ویدیو
چقدر دیگر از عمر جمهوری اسلامی باقی مانده
📋خلاصه
در این ویدیو، من به بررسی موضوع مهمی پرداختم که آیا جمهوری اسلامی ایران در پایان عمر خود قرار دارد یا خیر. من این وضعیت را با دکمه "اسنوز" ساعت زنگدار مقایسه کردم، زمانی که شما بیدار شدن را به تعویق میاندازید، اما در نهایت باید بیدار شوید. توافقنامهای که ایالات متحده با جمهوری اسلامی امضا کرده نیز به نوعی شبیه همین دکمه است که زنگ بیدارباش را به تأخیر میاندازد. جمهوری اسلامی در حال حاضر در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارد و این ضعف در اقداماتی که انجام میدهد و تصمیماتی که میگیرد، به وضوح دیده میشود.
در این ویدیو همچنین به تاریخچهای از تغییرات قدرتهای جهانی پرداختم و نشان دادم که چگونه ایالات متحده، از یک کشور کماهمیت به ابرقدرت اول جهان تبدیل شده و در طول تاریخ خود بارها با بحرانهای بزرگ مواجه شده است. اکنون نیز آمریکا در یکی از این نقاط بحرانی قرار دارد که نه تنها اقتصادی بلکه سیاسی و اجتماعی نیز هست.
من همچنین درباره نقش دونالد ترامپ و رویکرد او در برخورد با جمهوری اسلامی صحبت کردم. او از زمانهای بسیار دور در مصاحبههایش درباره ضعف جمهوری اسلامی و نیاز به مقابله با آن صحبت کرده است. ترامپ با استفاده از استراتژیهایی، همواره طرف مقابل را در ابهام نگه میدارد و از این رو به عنوان یکی از استادان بازی سیاسی شناخته میشود.
در بخش دیگری از ویدیو، به وضعیت کنونی آمریکا و تأثیرات جام جهانی فوتبال بر تصویر این کشور در جهان اشاره کردم. ترامپ با سیاستهای خود توانسته است که آمریکا را در موقعیت خوبی قرار دهد و از این فرصت برای بهبود تصویر کشور استفاده کند.
در نهایت، به اهمیت مشارکت ایرانیان در آمریکا در انتخابات میاندورهای اشاره کردم و تأکید کردم که اگر مخالف جمهوری اسلامی هستند، باید با رأی دادن فعالانه به حزب جمهوریخواه حمایت خود را نشان دهند. این مشارکت نه تنها به نفع جامعه ایرانی بلکه به نفع مبارزه جهانی علیه جمهوری اسلامی خواهد بود.
این ویدیو تلاشی است برای روشن کردن وضعیت فعلی و آینده جمهوری اسلامی و نقش آمریکا و ترامپ در این زمینه. جاوید شاه و پاینده ایران، این پیام من برای بینندگان است که در این مسیر همراه ما باشید.
📝متن کامل
[موسیقی] [موسیقی] این ساعتهای زنگدار هست. دیدید وقتی میذارید یه ساعتی زنگ بزنه صبح بیدارتون بکنه یه دکمهای داره اسنوز که اگه اونو بزنی دوباره بعد چند دقیقه دوباره زنگ میزنی میخوای اون موقعیه که میدونی که میخوای بیدار شی ولی هنوز وقتش نیست و واقعاً این تفاهمنامهای هم که الان با جمهوری اسلامی آمریکا نوشته واقعاً الان مثل همون ساعت زنگدار و دکمه اسنوزش میمونه. زنگ متوقف نشده فقط عقب افتاده فقط ۵ دقیقه اضافهتر شده بعد از ۸ ساعت ۹ ساعت خوابی که شما انجام دادید اون ۵ دقیقه در قبال ۸ ۹ ساعتی که در خواب بودید تقریباً هیچه کسری از ثانیهست اگر جمهوری اسلامی انقدر قویه و قدرتمنده اونجوری که ادعا میکنه چرا الان خطوط قرمز خودشو یکی پس از دیگری کنار میزنه چرا در حالی که ادعا میکنن من خیلی قدرتمندن باید خانم پرستو احمدی رو بخوان ببرن و شلاق بزنن به خاطر اینکه در یک کاروانسرا با یه گروه کوارتت موزیک اجرا کرده و لایو پخش کردن یعنی جمهوری اسلامی انقدر قویه چرا یه خوانندهای که کارشم انقدر مورد توجه قرار گرفته و انقدر مورد احترام جامعهست مورد احترام هنرمندان خانم پرستو احمدی چرا جمهوری اسلامی الان میخواد شلاقش بزنه؟ اگه واقعاً قدرتمند اگه واقعاً توانایی اینو داره که هر کاری که دلش میخواد انجام بده چطوره که میتونی الان فقط زورش به یک ماننده میرسه پیش مرد چون پیش مردم محبوب شده چون نشون داده که سپاه کنترلو در دست نداره چون نشون داده کنترل دست حکومت جمهوری اسلامی نیست و برای همینه که جمهوری اسلامی به خودش میلرزه این ۵ دقیقه آخر حکومت جمهوری اسلامیست نیست. این همون دکمه اسنوز این تفاهمنامهای که دولت ترامپ نوشته و این دکمه اسنوز در نهایت یه بار دو بار زده میشه بعد بالاخره شما میدونی که مجبوری از خواب پاشی و بالاخره یک تو یه کدوم از این اسنوزا شما بالاخره از خواب بلند میشی از تخت میای بیرون و میری توی دنیای واقعی و آیا این لحظه برای ایران نزدیکه؟ راجع به این صحبت خواهیم کرد راجع به تولد ۲۵۰ سالگی آمریکا صحبت خواهیم کرد و مراسمی که [صدای خرناس] پرزیدنت ترامپ در واشنگتن دی سی برگزار کرد یه سری از تیمای آکروجت هوایی آمریکا اومدن مال هواییش برنامه اجرا کردن یه سری تصویرهای ویدیوهای اون آکروجتا برخی از هواپیماهایی که فقط فلای اور داشتن اومدن از بالای سر مانیومنت رد شدن و خب اون زیرم مردم زیادی بودن البته روز گرمی بود راجع به این صحبت خواهیم کرد و اینکه معنی این ۲۵۰ سالگی چیست وزیرا میگن اون بابا تولده و حالا خیلی مهمیست خوشحالن مثلاً کشورشون متولد شه ۲۵۰ سال ولی این عدد ۲۵۰ اهمیتش و الان آمریکا در کجای تاریخ خودش قرار داره چقدر مهمه که ما بدونیم که الان این نظمی که در دنیا هست ۱۰۰ سال ۲۰۰ سال پیش اگر شما همچین چیزی رو میگفتی بهت میخندیدن. اگر شما در سال ۱۹۱۳ میرفتی در هر کجای دنیا و میگفتی که آمریکا در عرض ۱۰ ۱۵ سال دیگه ایالات متحده آمریکا میشه ابرقدرت اول دنیا بهت میخندیدن. اگر شما برگردی به سال ۹ ۱۹۰۰ جایی که اروپا تقریباً کم و بیش توش صلح وجود داشت واقعاً از لحاظ تجارت و قدرت نظامی و قدرت علمی تکنولوژیک هرچی شما بگی اروپا سرآمد جهان بوده شاید ۸۰ ۹۰ دنیا رو به صورت مستقیم اروپا کنترل میکرد و در اروپا سال ۱۹۰۰ همه باور داشتن اونایی که تحلیلگر بودن میگفتن اگر جنگی هم در داخل اروپا رخ بده جنگ کوتاهی خواهد بود بهخاطر اینکه انقدر این کشورا الان به هم وصل شدن و اون موقع راهآغن اومده بود تازه تو اروپا راه افتاده بود و انقدر سیستم تجارتشون به همدیگه به هم پیوسته شده بود تحلیلگرا میگفتن حتی اگه جنگهم بشه چون پول خیلی زیادی از دست میره خیلی سریع متوقف خواهد شد ۲۰ سال بعد اروپا کامل خودشو سوزونده بود. یعنی وقتی ۱۹۱۹ پایان جنگ جهانی اول من امضا شد، اروپا کامل خودشو سوزونده بود و آلمان تسلیم شده بود. امریکا و بریتانیا برندههای جنگ اول بودن ولی بریتانیا خیلی ضربه خورده بود. آمریکا در واقع یه کشوری بود که تا ۱۹ ۱۷ حتی ارتش رسمی نداشت. یعنی ارتش به عنوان مثلاً یه نیرویی مثل ژاندارمری یا میلیشا مثلاً بود در آمریکا. در عرض ۲و سه سال ارتشیشون ساختن و تبدیل شدن به یه قدرت. ولی هنوز اون موقع در اون سال آمریکا در دوران طفولیتش بود. مثل کودک بود. تازه به دنیا اومده بود. [صدای خرناس] چند ساله مثلاً ۴ سالشه ۳ سالشه ولی شماهم وقتی همون سه چ سالگی هم میبینیش میفهمی آینده خوبی داره ولی هنوز واقعاً کودکه ۱۹۱۹ قرارداد امضا میشه در ۱۹۲۰ همه تحلیلگرا فکر میکردن که خب دیگه آلمان کارش تموم شد اون چیزی که میدونیم اینه که تم جنگ شد آلمانم شکست خورد الانم محدود شده الانم کشورایی که متحدان فرانسه بسیار موقع قوی شده بود. بریتانیا خیلی قوی شده بود و همه میگفتن هر اتفاقی بیفته آلمان که حالا حالاها دیگه دردسری ایجاد نخواهد کرد. آلمان فعلاً رفته. ۲۰ سال بعد ۱۹۴۰ آلمان فرانسه رو در [صدای خرناس] ۶ هفته تسخیر کرد. آلمانی که کاملاً از بین رفته بود جنگ جهانی اول در ۶ هفته فرانسه رو به زانو درآورد. به بریتانیا انقدر حمله کرد که تقریباً از لندن یه خرابه ساخت. کل اروپا در دست آلمانا بود و در تمام این مدت تحلیلگرا میگفتن اصلاً اگر آلمان نازی در ۱۹۴۰ میگفتن آلمان نازی اگر ۱۰۰ سال عمر نکنه رایش ۱۰ ساله رو همه راجع بهش حرف میزدن. یعنی میگفتن ۱۰۰ سال رایش در اروپا و اروپا رو متحد کرده. ۲۰ سال بعد از اون رایش از بین رفته بود در ۱۹۶۰ یک کشوری مثل روسیه که خودش تو انقلابات بود کمونیست شده بود نصف دنیا ناگهان دستش بود نصف دیگش دست آمریکا بود بریتانیا دیگه قدرت سابق نبود فرانسه دیگه قدرتی نداشت و اینا رو من دارم مثالشو میزنم این به خاطر اینکه به شما بگم شما وقتی این ۲۰ سال ۲۰ سالا رو وقتی میذاری کنار هم در طول ۱۰۰ سال گذشته آمریکا واقعاً در طول ۱۰۰ سال گذشته شده تو هر کدوم از اینها موفق شده و به عنوان قدرت برنده از توش بیرون اومده تا ۱۰۰ سال پیش آمریکا بیشتر اروپاییا بهش میخندیدن به آمریکا به خاطر اینکه یه کشوری بود که فکر میکردن همه کابوین اونجا غرب وحشی همه آمریکا و به قول معروف با دماغ سربالا نگاه میکردن بهش ۱۰۰ ساله واقعاً که آمریکا در دنیا مطرح شده وقتی شما تاریخشونو بخونید ۱۰۰ ساله مطرح شده و در ۱۰۰ سال گذشته ولی تونسته موفق بشه پیروز بیرون بیاد از معادلات ژئوپولیتیک اینجا هم الان یکی دیگه از اون مناطقیه که الان در سال ۲۰۲۶ آمریکا رسیده به یک سیکلی که در تاریخ خودش ۵ بار دیگه هم رسیده بوده آمریکا هر ۵۰ سال یک بار دچار ار یک سیکل بحران بسیار شدید اقتصادی میشه هر ۵۰ سال یک بار یعنی الان سال ۲۵شه قشنگ موقعیه که شما دارید میبینید تحولاتی که در بازار داره صورت میگیره ورود ایآی به از بین رفتن خیلی از شغلا ناامید شدن خیلی از آدما از اینکه بتونن توی زندگیشون به یک زندگی حتی متوسط رو به پایین برسن ن از بین رفتن فرصتهای شغلی و در عین حال به وجود اومدن یک طبقهای از افراد که ۱ ۲ جامعه بیشتر نیستن ولی به نظر میاد نزدیکش ۷۰ ۸۰ پول دنیا امکانات دنیا حتی از لحاظ شما معروفیتم اگر نگاه کنید توی چیزایی مثل سوشال میدیا انگشت شمارن کسایی که تو اون طبقه بالا هستن و الان این باعث شده که خیلیا راجع به آینده سیستم سیستم مالی آمریکا حرف بزنن حتی راجع به دلار دلاری که ما به صورت پول نقدو داشتیم دولت ترامپ امسال داره میره به سمت اینکه دیجیتالش بکنه کاملاً بره به سمت کریپتوکنسی از طرف دیگه آمریکا هر ۷۵ سال یک بار هم تقریباً بین ۷۰ تا ۸۰ سال یک بازه ۱۰ سالهای بعد از ۷۰ سال آمریکا دچار یک بحران بسیار عمیق داخلی و سیاسی میشه یعنی در تاریخ آمریکا اگر شما نگاه کنید ۱۷۷۶ استقلال گرفتن ۱۸۶۳ رفتن توی جنگ داخلی یه مدت طولانی جنگیدن ۶۰۰ هزار نفر همدیگهرو زدن کشتن آمریکاییا دوباره ۷۵ سال دیگه حدوداً اومدن توی وضعیتی که بعد از جنگ جهانی دوم درگیر ویتنام بودند و طبعات بعد از جنگ جهانی دوم و تغییرات بسیار زیاد در آمریکا صورت گرفت. تظاهراتهای فوقالعاده زیاد در آمریکا صورت گرفت. الانم دوباره برگشتیم رو اون سیکل ۷۵ سال. اولین باره در تاریخ آمریکا که سیکلای ۷۵ و ۵۰ روی همدیگه میفتن و از این جهت اینم یه داستانیست که به اندازه کافی راجع بش نوشته شده و راجع بهش اطلاعات وجود داره. کتابایی مثل فورت ترنینگ که سال ۲۰۰۰ فکر میکنم ۲۰۱ نوشته شده بود که اصلاً توضیح داده بود کاملاً این سیکلا رو کتابایی مثل امریکا سیکرت وار مال آقای جورج فریدمن که ایشون توش به خوبی این داستانا رو توضیح داده پیتر ساند زیادن کسایی که راجع بهش صحبت کردن الان این یک موقعیتیه در تاریخ آمریکا یک جاییه که بهش میگن ترنینگ پوینت واقعاً اگر اشتباه بکنی یا قرار باشه که آمریکا جا بزنه یا عقب نشینی کنه یا پشت کنه به اون ارزشهایی که به خاطرش وارد شده به این شرایط سخت شکست میخوره و آمریکا کشوریه که اگر این نوار پیروزیهاش قطع بشه خیلی از لحاظ سیاسی بار سنگینی خواهد داشت حتی از جاهای دیگه دنیاهم شاید بیشتر به خاطر قدرت مطبوعات آزادیهایی که اینجا وجود داره خیلی سریع اعتمادشونو آمریکاییها میتونن از دست بدن و نظرشون تغییر بکنه و الان این تفاهمنامهای که پرزیدنت ترامپ نوشته با جمهوری اسلامی بخشی از این ترنینگ پوینته. آقای ترامپ رو اگر شما به حرفاش گوش کنید اگر تعقیبش کرده باشید یکی از اولین مصاحبههایی که داره ایشون فکر کنم اصلاً اولین مصاحبه تلویزیونیش که در برج ترامپ انجام میده جوان استرامپ ۱۹۸۰ ۱۹۸۱ باید باشه از همون جا راجع به جمهوری اسلامی حرف میزنه مصاحبه راجع به یه یک فرد پولدار میلیاردر خوشی پقد بلنده به اسم دانالد ترامپ که یه دفتر فوقالعادهای داره در منحتن که یک ویو بسیار فوقالعادهای داره از سنترال پارک آرمان جان ببین میتونی ویدیوش پیدا کنی اگر بشه ثانیهیشو نشون داد شاید کوچیک بذاری نشون بده میگم یه مصاحبه سیاسی نیست یه مصاحبهای راجع به آمریکاییهای موفق یه برنامه برای یک خانمی اون موقع بود که انکر بسیار معروفی بود در آمریکا راج یک برنامه داشت راجع به آمریکاییهای موفق میرن تو برج ترامپ تو دفترش نشستن تو دفترش دیگه بسیار خوبی داره راجع به اقتصاد همه چی راجع به وضعیت آمریکا وضعیت فرهنگی اینا حرف میزنن در بخشی از اون مصاحبه آقای ترامپ راجع به جمهوری اسلامی صحبت میکنه اون کاری که کردن با آمریکاییها گروگان گرفتن ما نباید اینا اجازه میدادیم این اتفاقی میفته ما باید میرفتیم اون گروگان رو اونجا نجات میدیم ما باید میزدیم حمله میکردیم بهشون اینا ارتش ندارن اینا کشور عادی نیستن اینا ضعیفن آقای ترامپ از اون موقع راجع به این قضیه صحبت میکنه از ۱۹۸۰ ۱۹۸۱ و بعد شما نه دوبله که نه ولی اگه همونجوری کوچیک بذاری شاهمان جان مرسی آره چون میترسم دوباره یوتیوب به ما استرایک بده ولی همه جا هست تو یوتیوب یه تیکهشو بزن یه تیکه کوچیکشو بذار فقط مال همون تیکه جمهوری اسلامیشو داری پیداش کردی یه بخشی داره راجع به اون تیکهشو بذار et and boys out that yes donal trump has been so cons when you get the other count the other count to do a little as you do and you can create the right attitudes the iranian sitation is case point they hold oures andally sit backows country irges thinkingor and don't do other کافیه تا همین حد آرمان جان مرسی ولی خواستم فقط اینو نشونتون بدم این یک بخشی از این مصاحبه بزرگتره که آقای ترامپ میگم تو یه مصاحبهای که اصلاً ربطی نداره به سیاست از اونجا علیه جمهوری اسلامی حرف میزنه راجع به گرگانگیری حرف میزنه به خمینی بعداً میگه میگه دیوانه میگه رهبرای جمهوری اسلامی اصلاً عقل ندارن باش متر سگن رئیس جمهوریشون ۴۰ سال بیاد راجع به جمهوری اسلامی حرف بزنه بعد بیاد تو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیاد قول بده بگه این توافقی که اوباما ما نوشت من برم پارهش میکنم و بره این کارو انجام بده که اون موقع من یادمه وقتی گزارش میدادم اصلاً در واشنگتن و این مطبوعات میگفتن دنیا به پایان میرسه الان این اتفاق افتاد چگونه اصلاً میشه آمریکا منزوی میشه آقای ترامپ میگفت سپاه پاسداران گروه تروریستیه اروپاییا و مطبوعات تو آمریکا میگفتن مگر میشه که شما ارتش یک کشوررو بذاری تو لیست تروریستی خب خب گذاشت شد و فشارایی که علیه اونا بود من یادمه شاید شما یادتون نباشه که خیلی بیشتر از اون فشارایی بود که الان اینکه تفاهم رو امضا کرده با جمهوری اسلامی در واشنگتن یا در دنیا بهش وارد شده بوده و ترامپ روی زمان خودش کار میکنه. ترامپ یه یکی از دلایلی که داره که من مثلاً وقتی میبینم آدمایی که مخصوصاً مال نیویورکن یا یه مقدار پولدارن در زندگیشون خیلی از ترامپ بدشون میاد به خاطر اینکه دقیقاً همیشه در ابهام نگرشون میداره و آدمی که قدرتمنده آدمی که پول داره آدمی که اگه به شما تکست بده یا زنگ بزنه در جا جواب میدی بعد شما این کارو نکنی اصلاً در یک موقعیتی قرار میگیره که تا حالا واسش ناشناختهست و این کارو با همه میکنه. اون رو مدل خودش کار انجام میده. چرا این کارو میکنه و چهجوری این داستان مگه میشه مثلاً بیاد توافق کنه با جمهوری اسلامی؟ نه توافقی با جمهوری اسلامی وجود نداره. الان ایشون روی اون داستان اسنوزش قرار گرفته. ترامپ باید تنگ هرمز رو باز میکرد. قیمت نفتو میآورد پایین. ترامپ باید به کشورهای عربی نشون میداد گزینههاش زیاده. این کشورای عربی الان شروع کردن ازش شکایت کردن و در واشنگتن پست امروز یک مقالهای نوشته بودن امارات متحده عربی احساس میکنه که آمریکا از پشت بهش خنجر زده و بازی گرفته شدن کشورهای عربیو عربستان سعودی همین طور قطر همین طور شاکین چرا چون تو همین وضعیت ابهامن اوناهم مثل من و شما نمیدونن مرحله بعدی این داستان چیه و اینش از این لحاظ به نظر من ابهام رو آقای ترامپ دموکراتیزه کرده یعنی یه کاری کرده دوست و دشمن پولدار و فقیر پیر و جوان همه در ابهامن در یک لول و واقعاً جزء الفبای سیاسیشه الان این تفاهمنامه به ترامپ امکان میده که به کشورهای عربی بگه اگر هزینههای جنگو ندید اگر قرار باشه شما متحد آمریکا باشید بعد برید با سپاه پاسدارانم دیل کنید به اوناهم برج بفروشید ولی به آمریکاییاهم بیاید بگید ما هر کاری که شما بگیم انجام میدیم ولی در پشت پرده کار دیگری بکنید. من گزینه دارم. من دونالد ترامپ گزینه دارم. من میتونم بیام زیر یه تفاهمنامهای رو امضا کنم که توی مطبوعات ازم انتقاد بشه. تو حزب مخالف ازم انتقاد بشه. ال تو حزب خودم نصف بیشتر حزبم بیان بگن اصلاً نکن این کارا دیوانگیه. امضا نکنی با جمهوری اسلامی. ولی من دانالد ترامپ میتونم این کارو بکنم. حواستون جمع باشه. این تفاهمنامه میتونه ۶۰ روز دیگه میتونه تبدیل شده باشه به توافقنامه. بیایید قبول کنید سهمتونو از این گندی که همتون به طور جمعی در اون منطقه زدید. از این اسلام سیاسی دست بردارید. از اینکه بخواید پول بدید به گروههای لابیست در آمریکا. پروگرسیو رابطهشون با قطر با اخوانالمسلمین الان اخوانالمسلمین شروع کردن بلند و بلند از خیلی از این افرادی که در آمریکا پروگرسیوها پشتشون هستن در دموکرات مثل زورن ممدانی شهردار نیویورک اخوانالمسلمین بلند بلند دارن میگن اینا برادران مان اینا افرادین که دارن همون کاری انجام میدن که الله خوشش میاد اینها خادمان اللهان چرا چرا این حرفو میزنن؟ به خاطر اینکه این همون بخشیه که الان خطر بزرگتری که این کشورای عربی دارن به وجود میارن با دادن این پولا با اجازه دادن اینکه این پولا بیار توی همچین کمپینایی برای آمریکا و برای جهان دردسر درست کنه. یکی از دلایلی که آمریکا حمله کرد به عراق ۲۰۳ خیلیای میگن مثلاً این تسیحات کشتار جمعی بود و وپنز مست دیستراکشن و اینا اونم یه بخشیشی بود نه که نبود ولی اصلاً دلیل اصلی نبود دلیل اصلی این بود که القاعده بخش عمدهای از مالیش در حد دهها میلیارد دلار از عربستان سعودی میومد و آمریکاییها دو راه داشتند. وقتی عربستان گفت به عربیا گفتن گفتن ببین اینا زدن برجهای ما رو ترک خوندن پولش از شماها میاد از مسجداتون میاد از زکات و خمص و این چیزایی که اصلاً مشخص نیست روش نظارتی وجود حواله و اینا رو ما نمیتونیم قبول کنیم نمیتونیم قبول کنیم شما خمص و زکات بدید حواله بدید مردمتون بیان که برج بترکونن تو کشور ما عربستان خودشو زد به اون را گفت ما در کارای مذهبی دخالت نمیکنیم اینا یه سری مذهبین به ما ربطی نداره و دیک چینی و جرجوش فهمیدن که تا وقتی ۲۴۰ ۰۰۰ تا سرباز آمریکایی بغل گوش عربستان نباشه اینا حاضر نیستن هیچ کاری انجام بدن از زیرش در میرن راه دیگه این بود که برن خود عربستانو بگیرن ای کاش اون کارو میکردن ولی آمریکاییا نمیخواستن اونجا رو بگیرن به خاطر اینکه خیلی کنترل کردن خود عربستان از عراق احتمالاً سختتره عراق حالا باز یه خاصیتهای جغرافیایی داره شما بعضی جاها میتونی ازش کمک بگیری گیری د تا رودخونه حداقل وسطش رد میشه عربستان که اونام نداره و دلیل یکی از دلایل اصلی که لشکرکشی کرد آمریکا گذاشتن ۲۴۰ هزار سرباز بغل گوش عربستان گذاشتن ۲۴۰ هزار سرباز بغل گوش جمهوری اسلامی بغل گوش سوریه بغل گوش ترکیه تهدید جدی تهدید سخت گذاشتن روی میز تهدید سخت همین الان در تنگه هرمز نیروی دریایی آمریکاست نیرو هوایی آمریکا کاست هیچا نرفتن هنوز هستن عکساشون میاد بیرون ویدیوهاشونو میذارن ساعاتی پیش جمهوری اسلامی پهپاد زده به [صدای خرناس] یه کشتی تجاری که ب پرچم سنگاپوری داشته واضحاً تو آبای عمان بوده جمهوری اسلامی الان با کل تلاشی که میکنه الان ارتشون سپاه پاسستانان توانایی حمله کردن به کشتیهای باربری بیدفا رو داره بدون اینکه بهشون هشدار بده. یهو یه دونه موشک میاد این تو یهو یه پهباد میزنن بهش بدون هیچ هشدار قبلی اگر یک سیستمی قدرتمند باشه اینا نشانههای قدرت نیست. اینا نشانههای ضعفه. جمهوری اسلامی الان در ضعیفترین حالت خودش قرار داره و آقای ترامپ از این ضعف فعلاً استفاده میکنه. زده داغونش کرده. ناک اوت نشده. ولی در ضمن اگر شما یه بکسور حرفهای باشی مثلاً توی رینگ نمیخوای همه بازیااتم تو د تا دونه ران تموم کنی به خاطر اینکه تلویزیونه مردم اومدن بازی ببینند توش وسطش تبلیغ پخش میشه تمام این داستانا ربط داره به همدیگه یه بخشیش بله یه بخشیش واقعاً مشت زدنه یه بخش بزرگی شوه [صدای خرناس] بخش بزرگی شوئه و این داستان ستان برای آقای ترامپ هم یه بخش بزرگی شوئه ایشون یک واسه خودش شو داره در دنیا الان قبلاً تلشو تلویزیونی داشت الان کل دنیا رو شو کرده و هرچقدر شما بیشتر با دونالد ترامپ آشنا باشی اگر بری مصاحبههای قدیمیشو ببینی اگه بری اون موقعی که دهه ۸۰ آقای ترامپ قدشم ماشاالله بلنده و ایناست بعد وقتی صحبت میکرد یه خورده خم میشد به جلو چون میگم خیلی قدر بلنده و بعد این ابروهاشم اون موقع میذاشت رشد کنه این ابروهای خمینی شده بود تقریباً یه سری از مصاحبههای اون موقعشو من داشتم گوش میکردم اینجاهم داره گیر میده به خمینی میگه فحش میده به جمهوری اسلامی میگه اینا ضعیفن هیچی نیستن باید رفت زد از اون موقع ۴۰ سال ۴۵ سال وقتی شما اینو هی میای میگی یه دونش یک شبه میای تفاهمنامه امضا کنی باید بری تو توافق و بادی بادی بشی با جمهوری اسلامی اینا یک بخشی از بازی بزرگتره یه بلوفه یه بازیه که عین عوض بکنن همیشه این کارو با همه بیزنسهای دیگهشم کرده یه چیزی رو ابتدا ساخته برندش کرده گندهش کرده همشو فروخته رایتشو نگه داشته به طرفه شما حق نداری اسمشو تغییر بده اسم با خود جا توی قرارداد میاد نمیتونی اسمشو تغییر بدی چی برند بزرگ جهانی اینکه با جمهوری اسلامی اگر با جمهوری اسلامی نشسته و یک تفاهمنامه امضا کرده، تفاهمنامه هیچ معنی نداره. هیچ معنی حقوقی نداره. تفاهمنامه از این تفاهمنامهها خیلیا با هم امضا کردن. هیچکم الان تو تاریخ یادش نیست. ولی مدل بازیش ترامپ مدل بازی مدیر جهانیه. مسئله ایران فقط به ایران ربط نداره. فقطم به ایرانیا ربط نداره. مسئله ایران یک کشوریه تأثیرگذار در نقطه ژئوپولیتیکی مهم ایران به ۱۰۱ داستان مختلف در دنیا وصل بوده الان قطع شده و وصل شدنش به نفع جهان و به نفع خود مردم ایرانه. ایران اگر به دنیا وصل باشه میتونه بهترین دوست غرب باشه در اون منطقهای که غرب دوستی نداره. یه ماش کشور من درآوردی مثل قطر وجود داره که هر لحظه میخوان یه کاری انجام بدن. اون ایران بهترین دوست و اگر ایران قطع بشه تبدیل میشه به مخربترین و فاسدترین وحشتناکترین جای دنیا. نه تنها برای خودش و مردم خودش بلکه برای مردم منطقه. از لبنان میکشه تا سوریه تا شمال آفریقا تا افغانستان تا پاکستان تا کشورهای عربی الانم که تعارفو گذاشتن کنار قبلاً این گروههای نیابوتی بودن میگفتن نه اینا گروههای آزادیبخشن ما بر اینا برای آزادی می میجنگن ما اینا رو کمک میکنیم الان خودشون مستقیم موشک میزنن پهباد میزنن بعدم عراقچی رو میفرستن میگن ناراحت نشیدا ما منظوری نداشتیم الان واقعاً دارن ماهیت خودشونو نشون میدن این دو ماه فشار بیشتر سیاسی بر جمهوری اسلامی ایجاد خواهد کرد. فشار رو از روی دانالد ترامپ برخواهد داشت. همین الان برداشته. فشار اقتصادی رو که کامل برداشته. نفت امروز ۷۲ دلار بود. فکر میکنم تا آخرین لحظهای که چک کردم زمان جنگ ۱۱۴ دلارم شده بود. داشت بالاترم میرفت. پایینترم خواهد اومد. همین که پایینتر بیاد فشارای سیاسی اتفاقاً در جمهوری اسلامی بیشتر میشه. گزارشهایی که به من میرسد داخل ایران مشکل برق دارن. خیلی مشکل برق شدید دارن و این ضرباتی که آمریکا اسرائیل بهشون زده و اینکه جمهوری اسلامی حاضر نیست پولا رو برداره خرج کنه مثلاً بره ترانسفورماتور بخره میگه نه ما پولو خودمون هر جوری که خودمون میخوایم خرج میکنیم خب معلوم میری میدی عزتالله برو ترانسفورماتور بخر مردم برق داشته باشن بعد مشکل آب دارن مشکل بسیار شدید آب دارن در یه بخشهایی تصاویری میاد می صدا پر شدن فقط نیست داستان در مورد آبدوست ایران یه کشور فوقالعاده بزرگ و مساحت بسیار زیادیه یک صد مثل قطره در یک سطل میمونه برای ایران مسئله سیستم آبیاریه سیستمهای آب آشامیدنیه سیستمی آبی که از بین رفتن یا کاملاً آلوده شدن غیرقابل استفادهن به خاطر گندکاریهایی که سپاه اونجا انجام داده و بعد یک کشوری بعضی وقتا تهدید و احتمال فروپاشیش به خاطر خاطر برق و آب بیشتر از احتمال فروپاشیش از حمله نظامیه. جمهوری اسلامی هنوز باید بیاد مجتبی مقوا خامنهای رو نشون بده. هنوز نشونش ندادن. خودشون تو خودشون مثل این دروغهای دیگهای که در طول مدت بسیار زیاد گفتن در مورد مثلاً حسین کی بوده و علی چی بوده و فکر میکنید خودشون نمیدونن حسین و علی کی بودن. ولی این دروغا رو میگن. عین همونو دارن راجع به مقوا میگن اونم از همون دسته دروغهای مثل امام زمان و اینا بنابراین اون کلاسه کلاس حالا شاید لغت خوبی نباشه اون لولی که از دروغگویی بین خودشون هست اون کدها نشکسته کدهای دروغ گفتنشون یکیه داستانی که رهبرم اونجا هستن و در امنم اینا عین همون دروغی که راجع به امام زمانه عین همون دروغی که راجع به حسینه عین دروغی که راجع به علیه بنابراین توی اینا کار میکنه برای خودشون برای خودشون تا اینجا کار کرده ولی تا کجا بالاخره میبینیم یواش یواش اینا این داستان مربوط به قدرته یواش یواش دارن میزنن تخت سینه همدیگه این رو هم دانالد ترامپ یه چشمی بهش داره داره نگاه میکنه از اون بالا منتظر جمهوری اسلامی همینجوری اشتباه کنه ترک برداره شکافتشون به وجود بیاد آمریکاییا هی بیان استفاده کنن هی بیان استفاده کنن و طرحی که الان داره انجام میده بخشیشم م برمیگرده به سیستم داخلی آمریکا. البته من راجع به این قبلاًم حرف زدم ولی امروزم داشتیم با یکی دیگه از دوستان صحبت میکردیم. ایشونم تلگر بسیار قوی هستن. اتفاقاً ایشون داشت راجع به شمس. گفتم چه جالب منم اتفاقاً تو لایوم راجع به این مسئله میگم. اینی که الان به نفع آقای ترامپ خواهد بود که خودشو ضد اسرائیلی نشون بده تا حدودی. ضد یهود حتی نشون بده. در آمریکا و در غرب الان ضد یهود بودن و ضد اسرائیلی بودن از لحاظ سیاسی میتونه به نفعتون باشه. یعنی اسرائیل مخصوصاً در پس از حمله هفتم اکتبر و واکنش واکنشی که نشون داد جنگ پیآر رو که کاملاً باخت یعنی واقعاً به طرز افتضاحی باخت و حالا آمریکا که متحدشه ولی در بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل به کشور بسیار منفوری شد. جمهوری اسلامی از لحاظ تبلیغاتی تونست شکستشون بده اون متأسفانه و آمادگی نداشتن همین آمریکاشم واشنگتن حالا شما پرچم اسرائیل و اینا میتونی بزنی از این پینام میتونی بزنی برو ۱۰۰ مایل درایو کن برو تو وست ویرجینیا پین اسرائیلو بزن بگو بهت بگم که آیا کسی باد میاد حرف بزنه یا باد چهجوری برخورد میکنن و واسه همین الان آقای ترامپ یه چرخشی داره میکنه به سمت اینکه بگه او من به بیبی زنگ میزدم گفتم مثلاً مرچی که این چه طرزشه اینا فلان فحش دادم بهش و اینا این به خاطر داستان آمریکاست الان در آمریکا ضد یهود بودن و ضد اسرائیلی بودن از لحاظ سیاسی خوبه از لحاظ سیاسی برات محصول میاره از لحاظ سیاسی باعث میشه رأی بگیری و این یه بخشی از زیرکی ترامپه یعنی هر کی نگاه کنه الان فکر کنه که مثلاً الان با آقای ناتانیاهو مشکل دارن. خیلیا این فکر میکنن. مطبوعات دموکراتیک از صبح تا شب دارن میگن بین دو تا دعواست. ناتانیاهو فهمید که ترامپ میفروشتش. اینا فلان از این داستانهای درامایی که شما توی روزنامههای تبلوئید و پاپارات میخونید الان شبکههای سی ان و نیویورک تایمز و اینا همه شدن تبدیل به همین تبلیدا و پاپارات. نوع داستاناشون اینه. یک بلوف بسیار بزرگه. یک بلوف بسیار بزرگه. با همدیگه تو یه خطن دانالد و بنجامین د تاییشون دقیقاً میدونن دشمن اصلیشون که د تاییشون هر دو تا بازیگرای خوبی هستن از لحاظ استراتژی کاملاً با همدیگه در یک ریل قرار دارن آقای ناتانیاهو در لبنان خواهد موند ارتش اسرائیل لبنانو ترک نخواهد کرد و فشار روی جمهوری اسلامی ادامه پیدا خواهد کرد. ترکهای بیشتری به وجود خواهد اومد. ترکهای بیشتر باعث خواهد شد که آمریکاییها فرصتهای جدیدتری پیدا کنن برای اینکه بخوان از شرایط استفاده یا سوء استفاده بکنن و در طول این چند هفتهای که الان ما از اسم این تفاهم شنیدیم و حالا این تفاهم امضا شده، هر بندشو شما ببینید جمهوری اسلامی توش تخلف کرده. چگونه ممکنه؟ دانالد ترامپی که با کوچکترین نشنیدنی یا با کوچکترین خلاف وعدهای چنان حمله میکنه به طور مستقیم. تو مطبوعات ساعت ۳ صبح تو تو سوشال میزنه به کسایی که تو کابینه خودش هست اصلاً گیر میده. چهجوری ممکنه که آقای ترامپ اگه یه نقشه بزرگتری پس کلهش نبود به این نقض آتشبست، نقض تفاهمنامه از طرف جمهوری اسلامی واکنش نشون نده؟ چطور ممکنه؟ مگر اینکه واقعاً یه داستان بزرگتری پشت سرشه و حالا خیلیا توقع دارن یا براشون عادی شده که در غرب که رئیسجمهوری آمریکا بیاد توضیح بده به اینا که میخوان چیکار کنن اونا تأیید کنن مثلاً یا تأیید نکنن در آمریکا آدمای اندکی وجود دارن که راجع به دانالد ترامپ نظری نداشته باشن من تا حالا کسیو ندیدم بهش بگی دانالد ترامپ میگه نظری ندارم ندیدم من یا خیلی عاشقشن یا خیلی ازش متنفرن اون کسایی که خیلی عاشقشن خود آقای ترامپ میگه اگه بره خود اینو جمله رو واقعاً گفته اگه بره توی فیفت اونیو توی نیویورک اسلحه و داره شلیک کنه با آدما بکشتشون باز دوسش دارن این خود جمله خود ترامپه اونایی هم که ازش متنفرن اگر شما بیای عالم و آدمو بیاری تمام شواهد و مدارک دنیا رو بیاری هرچی بخوای بهشون نشون بدی که متوجه شن اون چیزی که میگن مزخ مخرفه قبول نمیکنیم. شما دیگه نمیتونی آدمای زیادی رو کانورت کنی یا قانع کنی که بخوان تغییر نظر بدن. اون اوایل دولتش بود چرا؟ الان شخصیتی که اگرم شما یه وقتی تو آمریکا زندگی میکردی و سرت مثل کبک تو برف بود و تا قبل از انتخابات ۲۰۱۶ دانالد ترامپو نمیشناختی حالا دیگه اسمش همه جا هست دیگه همه میشناسنش و الان دیگه کسی نیست که شما بتونی قانعش کنی که کمپشو تغییر بده ترامپ این کارو نمیکنه برای اینکه کسیو قانع کنه ترامپ این کارو نمیکنه برای اینکه بخواد کسی رو راضی کنه ترامپ این کارو نمیکنه برای اینکه بخواد با کسی مهربون یا خوب باشه. ترامپین کارو میکنه چون پیروزی میخواد. ترامپین کارو میکنه چون آدم پیروزی بوده. سوابقش نشون میده اینو از زندگیش. از اینکه حالا میگن باباش ی میلیون دلار بهش پول داده و بچه پولدار بوده. ماهم والا ایران دوستایی داشتیم هم کلاسیهای ما بودن یا با هم هم مدرسه بودیم. بابا ننههاشون بیشتر از ی میلیون دلارم بهشون دادن. خیلیاشونم به هیچ جایی نرسیدن. یه چیزی به اسم جربزه و عرزه باید وجود داشته باشه توی شما و دیسیپلین بری بخونی صبح تا شب دیسیپلینه ۵۰ ساله کسی که غیر از کچ شلوار کراات اینجوری ندیدهشه شیکتر و تمیز مرتب همیشه ۶ش تیق بادیگارداش و لیمازینش در حالی که ۵۰۰ میلیون دلار دهون بود ۵۰۰ میلیون دلار ورشکستی کامل بود ۵۰۰ میلیون دلار مهمونی میگرفت توی ترامپ تاورت دخترای برای پلیوی و همه رو دعوت میکرد کل مطبوعات بعدم این بخشی از زندگینامهشه من داشتم یکی از این کسایی که واسش کار میکردن داشت راجع بهش حرف میزد میگفت ساعت ۱۰ شب یا تا ساعت ۴ صبح میآورد این اسپیکرا رو میذاشت صدا رو هزار فقط واسه اینکه دهن این دوروریاشو سرویس کنه چون میگفت همه اینا از من متنفرن اینا باید بدونن من اینجام بلندم هستم نمیرم جایی من از اینجا بیرون نمیرم. شماها میخواید من بیرون برم. شما میخواید من تو پامبیچ نباشم. شما میخواید من تو نیویورک نباشم. میخواین تو منهتنز برج نسازم. میخواین آدم موفقی نباشم. من این کارو میکنم تا ساعت ۴ صبحم. موزیکو میذارم رو ۱۰۰ که بدونید من اینجام و جلز و ولز کنید و این کارو ترامپ خوب انجام میده. من شاگرد ایشونم. تا یه حدی تا چیز یاد گرفتیم ارزشی میسوزونیم. به خاطر اینه توی صورتشون توی صورتشون برو توی زمینشون بازی کن نرو با چار تا رفیقات بشین بری جمهوری اسلامی برو توی زمینشون بازی کن برو اونجا بزن تو خالشون این کاری که دانالد ترامپ به ما یاد داد و حالا اگه کسی بیاد به من بگه ترامپ [گلویش را صاف میکند] یه شبه عوض شده میخواد بره به جمهوری اسلامی توافق کنه همه اینا تموم شد ما هم همه بازی خوردیم من فقط یه لبخند بهش میزنم میگم برو کافی بخور الان ول کن خیلی به سیاست فکر نکن خیلی دنبال سیاست نباش برخی از این تحلیلایی که در مورد آقای ترامپ وجود داره تاریخ مصرفشون خیلی کمه از یه شیر ارگانیکم کمتره [صدای خرناس] و فوقالعاده الان ایشون تو موضع موضعی قرار داره که گزینههاشو بیشتر کرده ابرقدرتی یعنی گزینه ابرقدرت بودن یعنی اینکه شما گزینههات زیاده که گزینه زیاده خیلیاشم خوبه بیشترش خوبه مهم اینه که مرحله بعدی میخوای به کجا بری که از اون طریق انتخاب کنی کدوم گزینه خیلی خیلی از کشورا گزینه خاصی ندارن خیلی از کشورا به خاطر وضعیت اقتصادیشون یا وضعیت ژئوپولیتیکشون یا وضعیت فرهنگیشون در یه جاهایی هستن که یک یا د تا گزینه بیشتر ندارن دانالد ترامپ از قبل از جنگ شروع کرده ده هیچکس فکر نمیکرد که بیاد با جمهوری اسلامی تفاهم امضا بکنه. یعنی همه چیزی کله همه میگنجید از جمله بنده الا اینکه قرار باشه بری یه تفاهمنامه اینجوری با جمهوری اسلامی امضا کنه. اونم الان ایشون گذاشت میزن یعنی الان اون هم تو بازیه بدون اینکه ما اصلاً بدونیم همچین چیزی و اینکه شما کازینو داشته باشی یعنی برای اینکه بخوای از اونجا پول دربیاری باید هر حقهای که توی اون قویه نه تن بلف زدن این فقط این نیست که شما بیای یه چیزی بگیری که واقعیت نداشته باشه بلف یعنی اینکه شما یه سابقهای داشته باشید از اینکه احتمال داشته باشه که شما اتفاقاً اون کاری که میگی نمیکنیو انجام بدی یا اون کاری که میگی میکنی کنی و نکنی باز همه رو میبری تو ابهام اصل داستانه این استاد ابهام ایشون و این داستاناش بارها و بارها ثابت کرده اگر برید و بعد طاعونم دادهها طاعونشو داده در همه کاراشم موفق نبوده مثلاً همین کازینوهاش اول موفق بود بعد خیلی موفق شد بعد ایشون دیگه فکر کرد واقعاً دیگه دست به هرچی بزنه طلا میشد بعد رفت کازینو زد به اسم تاج محل که اون شکست خورد اون بد شکست خورد ا اصلاً یه جوری شد که مجبور شد اصلاً کل اون داستان دونفالش که نیم میلیارد دلار رفت زیر قرض بهخاطر همون تاج محل بوده بنابراین اشتباههم کرده تا اونشم داده یاد گرفته یاد گرفته نیم میلیارد دلار رفته زیر بعضی از ماها اگه مثلاً ۵۰ دلار یهو داستانمون بالا پایین باشه زندگیم ممکنه بریزه به هم ایشون نیم میلیاردم رفته زیرش و در تمام این مدت یعنی خیالشم نبود نه تنها استرس نداشت همونجور که گفتم میرفت مهمونی میگرفت دخترای پلیبایوی وهمین داشت میبرد توی تار خودش مطبوعاتم میآورد که بفهمن در حالی که همه داشتن میگفتن این ورشکستهست نمیدونم فلان زنش داره ترکش میکنه یهو میرفت با ۱۰۰ تا دونه داف از پلیبوی بعد همه از خودشون میپرسیدن این داره ورشکست میشه اینجوری داره پارتی میکنه منطقی نیست آدمی که ورشکسته نمیشه نمیره با ۱۰۰ تا مدل بعد ۱۰۰ تا مدل پلی پلیبوی شما میدونی هزینهش چقدر میشه اونا رو فقط بیاری هزینه لیموزینشون چقدر میشه فقط وقتی اینا رو ملت میدیدن کسی نمیفهمید نیم میلیارد دلار زیره میگفتن نه با مطبوعات دروغ میگن ازش عقده دارن اونوقت شکست داد همه رو بعدم ترامپو آورد برند کرد بعدش آورد آیپیوش کرد در موقعی که نیم میلیارد دلار زیر بود و هیچی نمیدونست فکر میکنم 1.8 یک بیلیون گیرش اومد بعد از اینکه آیپیوش کرد شرکت برشکسته شده رو یه اگه رفته باشید برجشو یک شاپهایی هست تو این برج ترامپ اصلاً آدم به خودش میگه کی میاد اینجا خرید کنه واقعاً [صدای خرناس] یه یه شاپ بود اگر اشتباه نکنم این تو شیکاگو بود توی ترامپ تاور همه چی طلا بود ظرف غذای ی سگ طلا ۱۲۰۰ دلار بعد من اینو نگاه میکردم گفتم کی میاد ۱۲ ۰۰۰ دلار حتماً یکی هست که اینا زدن ولی کی میاد ۱۲ ۰۰۰ دلار ظرف غذای سگ پول بده یا سوت داور طلا بود مثلاً ۶۰۰ دلار آقای ترامپش سلیقهش اینجوریه اون بوتیکم اگه پول درنمی میآورد اونجا نمیتونست باز بمونه. اون یه چیزی میدونه که ما میبینیم میخندیم ولی اون داره ازش پول درمیاره. اون داره ازش پول درمیاره. یه مارکتیو کنترل میکنه. داشتم راجع به ۲۵ سالگی آمریکا حرف میزدم که امسال جشناش به زودی برقرار خواهد شد. الان در آمریکا در اوجن همه واقعاً به خاطر جام جهانی. اینجا جام جهانی خیلی خوب پیشرفته. آقای ترامپ ویژنی که داشت که شهرا رو بعضی از این شهرا رو بیاد تمیز کنه از جمله واشنگتن دیسی که واقعاً زیر دست دموکراتها به کثافت کشیده شده بود دموکراتها شهر زیبا میگیرن زباله بهت تحویل میدن واقعاً بعد افتخارم میکنن میگن کارشون درسته ایشون به خاطر اینکه آمریکا رو تمیز کرد تو یکی دو ساله منتظر بود که این داستان اتفاق بیفته الان خارجیا دارن میان یه ویدیو هست آرمان جان وایت هاوس منتشر کرده راجع به جام جهانی مردم مردم اروپاییا و مردم جهان اینو یادم رفت اتفاقاً واست بفرستم میخواستم اینو پخشش کنی الان توی خود توی دیدم تو اینستا و تیکتا وایت هاوس بود یه ویدیویی که همین فنای مختلف از کشوری مختلف اومدن آمریکا و بعد ویدیوهاشونو گذاشتن اولاً همه در حال زدن و رقص و خوشی و بعد بازیکنای فوتبالم وسط مردم محمد صلاح اومده بود لای مصریا داشت میرقصید و نمیدونم نمونم نروژیا رفته بودن توی فی تو برادوی برادویو بسته بودن یه رسمی دارن به خاطر اینکه وایکینگن دیگه اینا یه قایقاهایی داشتن که باید پارو میزدن حتماً اگه فوتبال نگاه میکنید دیدید که توی ورزشکارا وقتی میبرن این ادای پارو زدنو دربیارن و هوهو میکشن کل برادویو تا بالای پارکوی بسته بودن نشسته بودن این نروژیا ۱۰ هزار نفر داشتن اینجوری پارو مثلاً مثلاً میزدن تو لسآنجلس رفته بودن بزن و برقص نمیونم ژاپنیا رفته بودن یه شهری وسط تگزاس کلاههای تگزاسی باربیو و بیر دو کلمه هم بنده خدا انگلیسی نمیتونستن صحبت کنن ولی چنان با این امریکاییایی اونجا همه ریخته بودن و همو سفید و سیاه و لاتین و همه با این ژاپنیا داشتن بالا پایین میپریدنا و الان آمریکا از این لحاظ توی اوجه خود مردم آمریکا هم اینجا فوتبال هنوز خیلی مهم نیست واسشون مثلاً ما دوستایی که داریم اینجا تقریباً اونایی که آمریکایین همینجوری فقط به خاطر اینکه مثلاً یه چیزی شنیدن تو اخبار راجع به جام جهانی مثلاً بعضی وقتا ا دیدم مثلاً اسپانیا اینجوری شد یا نمیدونم دیدم تیم شما مثلاً مساوی کرد در این حدن ولی یواش یواش عددا داره میره بالاتر یعنی بازیهای مقدماتی مثلاً برای یه بازی ۲۰ ۲۵ میلیون ویور داشتن روی تلویزیون عدد خوبیه. میدونی انبیای نیست هنوز مسابقات فوتبال آمریکایی نیست اون عدداش وحشتناکه اون میرسه به ۶۰ ۷۰ میلیون ولی خوبه عدداش داره میره بالا برای مسابقاتی که مثلاً چهانم داره برزیل بازی میکنه مثلاً با قنا یهو ۱۵ میلیون ویور میکشه تو آمریکا خیلیه آمریکاییا خیلی علاقه به فوتبال ندارن این جام جهانی شوکه کرده اومدن اروپاییا شوکهشون کرده ده این ویدیوهایی که با آرمانجان گفتم اگه تونست پیداش بکنه شوکه کرده اروپاییا رو به خاطر اینکه همه اون کسانی که این ویدیوها رو گرفتن وایتهاس فقط برداشت کلاژش کرده ادیتش کرده همه دارن میگن ما شوکه شدیم این همه دروغ راجع به آمریکا به ما گفته بودن اصلاً میترسیدیم بیایم آمریکا فکر میکردیم امنیت وجود نداره فکر میکردیم کثیفه فکر میکردیم اصلاً مردم اینجا سماخ سربالان اینجا همه نایسن فنلین قیمتا خوبه ارزونه برای اروپاییا که واقعاً ارزون اینجا بعد مثلاً میرن ویدیو تو والمارت مثلاً چون والمارت مثلاً میگن آمریکاییا میرن صبح تا شب اونجا خرید میکنن این آدم چاقا و اینا خیلی به والمارت میخندن اروپاییا یا فروشگاههایی مثل تارگت طرف رفته بود والمارت میگفت آها این بهترین استوری که من تو عمرم رفتم تو دنیا و این الان باعث شده که آمریکا رو برسونه به یه نقطهای که همه تو اوجن الان موقع خوبیه جنگ با جمهوری اسلامی میتونست خرابش بکنه روز اولم که روز اول جام جهانی که زد آقای آقای ترامپ و اینا توی جمهوری اسلامی ۲۰۰ تا موشکد من پیشبینی میکردم که ایشون جنگو زیاد ادامه نده به خاطر اینکه الان یه مومنتومی داره به وجود میاد تازه بازیهای مقدماتی داره به پایان میرسه در عین حال فورت آف جولای به زودی خواهد بود همه اینا قاطی میشه بعد این مهندسی ترامپ یعنی من عاشقشم که اینو فکر کنم ۸ یا ۱۲ سال پیچ بردن فکر میکنم یا ۸ سال پیش ا دوره ریاست جمهوری یک ترامپ بردن اون ویدیوها رو پیدا کردی اینو بذار بگم بعد اون ویدیوها رو میذاریم آقای تام تو دوره اول جام جهانیو گرفت واسه آمریکا و کانادا و مکزیک بعد همیشه خودش میگفتش که ناراحت بود که چون جام جهانی ۲۰۲۶ه و ایشون اون موقع رئیسجمهور بود انتظار داشت یه دوره دیگه انتخاب شه اگه اینجوری میشد ۲۰۲۴ تموم شده بود بعد نشد با تقلب کشیدنش پایین ۲۰۲۴ اومد رئیسجمهور شد خیلی خوشحال شد گفت یکی از دلایلالی که خیلی خوشحال شدم اینه که الان جام جهانیو برگزار ار میکنم چون مهندسی خودشه دقیقاً همه اینا رو یه جوری انداخته که اینا کو انساید کنه بخوره به همدیگه جام جهانی و اوج بازیاش و فور آف جولای و این همه خارجی تو کشور بهترین تبلیغ برای آمریکا بهترین تبلیغ برای آمریکا مردم آمریکان واقعاً مردم نایسین تو دنیا واقعاً منحصر به فردن کنجکاون واقعاً از لحاظ درونی کنجکاون شما خار میری مثلاً اروپا یا مثلاً حتی استرالیا اینا مثلاً از روی ادب ممکنه د تا سؤال بکنن راجع بهت اینا اینجا تو آمریکا ۱۰۰ تا سؤال ازت دارن واقعاً کنجکاون واقعاً میخوان بدونن از خودت میخوان بشنون راجع به خودت میخوان بدونن راجع به خانوادهت مامانت بابات کجا غذا خوردی سگت ن همش ازت سؤال دارن و همش در حال ارتباط گرفتن و اطلاعات مبادله اطلاعاتن با همدیگه خیلی شارپن خب در زمینه واقعاً گوشت که این کشور واقعاً من فکر نمیکنم جایی مثل آمریکا باربیکیوشو یک بار اگر بخورید اون گوشت توی دهنتون وقتی ذوب بشه خدا و محمد یادتون میره واقعاً یعنی در تمام اون مدت شما اگر یک دفعه اون آخوندا اونجا یک باربیکیو بخورن همون جا عمامه رو پرت میکنن میریزن کنار یعنی اعتقادت به خدا اصلاً کامل همونجا از بین میره و الان این بهترین تبلیغ واسه آمریکا بهترین موقعیت موقعیت بسیار عالیه آرمان جان میگه وجترینانم گوشخار میکنه این باربیکیوها راست میگه اون ویدیویی که گفتم گفتم مال خارجیاست حالا امیدوارم اون باشه قرار بود من واسه آرمانجان بفرستم یادم رفت بود بنابراین حالا نمیدونم چه ویدیویی انتخاب کرده ولی خب ببینیم حالا اینو America it is happening you see it people American travel to the world are realingerica [موسیقی] because America is nothing like what the media tells us everyone is so friendly [موسیقی] everyone is so accommod like been lied to my entire life of America is good Walmart [موسیقی] I love it this is So insane. Look at all the American be and [موسیقی] barbec. Yeah, that was very [موسیقی] [موسیقی] best ever. Cheers. The better America. [موسیقی] و خیلی برای من یعنی افتخار میکنم به ترامپ که تونسته اینجوری انجام بده چون خود آمریکاییا انقدر ببخشید عقلشون نمیرسه یعنی دست دموکراتها بود الان یک گنج شما فقط فکر کن کاملا حریس الان رئیسجمهور بود با این جام جهانی کنی این چه گندو گوهی اینا میخواستن با میخواستن مثلاً تظاهرات ترنسجندرا راه بندازن احتمالاً میگفتن مثلاً نماز جمعه بذارن وسط این جام جهانی مثلاً وقت نماز داشته باشن و الان ایشون در این وضعیت جام جهانی در وضعیتی که تبلیغات بزرگ واسه آمریکا در وضعیتی که بازار نفت بسیار واقعاً بازاران نشون دادن که قابلیت این دارن که یک ضربه بسیار بزرگی مثل جنگ با ایران رو تحمل بکنن. الان وضعش وضع خوبیه. باید انتخابات میاندورهای رو ببره. ایرانیان ساکت آمریکا که نشستن و فقط دنبال ایراد گرفتن ازش هستند یه خورده باید تکون بخورن برن صندوقهای رأی آشنا شن باهاش. نگید به من رأی دادید. ۴ تا ۸تون کلاً رأی میدید. ۴ تا ۸مون کلاً رأی میدیم در آمریکا باید درگیر شیم انتخابات میاندورهای بریم به حزب جمهوریخواه رأی بدیم که حزب جمهوریخواه بفهمه که حداقل ایرانیان ساکت آمریکا پشت سرشن. اگر یک خانمی در لسآنجلس حالا یه خانمی که اسمش آیداس فامیلیشو یادم رفته بود در لسآنجلس برای انتخابات دادستانی شرکت کرد خوشبختانه شکست خورد در لسآنجلس ۷۸ هزار تا رأی آورد کسی بود که طرفدار نایرک بود پرچم جمهوری اسلامی رو میگرفت میآورد توی ورزشگاهها نشون میداد وقتی این در لسآنجلس دوستان ۷۰ ۰۰۰ تا رأی میاره یعنی بخش عمدهایش حتماً از داخل ایرانیا اومده این مشکل مشکله این مشکله که ایرانیان ساکت آمریکا ادعا میکنن که مخالف جمهوری اسلامیند در این زیرش بعضی وقتا کارایی میکنن که به خودت میگی ریلی تو مخالف جمهوری اسلامی چون برمیداری یه پرچم شیر و خورشید میندازی دورت توی اینستاگرام عکس میگیری که نمیشی مخالف جمهوری اسلامی کهه رابطت چیه با جمهوری اسلامی چقدر تو ایران خونه و زمین داری چقدر نگرانی که اونا رو از دست بدی چقدر نگران مال و منالتی الان یکی به نعلم میخوای بزنی یکی بمیخ چقدرش واسه اینه که میترسی ممکنه واقعاً شاهزاده وقتی که برگرده وقتی شاه بشه تو این مملکت شما د تا عکس حداقل داشته باشی که شما هم جزو ضد انقلابیون بودید چقدرتون اینجورید؟ چقدرتون اومدید الان تو این تظاهرات که د تا عکس بگیرید برای اینکه کیستون غیرقانونیه تو آمریکا قاچاقی وارد شدید میخواید برید بگید مخالف نظام جمهوری اسلامی پناهندگی بگیرید و وقتی اینا رو میری میبینی در کف خیابون ایرانیان ساکت آمریکا بعد حالا وقتی ایران آزاد بشه حتماً این درهای وزارت اطلاعات و درهای آژانسهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی باز میشه ما یه سری اسم میاد بیرون میخونیم من تعجب نمیکنم بهخاطر اینکه ۱۰۰ رژیم جمهوری اسلامی نمیتونست تا حالا ادامه بده. اگر تو همین امریکا آدمایی نبودن بین ایرانیا که کاملاً ازش نه تنها حمایت بکنن بلکه برن واسش کار انجام بدن و این اگر واقعاً ما ایرانی مقیم آمریکا هستیم اگر مخالف جمهوری اسلامی هستیم اگر موافق حمله نظامی به جمهوری اسلامی هستیم اگر موافق این هستیم که سر این نظام رو کامل قطع بکنه ولی در انتخابات آمریکا الان نریم شرکت بکنیم به هیچ دردی نمیخوره تظاهراتها به هیچ دردی نمیخوره تظاهراتها برای مردم ایران نون و آب نمیشه. شما میای تو نیویورک یا تو واشنگتن یا تو سن فرانسیسکو در محیط آزادبندم رفتم میام اونجا سخنرانی میکنم همه خوشن. خانم هرجوری دلشون میخواد میان آقایون هرجوری دلشون میخواد میان بیرون مشکلی ندارن. این با تظاهرات مردم ایران که از سر گشنگی و اعصابخودی و پدرشون درومده ریختن تو خیابون دارن شعار میدن متفاوته. شما یک آدم لوکسی با ما با لکسوست پا شدی اومدی در پارکینگ ۵۰ دلاری پارک کردی که بیای تو تظاهرات د تا عکس بگیری بذاری تو اینستاگرام قبول کن اینو اینو قبول کن اون کاری که شما میکنی با بهت میای میونی میای تظاهرات د تا عکسم میگیری بعد دوباره باود برمیگردی اون برای مردم ایران نون و آب نمیشه اوکی اون برای خ دلخوشکنک خودت شاید باشه اوناهم دلشون خوش نمیشه شاید ببینن بگن اه ب ما اینجا داریم میبینیم اگه گشنگی آزادی نداریم اقتصاد نیست وضعیت خرابه بازاری وجود نداره این مثلاً طرفچه با تراکش رفته کنار مثلاً فیلم گرفته مثلاً آیما ماشینی آخ آخرین قیمت با پرچم شیر و خورشید اومدیم داریم اینجا میچرخیم برای مردم ایران نون و آب نمیشه نمیگم نکنید کاری میخواید بکنید که برای مردم ایران نون و آب بشه تو انتخابات برید رأی بدید و این چند تا خاصیت داره در یک در انتخابات رأی دادن شما دیگه باید سیتیزن آمریکا باشی اینجوری نمیتونی بیا بگی مثلاً من ۲۰ سال آمریکام گرین کارتم ندارم هنوز اونجا نمیتونی اینو بیای بگی اونجا نمیتونی بیای بگی که من الان این داستانو قایم میکنم هیچکس نمیفهمه من رفتم رأی دادم یه دفعه بری رأی بدی تو پابلیک رکورد هست نشون میده نمیتونی بیدی دروغکی بگی رأی دادم ولی ولی رأی نداده باشی میشه همه برن بخونن چک کنن ببینن هست اینجوری نیست که شما پرچم شیر و خورشید به خودت ببندی و بیای بیرون بگی من پادشاهی خواهم اینجوری نخواهد بود این بخشی حداقل به ما نشون خواهد داد از لحاظ آمار ارقام که یک اصولاً ایرانیا خودشون چندن در آمریکا دو اصلاً کدوم بخششون قانونی اینا در آمریکا حالا به هر دلیلی یه داستان مشکلی ندارن که یا مثلاً نم جرت نمیکنن رأی بدن یا اصلاً نمیتونن رأی بدن بهخاطر اینکه واجد شرایط نیستن. اینم نکته بسیار مهمی که حداقل به ما اینو نشون میده. سپاسگزارم از همتون که یک لایو دیگه رو بودید با کپیتال ریپورت از همه اون ۴۰۰۰ نفری که ۴۰زار و چند صد نفر بودید حالا یه خورده اومدید پایین ولی سپاسگزارم که میشینید برنامه منو نگاه میکنید جاویدبان دیگری داریم آقای محمد رضایی این سریهای جاویدبان خیلی مورد توجه دوستان قرار گرفته ویدیوهاشونو جداگانه میذاریم در یک فولدری در یک پلیلیستی به اسم جاویبان و اگر کسی هست تو یوتیوب اگر علاقه داره بره خود اونا رو جداگانه ببینه میتونه بره کانال کپیتال ریپورت یه بخشی داره به اسم جاویدبان تو خود صفحه اصلی برید اونا رو یکی پیدا بکنید جاویدبان بعدی رو ببینید تا لایو بعدی جاوید شاه پاینده ایران و بدرود محمد مهدی رضایی ۲۲ ساله جوانی از اصفهان از آن جوانهایی که وقتی وارد جمعی میشوند خنده هم با آنها وارد میشود مهربان شوخطب [موسیقی] همه دوستش داشتند عاشق ماشین عاشق جاده عاشق سفر ساعتها از ماشینهای مورد علاقهش حرف میزد. آرزو داشت بهترین خودروها را داشته باشد. آرزو داشت کسب و کار خودش را بیاندازد. آرزو داشت [موسیقی] زندگی را آنگونه که دوست داشت بسازد. تک پسر خانواده تمام امید یک مادر، تمام غرور [موسیقی] یک پدر. اما در نوزدهم دیماه دو گلوله یکی به قلب و دیگری به ریهش. همه آن رویاها را ناتمام. با تیر جنگی ما رو میزنن. [موسیقی] آنها جوانی محمد را گرفتند اما نتوانستند مهربانیش را از یاد دوستانش بگیرند. [موسیقی] بعضی آدمها عمر کوتاهی دارند اما عشقشان عمری بلندتر از سالهای زندگیشان پیدا میکند. محمدی [موسیقی] رضایی از آن آدمها بود و نامی که در میان جاویدنامان ایران ماندگار شد و تا وقتی ایران زنده است جاویدنامان زندهاند.