلی منطقه پولداریست. وقتی می‌خوام بهتون بگم چقدر منطقه پولداریست اون کوچه‌ای که من توش اون یه مدت زندگی می‌کردم تو خیابون ۲ تا مکلارن پارک شده بود تو خیابون گذاشته بود رفته بود و تو اون منطقه می‌رفتی اکثرشون سعودی بودن یا روس بودن ایرانیان بودن وستینستر یه پارک بود که ما می‌رفتیم اونجا ورزش می‌کردیم می‌دویدیم پارک وستینستر خب شما وارد میشی در انگلیس همه چیز سمت چپه مونوریه اون طرف خیابونن همه چیز سختم هست این هی باید بخواید رانندگی کنید پدرتون درمیاد سمت چپ عادت نداشته باشید ولی وقتی وارد میشی نوشته ران کونتر کلاک وایز وقتی وارد اون محوطه دویدن میشیم دو میدانیش میشی نوشته خلاف جهت عقربای ساعت بدویید مشخصاً باورت نمیشه این سعودیا و مثلاً عربای دیگه‌ای که مثلاً حالا آورده بودن اولاً خانم خانواده‌هاشونو آورده بودن اینا با کالسکه با کالسکه یه بچه در حالی که آیفون حرف می‌زدن این تو می‌چرختن پشت هم یعنی مثلاً یکی دو تا هم نه بعضیا با برغ و اون لباس و اینا در حالی که من دارم می‌روم دو میدانی لای اینا زیگزاگ می‌زنم اینا با کالسکه و تلفن دارن اون تو می‌چرخن و بعد عمداً اینا به خلاف جهت ساعت نمی‌چرخیدن به جهت ساعت می‌چرخیدن عمداً من یه جایی رفتم بعد از اینکه دویدم آب خوردم و این حرفا یه سریاشون من یکی از دوستا اومد فارسی حرف زدیم و ایناهم خودشونو نزدیک کردن به ما که مثلاً ببینن ما کجاییم و اینا وسط صحبتاشون ازشون پرسیدم نمی‌بینی اینجا زهره کونتر کلاک وایز خلاف عقربه‌ها باید بدو ایران گفت آره معلومه دیدیم اینا باید راه و روششونو عوض کنن باید همه چیشونو عوض کنن نمیشه این اونا داشتن به من می‌گفتن یعنی حتی می‌خوان روش دوییدن انگلیسیا رم تغییر بدن میگن نه شما کونتر کلاک وایزن این‌ور خیابون غلطه شما حتی اونشم می‌خوان عوض کنن تا اون حد و خواهند کرد به زودی با همین وضعیتی که داره دستفرمونی که داره بریتانیا میره به اونجا خواهد رسید واقعاً و پاسخ سنت کامپ الان به جمهوری اسلامی فقط اگر وارد جنگ تمامیار نمیشه آمریکا الان باهاشون و کارشونو تموم نمی‌کنه به خاطر که داره با همه این کشوهای عربی الان صحبت می‌کنه فرستادن مارکو روبیو برای اینکه صحبت کنه با کشورهای عربی و فرستادن جیدی ونس برای اینکه بخواد صحبت کنه با جمهوری اسلامی خودش گویای اینه که ترامپ اولویتش اصلاً کجاست چون مارکو روبیا الان واسش خیلی جای جایگاه بالاتری داره برای ترامپ تا جیدی وونس جیدی وونسو فرستاده دنبال اینکه با همون جمهوری اسلامی برن همینجوری سر میز چکوچونه بزنن اونم یه چیزی یاد بگیره در نهایت شاید توی سیاست خارجی حداقل یه چیزی یاد بگیره بتونه در ادمینستریشن بعدی مثلاً مثلاً وزیر امور خارجه بشه. اینم ترامپ واقعاً با این دیدیونسو به نظر من فرستاده تو این مذاکرات. یعنی نرفته بندازهش فقط قربانیش بکنه. درود به دوستان عزیزی که دونیشن می‌فرستن. سپاسگزارم از همه شما عزیزانی که میاید تو این لایوا شرکت می‌کنید و از کپیتال ریپورت حمایت می‌کنید. اخبار در مورد این حمله زیاده. یه دولپینگ استوریه. بالاخره اتفاقات زیادی داره میفته. یه چرخ بزنم یه ریویو بکنم از اتفاقاتی که افتاد این عکسیه که سنتکام پس از حمله به جمهوری اسلامی منتشر کرده بعضی وقتا پیام یک عکس بسیار بزرگ‌تر از یه کنفرانس مطبوعاتیه اون موشک‌هایی که روش هستن توضیح دادم موشک‌هایی که سمت چپ می‌بینید هستن اونا مخصوص پهباد زدن ۲۰ هزار دلار دونه قیمت دارن ۱۲ تاشونم میره توی خشاب و اون موشکی که این سمت راسته این جیبی ف برای زدن مغر فرماندهی استفاده میشه از اف۱۶ استفاده کردن آمریکاییا برای این حمله برای اینکه بخوان فاصله دورتر داشته باشن با موشک بزنن اف۱۶ اصولاً جنگنده هوا به زمین نیست بیشتر درگیری‌های هوا به هوا و خب یه سری پرتاب موشک توش برای بمباران استفاده نمیشه از خارج از مرزهای ایرانم زدن با ۶ تا هواپیما ۴ تا هدف آمریکاییا ۱۰۰ اهدافشون رو تونستن بزنن جمهور جمهوری اسلامی میگه پاسخ داده باید ببینیم این پاسخ‌ها چه واکنشی به بار خواهد آورد جنگ گسترده رو واقعاً با این وضعیت من پیش‌بینی نمی‌کنم همین تیت فورت‌ها یکی این بزنه یکی اون بزنه مثل پینگ پونگ فعلاً ادامه پیدا خواهد کرد به ضرر جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی توانایی اینه که بخواد تنگه هرمز رو تو آبد بسته نگه داره رو نداره و اگر این تفاهم‌نامه هم از هم بپاشه راه دیگری برای اینکه بخواد ازش خارج بشه نداره به هر جد باز خواهیم گشت فردا با لایو دیگری در خدمتتون خواهم بود با آخرین اطلاعات و آخر این اخبار یه سری از پرسش‌ها رو سعی کرده بودم پاسخ بدم سپاسگزارم از همتون که در این لایو دیرت الان حدوداً ساعت ۱۱ شب هست به وقت واشنگتن دی سی سپاسگزارم که با من بودید تا لایو دیگر جاوید شااه پایند ایران و بدرود