info@capitolreport.org
ویدیو

جمهوری اسلامی در تله ترامپ

📋خلاصه

در این ویدیو به بررسی موقعیت پیچیده جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، می‌پردازم. طی چند هفته گذشته، وضعیت در خلیج فارس به شدت متغیر بوده است؛ از احتمال جنگ تا بستن تنگه هرمز و مذاکرات جدید. در واشنگتن هم بسیاری از سیاستمداران و تحلیل‌گران نمی‌دانند چه اتفاقی در حال وقوع است. یکی از نکات کلیدی این است که ترامپ توانسته از ایده‌های جمهوری اسلامی استفاده کند و آن‌ها را به نفع خود تغییر دهد. به عنوان مثال، طرح دریافت عوارض از تنگه هرمز که جمهوری اسلامی مدت‌ها به آن افتخار می‌کرد، حالا توسط ترامپ به یک ابزار تبدیل شده است. ترامپ با قراردادن یک تفاهم‌نامه پیش روی ایران که شروط سختی مانند بازرسی‌های سرزده و نابودی کامل اورانیوم غنی‌شده را شامل می‌شود، جمهوری اسلامی را در موقعیت دشواری قرار داده است. این شروط به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ایران را در تنگنا قرار دهند، به خصوص که کنگره آمریکا به راحتی این شرایط را نخواهد پذیرفت. در مورد مسئله موشکی، دولت ترامپ به طور ناگهانی شرط محدودیت برنامه موشکی ایران را برداشته است. برخی این اقدام را به معنای امتیازدهی به ایران تلقی می‌کنند، اما واقعیت این است که تهدیدات موشکی ایران بیشتر متوجه اروپاست و آمریکا به راحتی می‌تواند با آن برخورد کند. همچنین، همکاری‌های پشت پرده‌ای با پاکستان وجود دارد که نشان می‌دهد این کشور نقشی مهم در کشاندن جمهوری اسلامی به این مذاکرات داشته است. به نظر می‌رسد ترامپ از این وضعیت به عنوان اهرم فشاری بر اروپا و کشورهای عربی استفاده می‌کند، تا آن‌ها را وادار به خرید سیستم‌های دفاعی آمریکایی کند. در نهایت، این ویدیو نشان می‌دهد که ترامپ به طور ماهرانه‌ای از نقاط ضعف جمهوری اسلامی بهره‌برداری می‌کند تا به اهداف سیاست خارجی خود برسد. این موضوع باعث شده تا جمهوری اسلامی در تله‌ای گرفتار شود که خروج از آن بسیار دشوار است. این تحلیل نشان می‌دهد که ترامپ چگونه از جمهوری اسلامی به عنوان یک ابزار فشار استفاده می‌کند و اینکه چگونه سیاست‌های او می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر معادلات قدرت در خاورمیانه و فراتر از آن داشته باشد.

📝متن کامل

۳ هفتهست که همه میگن که جنگ شد بعد میگن نه توافق شد بعد میگن نه تنگ هرمز بسته شد بعد میگن نه الان دوباره قراره مذاکره کنیم و این حسی که الان همه دارن در مورد اینکه داره چه اتفاقی میفته مرحله بعدی چیه اگه شما هم سرتون گیج رفته طبیعیه به خاطر اینکه توی واشنگتنم خیلیا نمی‌دونن چه اتفاقی میفته بعضیاهایی که از عمو ترامپ رسیدن به ترامپ خائن و حالا دوباره موضعشونو دارن برمی‌گردونن به عمو ترامپ خودش این یک خبره این اتفاقی که داره میفته در موج و موج رو همینوری بالا و پایین میشه و در این وسط الان جمهوری اسلامی در وضعیتی قرار گرفته در این تفاهم‌نامه که قراره به مذاکره برسه در نهایت که این تفاهم‌نامه اگر بهش بگه بله که یه مشکلی داره اگر بهش بگه نه یه مشکل دیگه واسش ایجاد میشه راجع به این صحبت خواهیم کرد و راجع به آخرین اطلاعاتی که من به دست آوردم در مورد دلایلی که هر کدوم از این بندهای تفاهم‌نامه مطرح شده از نظر دولت ترامپ چرا این بندهای تفاهم‌نامه اونجوری که الان در این متن قرار گرفته شده گنجونده ده شده راجع به ایناهم صحبت خواهیم کرد بنابراین بشینید در ۴۰ ۴۵ دقیقه آینده یکی یکیشونو براتون می‌شکونم در مورد جیدی وس الان رفتن در حالی که جمهوری اسلامی در حال این هست که داره مذاکره می‌کنه با آمریکایی‌ها در همین حال می‌بینیم که تنگه هرمز رو بستن و در حالی که تنگه هرمز بسته شده آقای آقای ترامپم تهدیدشون کرده گفته که دوباره جنگ آغاز میشه الان وضعیت در حالتی قرار داره که جمهوری اسلامی متوجه شده که ترامپ طرحش رو دزدیده یعنی جمهوری اسلامی این مدت‌ها حدود ۴۷ سال اینو میومدن بلند بلندم می‌گفتن در تریبوهای مختلف بهش افتخار می‌کردن می‌گفتن که الان ما می‌خوایم تنگه هرمز رو بیایم و تنگه هرمز رو ازش عوارض بگیریم از اینجا پول دردیم درآمد زایی کنیم و ترامپ گفت می‌دونی چیه؟ این اتفاقاً طرح خوبیه خودم انجامش میدم. الان کاری که ترامپ کرده اینه که از یک طرف یک تفاهم‌نامه‌ای گذاشته با جمهوری اسلامی جلوشون که خیلی از این بنداش اگر قرار باشه که آمریکایی‌ها اون عوارض رو دریافت بکنن خودبهخود بی‌خودی نوشته شده. یعنی جمهوری اسلامی اصلاً بهشون نمی‌رسه. مثلاً اون صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری که الان میگن گذاشته شده برای اینکه جمهوری اسلامی ادعا می‌کرده در اون شرایط که اگر آمریکا ضرر و زیانش رو نده اینا حاضر نیستن زیر یک تفاهم نامه رو امضا کنند و چیزی که من شنیدم اینه که دولت ترامپ برای اینکه داستان رو دور بزنه در واقع بهشون گفته که شما حق دارید یه صندوق به وجود بیارید در قطر و از طریق اون صندوق حالا هر کشوری که قرار شد بیاد با شما بخواد این کارو انجام بده بهتون کمک کنه اما واقعیت اینه اگر کنگره آمریکا این مسئله رو قبول کنه اگه دولت ترامپ اینو گفته به جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی زیرشو امضا کرده دولت آمریکا نمی‌تونه بیاد به کنگره آمریکا دستور بده بگه تو قراره اینو قبول کنی من رفتم با یه کشور خارجی به توافق رسیدم گنگره آمریکا بودجه دستشه و قوانین مربوط به بودجه دلار در آمریکا بیشتر قوانینش برمی‌گرده به اون چیزی فیزیک کنگره می‌ذاره. یه بخش محدودشم مربوط به دولته. یه سری سیاست‌هاشو دولت تعیین می‌کنه ولی بیشترشو کنگره تعیین می‌کنه. کنگره آمریکا اجازه نخواهد داد به هیچ کشوری که بخواد یک صندوقی رو برای جمهوری اسلامی احداس بکنه و اینا دور بزنن همه قوانین آمریکا رو برای اینکه دولت آمریکا رفته یک تفاهم‌نامه امضا کرده. بنابراین این شدنی اصلاً نیست. اینو واضحاً کسایی که مشاورین جمهوری اسلامین باید بهشون می‌گفتن می‌گفتن که این نوشتنش هیچ معنی نداره چون دولت می‌ذاره زیرش امضا می‌کنه بعد کنگره میگه نه نمیشه بعدشم هیچکسی جرت نمی‌کنه که بره تو این صندوق سرمایه‌گذاری کنه اگر یادتون باشه تو دوره اول ترامپ هم وقتی تحریمای یک جانبه رو امضا کرد اتحادیه اروپا شاکی شدن به شدت می‌گفتن او اصلاً به شدت بدتر از برجام دفاع می‌کردن و گفتن ما میریم خودمون یه صندوق راه می‌ندازیم برای جمهوری اسلامی و کمک می‌کنیم نمی‌دونم ۵۰ میلیارد د یورو هم قرار بود توش بریزن. دولت آمریکا قبول نکرد. گفت این کارو بکنید همتونو تحریم می‌کنم. هیچ اوناهم دولتاشون یه خورده با همدیگه دعوا کردن باید برن دولت‌های این کشورای اروپایی به کمپانیای خصوصی کشورای خودشون بگن که شما برید با جمهوری اسلامی معامله بکنید ولی اگه آمریکاییا اومدن محکومتون کردن انداختن زندان ما هیچ کاری نمی‌تونیم براتون بکنیم. خب هیچ شرکت خارجی نمیره این کارو بکنه خیلی واضحه بنابراین نوشتنش در اون لیست این چیزی بوده که باید میگم مشاورین جمهوری اسلامی بهشون می‌گفتن که هیچ معنی نداره بخش دومی که الان وجود داره اینه که الان جمهوری اسلامی در این مذاکراته الان یک این داستانا رو باید بشینن با همدیگه حل کنن اولم از مسئله هسته‌ای در مورد مسئله هسته‌ای الان جمهوری اسلامی شما به من میگید که قراره بیاد قبول بکنه کنه که یک رژیم بازرسی که شامل بازرسان امریکایی هم این بار خواهد شد. تو دوره اوباما بازرسان امریکایی رو نمی‌ذاشتن بیان. اینبار شامل بازرسان آمریکایی هم خواهد شد و بازرسی‌های سرزده. یعنی هر جایی که بخوان برن می‌تونن سرزده در هر زمانی که دلشون می‌خواد برن و بازرسی کنن. ببینن اورانیوم غنی شده وجود داره. ببینن تو سانتیفیوژا چه خبره. آبشارای مختلفی که اونجا نصب شده دارن چیکار می‌کنن؟ همه رو برن ببینن. جمهوری اسلامی قراره اینو قبول بکنه. جمهوری اسلامی به هیچ وجه زیر بار همچین چیزی نخواهد رفت. مسئله هسته‌ای از همون ابتدا اگر قرار بود جمهوری اسلامی این رو قبول بکنه خب قبل از اینکه بخوان حمله کنن و موشلی رو بکشن و بقیه سرداران سپاه رو بکشن این کارو می‌کردن. الان هزینه هم دادن بعد می‌خوان بازرسی هم قبول بکنن. بعد فرضً حتی اون رو هم قبول کنن. بعدش آمریکاییا میگن باید این اورانیوم غنی شده نه تنها اون اورانیوم غنی شده با خلوص بالا بلکه کل اورانیوم غنی شده جمهوری اسلامی که نزدیک ۱۱ تنه همش بیاد از بین بره کلش از بین بره جمهوری اسلامی می‌خواد به همچی هم رضایت بده و حالا قراره مذاکره کنن که چهجوری این کارو انجام بدن اینم واضحاً چیزیه که مشخصاً آمریکایی‌ها توش اگر می‌تونستن این کارو انجام بدن تا قبل از اینکه بخوان حمله کنن جمهوری اسلامی انجام می‌دادن. الان بعد از اینکه تمام این افراد تو جمهوری اسلامی کشته شدن برای جمهوری اسلامی خودکشیه. این در واقع مرگ جمهوری اسلامیه. اون موقع که اینو امضا بکنه پایان یافتند. در مورد بخش دیگری که الان وجود داره و من خیلی برام جالبه تو این چند وقته که می‌بینم برای جیدی ونس و بخشی از دولت آمریکا پاکستان ناگهان مهم شده و همچنین فیلد مارشال اصلی پاکستان مدت‌هاست که داره با آقای ترامپ بعضی وقتا ناهار می‌خوره. یعنی ناهارهای وان آن با همدیگه می‌شینن در کاخ سفید از پاکستان پرواز می‌کنه میاد آمریکا چندین و چند دفعه در طول این مدتی که الان هست داره میاد و با ترامپ ملاقات داره و امروز جیدی وونس در طول مذاکرات وقتی که رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستانم اونجا بود یه اظهاراتی کرد این اظهارات برای من خیلی جالب بود. نگاه کنید بله جیدی تو داری توافق ایران رو امضا می‌کنی نه من تو اسم تو قلمi more statesm ofitary leader himself to be a great diplomat and of الان چیزی که من شنیدم در این حرفا اینه که آقای جیدی ونس گفت در طول سه چ ماه گذشته پشت سر هم داشته با آرمان جان صدای گوشی میاد در طول این سه چ ماه اخیر پشت سر هم جدیونس گفت ملاقات داشته و یه مشکل کوچیک تکنیکی داریم یه لحظه از قلب سیاست در آمریکا تا پشت پرده خبرهایی که سرنوشت ایران را تغییر می‌دهند پخش روزانه خبرهای ویژه تحلیل‌های اختصاصی و گزارش مستقیم از کنگره آمریکا در اینستاگرام و یوتیوب ما را دنبال کنید. کپیتال ریپورت با آرش اعلی در این روز بسیار زیبا در پایتخت آمریکا در شهر واشنگتن دی سی اینجا فقط تیترها تکرار نمی‌شوند. اینجا خبر از میدان واقعی قدرت روایت می‌شود. اخبار چند تا لایه داره مثل پیاز می‌مونه. لایه لایه داره. خبرای بیرونی یه سری خبرایی که در کپیتال ریپورت هر خبر را باز می‌کنیم. لایه به لایه بدون سانسور و بدون تعارف یک ادعاهایی مطرح کرد الان آقای ترامپ شما نمی‌دونی این درسته راسته واقعیته درست میان انبوه ادعاها عملیات رسانه‌ای و جنگ روایت‌ها ما دنبال یک چیز می‌گردیم حقیقت امروز روزیست که شاهزار رضا پهلوی در روز سی پک سخنرانی خواهد کرد کپیتال ریپورت با آرش اعلایی صحبا رشتیان ۲۳ ساله دختری با موهای فر لبخندی آرام و قلبی پر از رویا در زمین فوتبال داوری می‌کرد برای نوجوانان. می‌دوید، می‌آموخت و برای آینده‌ای که در ذهنش ساخته بود تلاش می‌کرد. سحبا رشتیان هنرمند بود. طرح می‌کشید، رنگ می‌آفرید و زیبایی را در ساده‌ترین لحظه‌های زندگی پیدا می‌کرد. طبیعت را دوست داشت. دوچرخه سواری را زندگی را دوست داشت. با تیر جنگی ما رو می‌زنن. آرزویش این بود که به عنوان یک طراح در سطح بین‌المللی فعالیت کند و داوری فوتبال را تا بالاترین سطوح ادامه دهد. او برای آینده برنامه داشت اما در دی ماه ۲۵۸۴ شاهنشاهی در اصفهان گلوله‌ای به پهلوی دختری نشست که تنها جرمش رویا دیدن بود میخوام قبر اونای نگاه کنم که چوب آنها آینده صحبا را گرفتند اما نتوانستند نامش را از حافظه مردم ایران بگیرند او رفت اما نامش ماند و تا وقتی ایران زنده است جاویدنامان زنده‌اند. برای مشکل تکنیکی که به وجود اومد تونستیم کنترلش بکنیم. عرض می‌کردم در مورد مفاد این تفاهم‌نامه که چرا خیلی از این مفادی که نوشته شده توش اینجوریست از نظر دولت ترامپ. چه منفعتی برای جمهوری اسلامی داره؟ مثلاً صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری که قراره نیست یک سنت توش ریخته بشه نوشتنش اونجا هیچ فایده‌ای نداره. جمهوری اسلامی برای جمهوری اسلامی دلخوشکنکه. یکی از راه‌های دولت ترامپ بوده که جمهوری اسلامی رو بکشونه به این وضعیت که بخواد زیر اون تفاهم‌نامه رو امضا کنه. در مورد موچک‌های بالستیک اینکه ناگهان دولت ترامپ تصمیم گرفته که این شرطو برداره. اگه یادتون باشه قبل از اینکه جنگ بخواد شروع بشه یکی از شرایط مهم بود. وقتی هم که آقای ترامپ شروع کرد به جنگیدن با جمهوری اسلامی. یکی از شرایط اصلیش بر شیده شدن برنامه موشکی جمهوری اسلامی بود و ناگهان در کنفرانس جی سون مشخص شد که یکی از بندهای این قرارداد در واقع اصلاً هیچ اشاره‌ای نشده بندی از قرارداد که مربوط به موشکا البالستیک بوده برداشته شده و هیچ اشاره‌ای به برنامه موشکی جمهوری اسلامی نشده خیلیا اینو تعبیر کردن به اینکه ترامپ داره امتیاز میده به جمهوری اسلامی چون مجبوره و باید با این واقعیت روبهروشه چیزی که من تو واشنگتن شنیدم اینه که الان این یک داستانیه که جمهوری اسلامی با شلیک کردن موشک‌های بالستیک به سمت دیگو گارسیا که یک جزیره‌ایست که حدوداً ۲۶۰ ۷۰۰ کیلومتر با جمهوری اسلامی فاصله داره الان نشون داده که قدرت پرتاب موشکهای بالستیکو داره با برد حداقل ۳۰۰ کیلومتر چون موشکهای بالستیکی هم که زدن ۲۵۰۰ ۶۰۰ کیلومتر از دم مرز ایرانه اون موشکهای بالاستیکی که زدن ۳۰ ۳۰۰ ۴۰۰ کیلومتر داخل عمق ایرانم بوده. بنابراین حدوداً ۳۰۰۰ کیلومتر برد داشتن این کوششا. این یعنی اروپا تیر در تیرست جمهوری اسلامیست و اروپاییا در طول این مدت نتونستند با ترامپ خوب تا کنند و با آمریکاییا. یه دوره طولانی‌ای بود که آمریکا حاضر شده بود برای یه سری منافعی که داره به خیلی از این کشورای اروپایی باج بده بهشون. بعضیا میگن باج بعضیا بهش میگن رشوه. هرجوری که خودتون می‌خواید حساب کنید. این دوره تموم شده در دوره ترامپ و تهدیدات موشکی جمهوری اسلامی اگر بخواد به آمریکا برسه اون بخشو آمریکا باهاش دیل می‌کنه کما اینکه کرده یعنی بخشی از صنایه موشکه جمهوری اسلامی که مورد هدف قرار گرفته اون صنایه‌ای که صنایه آینده و پیشروئه که موشک‌های نسلا بدشونو می‌تونستن درست بکنن اونو آمریکا جلوشو هر وقت بتونه نشون داده که می‌تونه بگیره هر وقت دلش خواسته جلوش ساخته اون موشکا رو گرفته. بقیه این داستان دیگه مشکل اروپاست از نظر واشنگتن و به خاطر همین نه تنها مشکل اروپاست، مشکل کشوری عربی هم هست. بخش دیگه‌ای که من اینجا دارم در واشنگتن می‌شنوم و این ربط داره به یکی از اخباری که چند روز پیش دادم اون موقع بهتون گفتم خیلی مهمه دیفنس پروداکشن اکت که آقای ترامپ امضاش کرده قانونیه که به رئیس رؤسای جمهوری آمریکا اجازه میده شرایط اضطراری اعلام کنن بخشی از قدرت شرکت‌های خصوصیو در آمریکا بیارن زیر چتر دولت و برای تولیداتی استفاده کنن که دولت بهشون شون میگه پول می‌گیرن هنوز خیلی هم پول خوبی می‌گیرن اون شرکتها ولی بخشی از تولیدشو باید بگذارند برای اینکه شرکت‌های آمریکایی برای دولت تولید کنن. بعد از جنگ جهانی دوم این قانون نوشته شد در آمریکا ۱۹۵۰ و الان بارها استفاده شده توسط رؤسای جمهوری آمریکا به شکل مختلف. الان ترامپ چیزی که چند روز پیش امضا کرد بر اساس اون متنشو من خوندم به شرکت‌های برخی از شرکت‌های تولیدکننده موشک و مهمات رو مخصوصاً موشک‌های ضد موشک رو سیستم‌های پتر سیستمهای پلاد هرچی سیستم ضد موشکی دارند و این سیستما رو بهشون گفته که می‌خواد افزایش بده این د تا خبرو شما بذارید کنار هم یعنی برداشت داشته شدن محدودیت مونشکی جمهوری اسلامی برای تا ۲۵۰۰ کیلومتر که رمو می‌زنه پاریسم می‌تونه احتمالاً بزنه و بقیه اروپا رو همه رو اون تیکه رو اروپاییا سیستم یک سیستم نیتیو یک سیستم بومی برای تولید ضد موشک ندارن یه سیستم آلمان داره که سیستم اروپا نیست سیستم آلمانه یه سیستمم فرانسه داره که اونا سیستم خودشونه یه سیستمم انگلیس داره اینا هر کدوم برای خودشون دارن مثلاً بلژیک نداره همچین سیستمی رو هیچوقتم نیاز نداشته بخواد همچین کاریو بکنه مثلاً هلنداره هیچ‌وقت احتیاج نداشته حالا دارن حالا همه این کشورا نه تنها باید روبهرو بشن با اسند تهدید موشکی جمهوری اسلامی و یه کشوری که نشون داده یه سیستمی و یه نظامی که نشون داده هیچ عبایی نداره از اینکه بخواد حمله کنه به تمام همسایه‌های خودش حتی همسایه‌های دوروورش چه برسه به کشوری که اون تو اروپاست کشورهای اروپایی برای اینکه بخوان با این قضیه دیل کنن مجبورن سیستم‌های آمریکایی بخرن یا روسی یا چینی اینم آپشناشونه می‌تونن اروپاییا برن اس و اس ۴۰۰ بخرن از روسیه یا برن دنبال سیستم‌های چینی ی این یه اهرم فشاره که دولت ترامپ می‌ذاره از طریق جمهوری اسلامی. آقای ترامپ یاد گرفته که چگونه از جمهوری اسلامی استفاده کنه، اهرم فشارشون کنه. چرا جمهوری اسلامی انقدر از ترامپ متنفرن؟ هی بهش میگن نامرد، قمارباز، روش‌های کثیف استفاده می‌کنه. این حرفا رو می‌زنن. چون ما توی فارسی بهش میگیم طرفو خر کرد. این چیزیه که تو فارسی بهش گفته میشه. آقای ترامپ یاد گرفته که پشت سر هم جمهوری اسلامی این کارو باهاش بکنه. به خر نمی‌خوام توهین بکنم چون واقعاً خر یک موجودیه که به نظر من واقعاً از جمهوری اسلامی یعنی کاربرد داره. خر استفاده داره. جمهوری اسلامی هیچ استفاده‌ای نداره. جمهوری اسلامی یک لکه ننگه در تاریخ ایران. ولی خر استفاده‌های خوبی داره واقعاً. یعنی به خر نمی‌خوام توهین بشه. ولی آقای ترامپین کارو باهاشون می‌کنه پشت سر هم و این بارم یه داستان دیگهست همین در همین راستا ترامپ داره این کارو می‌کنه اهرم فشار جمهوری اسلامی رو اون بنداره اروپاییا گفتن میرن تو سازمان ملل تحریم‌های جداگانه براش تصویب می‌کنن گود لاک برید ت برید سعی کنید برید تلاش کنید روسیه یا چین یا هر کشور دیگه میاد وتو می‌کنه آمریکا هم رأی ممتنع میده یعنی این هیچ احتیاجی نداره که بخواد درگیر بشه در این زمینه کشوی اروپایی هم اون قدرت سابقشو ندارن کشورای درجه د و الان میرن زیر تهدید موشکی جمهوری اسلامی با این حرکتی که دولت ترامپ کرده یعنی به روی خودش نمیاره این اصلاً تهدید نیست که بخواد آمریکا نگرانش باشه حالا حالا ها ۲۵۰۰ کیلومتر میگم ولی نشون میده ۳۰۰۰ کیلومتر نشون میده جمهوری اسلامی قابلیت زدن خیلی جاها رو در اروپا داره و این یه بیزنس بسیار گنده است برای شرکت‌های آمریکایی اگه قرار باشه فقط بیزنس بیزنس نظامیش رو شما نگاه کنید این موشکا هر کدومشون ۳ ۴ ۵ میلیون دلار قیمتشونه بعضی از سیستمهای پیشرفته‌تر حتی یه خشابی که می‌ذارن که از چند تا موشک استفاده می‌کنه قیمتش تا ۱۰۰ میلیون دلاره یه بارم استفاده میشه شلیک می‌کنی می‌ترکه تموم شه دوباره یکی دیگه باید بخری بهترین بیزنس اینم نظر آقای ترامپه یعنی مدلی که ترامپ دیل می‌کنه اینه که زنگ می‌زنه به دوستاش تو لاکید مارتین تو نورروک گرومن تو کمپانیاهای تو بوینگ اینا همه رفیقاشان زنگ می‌زنه با اونا دیلاشو می‌کنه کاراشو می‌کنه کشور چیکار می‌تونه بکنه جلوی کمپانی مثل نورتوک رومن که اون خودش ۱۰ تا کشور می‌خره نورتوک رومن بلک راک ۱۰ و نیم تریلیون دلار است داره بلک راک اگر تصمیم می‌گیره یه کشور اروپایی فردا تمام دفتراش تعطیل بشه می‌تونه به راحتی بکنه چون احتمالاً نصف بیشتر اون چیزی که آفیس هست توی اروپا مال بلک راکه و این شرکت‌ها شرکت‌هاییین که دنیا رو دارن کنترل می‌کنن حتی دولت آمریکاشو خیلی از افرادی که تو دولت آمریکا کار می‌کنن توی واشنگتن بهش میگن ریوالوینگ دور از این درایی که می‌چرخه اینجوری دور همدیگه و بعد از توی توی ورودی هتلا و اینا معمولاً می‌بینید وارد میشن از دولت از دولت میرن میرن تو شرکتهای خصوصی مثل همین نورتورک رومن لاکید مارتین میرن توی جیپی مورگن بانکی میرن تو بانکی خیلیاشون میرن توی است منجمنت خیلیاشون میرن توی اون کمپانیا ۴ سال کار می‌کنن دوباره ۴ سال میرن تو دولت کار می‌کنن دوباره میرن ۴ سال تو خصوصی کار می‌کنن یعنی و با چه حقوقایی اگه یادتون باشه اون دوره بایدن رئیس سیکرت سرویس یه خانمی بود گذاشته بودن بعد به ترامپ سوئ قص شد چیتل خانم چیتل اسمشو با خنده میگم به خاطر اینکه آقای ماسک واسش یه جوک درآورده بود بهش می‌گفت چیتوز انقدر بهش گفته بود چیتوز الان چیتوز تو کلم بود کامل ولی خلاصه خانم چیتل که یک وضع افتضایی داشت توش سیکرت سرویس که اصلاً حقوق نمی‌دادن وضعیتشون مثلاً کلی کارمند استخدام می‌کردن نکرده بودن اصلاً بی‌در رو پی ایشون با اون وضعیت داستان ترامپم پیش اومد اصلاً بردن تو کنگره کلی راجع بهش ازش سؤال کردن بعدم خودش استعفا داد رفت با دارید می‌بینید خانم چیتال رفت با اگر اشتباه نکنم با سالی یک و ی و۲دهم میلیون دلار حقوق تو پپسی استخدام شد این میره پپسی حالا وایسته تا دوره بعدی که دموکراتها بیان یه جایی جایی دوباره برمی‌گرده یه جایی تو دولت این هم واسه دولت آمریکاشم همینه و خیلی از این شرکت آقای دوست آقای ترامپن این وضعیت به خاطر اینکه می‌شناستشون بچه‌هاشون با هم یه مدرسه میرن یه جا با هم گلف بازی می‌کنن اینی که ترامپ گلف بازی می‌کنه مثلاً اصلاً امروز داشتم به آرمان می‌گفتم اتفاقاً راجع به این قضیه که چقدر الان مهم شده چرا مثلاً یه سری از سناتورا هستن که خیلی نزدیک‌ترن به ترامپ و یه سریاشون نیستن. تمام اونایی که نزدیکن اونایی که با ترامپ گلف بازی می‌کنن از جمله لینزی گرام مدت بسیار زیادیه لینزی هم اونجوری که شما در ایران بهش میگید عمو لینزی و اینا اونجوری با دل و جرأت نیست مثل ترامپ خیلی اتفاقاً آدم ترسوییه در نهایت به خاطر اینکه بارها و بارها شده که اومده یه چیزاییو گفته که مثلاً مثلاً در مورد قاسم سلیمانی که خیلی تعریف می‌کنه آقای لینزگرام تعریف می‌کنه میگه آقای ترامپ خیلی کار خوبی کرد و من حتماً من بهش گفتم این کارو بکنه و اینا ولی خیلیا تو واشنگتن میگن که چون وقتی رئیس‌جمهور دستور قتل یکیو می‌ذاره به نیروهای اطلاعاتی به نیروهای نظامی میگه در زمان و مکان مناسب اونا دیگه خودشون تصمیم می‌گیرن ولی یه دستوریه که اونایی که سکیورتی کلیرنسو بالا دارن می‌بینن که رئیس جمهورم چه چیزیو امضا کرده میگن سه بار میره به ترامپ زنگ می‌زنه یه نفهم پرواز می‌کنه میره مارالاگو بهش التماس می‌کنه میگه نکشه قاسم سلیمانیو جنگ جهانی سوم راه میفته لینزیگر گرم به ترامپ می‌گفته بنابراین در ولی چرا بهش نزدیکه؟ بهخاطر اینکه هی با هم میرن گلف بازی می‌کنن. ترامپ بعضی وقتا یه مورد مرحمت قرارش میده و اینا بعضی وقتا در سوشال میدیا در توش سوشال بهش می‌پره و واسه همین نزدیکه. همین باعث شده خیلی از سیاست‌مدرایی که بهش نزدیک نیستن گلف بازی نمی‌کنن از توی این داستانا بیرون بمونن و الان یه شکاف بسیار بزرگی هم در حزب جمهوری‌خواه داره ایجاد میشه. بعد از این داستانی که مربوط به ایرانه تمام این آدمایی که الان انتقاد کردن از رئیس‌جمهور و نمی‌دونستن اصل داستان در اون متن نیست الان اینا یکی یکی دارن تحت فشار بسیار زیاد مگه قرار می‌گیرن مثلاً تد کروز الان تد کروز صحبت کرد گفت ۳۰۰ میلیارد دارن با جمهوری اسلامی اشتباه و اینا خیلی راجع به اینا رفت انتقاد کرد الان توی ماگا ازش انتقاد میشه میگن تو همش دنبال جنگی همش دنبال اینی که بری به کشورای دیگه گیر بدی هی بری ادای پلیس دربیاری ما نمی‌خوایم بریم پلیس دنیا باشیم و فشار روشون میاد الان به خاطر این قضیه ولی خب اصلاً قرار نیست این ۳۰۰ میلیارد دلار به جایی برسن و اصلاً به هیچ جایی اون چی اون چیزی که در تفاهم‌نامه هست جیدی وونسم بهش اشاره کرد به اینکه چیزایی که در این تفاهمنامه هست اون چیزایی نیست که در همون چیزی که آقای ونس گفت جنتلمنز اگریمنت گفته شده یه چیزی رو هوا اینا گفتن بعدم رفتن زیر این داستانو امضا کردن ۳۰۰ میلیارد دلاری قرار نیست به جمهوری اسلامی داده بشه ۳۰۰ میلیارد دلار بهشون نمی‌رسه هیچ کشوری بدون تصویب کنگره آمریکا نمی‌تونه پول برداره بریزه تو اون صندوق اگرم بکنه می‌تونه مورد تحریم خود کنگره آمریکا قرار بگیره دولت نمی‌تونه می‌تونه بره جلوی کنگره رو بگیره اگر خواست تحریم کنه کشوری رو. بنابراین کسی جرت نمی‌کنه به همین سادگی و یه سری از یه سری از این اون داستان آصف مونی رو مگه پخش نکردیم؟ اوکی آصف م خب حالا می‌تونی کاور الان نشون بدی آصف موری رو ولی ولی داشتم راجع به آصف منیر می‌گفتم این چیزی که جیدی ونس داشت می‌گفت که گفت من در طول سه چ ماه گذشته با آصف مریر بیشتر صحبت کردم تا با زنم و این به من گفت یعنی اصلاً این چی بعضی وقتا هم این سیاست‌مدرا مخصوصاً وقتی جوان‌ترن مثل جیدیون ونس دست خودشونو اینجوری باز می‌کنن این جمله برای من نشان‌دهنده ده اینه که خواباهای زیادی آمریکا دیده برای پاکستان. الان آصف ملی می‌دونیم که بارها و بارها در طول این چند وقته سفر کرده از پاکستان اومده با آقای ترامپ ناهار خورده وان آن. اصلاً هیچ کشور دیگه‌ای از همچین نعمتی برخوردار نیست که بخوان مثلاً رئیس ستاد مشترک ارتشش هر وقت عشقش کشید پاشو بیاد واشنگتن با رئیس‌جمهوری آمریکا بخواد ناهار بخوره و به معنی اینه که یه بخش عمده‌ای از این داستان الان برای من واضح میشه که پاکستانیا در این داستان نقش داشتن خیلی بیشتر از اونی که ما فکر می‌کردیم پاکستانیا در این قضیه نقش داشتن که جمهوری اسلامی رو بگیرن بکشونن تو اون وضعیتی که الان وجود داره که زیر این تفا تفاهم‌نامه رو امضا کنه. تفاهم‌نامه‌ای که الان ترامپ ایده جمهوری اسلامی رو از توش کپی کرده همون بلایی که جمهوری اسلامی سر دنیا می‌آورد ۴۷ سال آقای ترامپشه کپی‌برداری کرده طرح جمهوری اسلامی رو و میگه ۲۰ از درآمد نفتتونو باید همه این کشورای عربی بدید به ما تا بیایم اینجا مدیریت بکنیم واستون. و الان کشوی عربی که مدت‌ها این پولای گنده رو داشتن می‌رفتن یه سری کارایی می‌کردن تو جاهای مختلف دنیا رو به هم می‌ریختن. ببین پول‌هایی که خیلی از اینا الان درآوردن مثلاً یه کشوری مثل قطر اصلاً اگر شما تمام اون کشور رو هم بیای توش سرمایه‌گذاری کنی باز پول زیاد میاری. یعنی از هر اینچشم اگر استفاده کنی چقدر می‌خوای برج بسازی؟ می‌بینی برج اون موقعی که خب اینا یه سری چادر داشتن اوکی چادر من می‌فهمم از چادر به برج خیلی برای اینا احساس می‌کنن خیلی پیشرفته شدن ولی خب برج حتی خودت نمی‌سازی برجو میدی بقیه می‌سازن از کارگرشو از جاهای دیگه میاری تا مدیریتشو از جاهای دیگه میاری تا بلوکشو تا کل سیستمو و الان این کشورا تمام این طرح‌های توسعهشون یعنی در همین حد بود برج بسازیم. اوکی الان توی این مدت این همه پول دیگه داشتید و برداشتید بردید دیگه انقدر پول زیاد داشتید که شروع کردید یواش یواش پروژه‌های دیگه در بقیه جاهای دنیا اجرا کردن واسه خودتون مثلاً شروع کردید تو یمن پروژه اجرا کردید اونجا جنگ شده تو سودانو ریختید با هم توی لیبی با هم درگیر شدید یه سری از شاهزاده‌ها و حالا آقازاده‌های اینا خودشون از یه کشور بر علیه آقازاده‌های یه تیم دیگه بعد اینا پول میدن به وارلردای کشورای مختلف اینا با همدیگه بجنگن و واقعاً براشون شده مثل ویدیو گیم یعنی در این حد شده هر جای دنیا رو رفتن اینا به آتیش کشیدن هر جای دنیا کشورهای مسلمان پولدار وارد شدن دنیا رو به آتیش کشیدن همشون بلاستثنا یک دونه کشور مسلمان شما با هم بگید که قدرت پولش به حدی رفته که امپریالیست شده و دنیا رو به آتیش نکشیده در طول تاریخه و الان اینم باعث میشه این چیزی که الان ترامپ بهشون گفته اینا رو در دو راهی قرار میده بهخاطر اینکه دیگه از اون پولا نمی‌تونن وردارن خرج کنن برن زیر یک سری داستانا رو ازشون هم از توبله بخورن هم از آخور دیگه نمی‌تونن این کارو بکنن باید ۲۰ره درآمدشونو بدن به آمریکا ارتش آمریکا همون پولو می‌گیره میگه تنکی یو وری ماچ و دولت آمریکا و مردم آمریکا و اونجوری عوض می‌کنن کنن تمام اون منطقه رو تمام اون منطقه رو از دست گلوبالیستا از دست فرانسه از دست بریتانیا خارج می‌کنن این چیزیه که نظر دولت واش دولت ترامپه در واشنگتن یعنی الان دیگه به اروپا دولت ترامپ از همون دور اولم به عنوان متحد نگاه نمی‌کرد ولی الان نه تنها به عنوان متحد نگاه نمی‌کنه کاملاً به چشم یک جایی که از دست رفته یعنی تموم شد یعنی الان از بین رفت اروپا دیگه شما دیگه تلاش نکن نجاتشون بدی بلکه حتی اگر می‌تونی یه هولی هم بده یه هولی هم بده که زودتر بیفتن چون اروپا سقوط خواهد کرد با این وضعیتی که داره مهاجرت میشه بهش از طرف کشورهای اسلامی یعنی فرانسه که تا ۲۰۴۰ جمعیت مسلمانش بیشتر میشه از جمعیت مسیحیش یا حالا هر دینای دیگه‌ای که هستن بریتانیا تا ۲۰۵ آلمان میگن تا ۲۰۶۰ اینا همه مسلمان خواهند شد. این اتفاقات در حتی زمان جنگ‌های صلیبی و جهادی هم نیفتاده بود که مسلمانان اینجوری در عمق خاک اروپا نفوذ کنن و به خاطر حماقت خود دولت‌های اروپایی بود. حماقتشون و اینکه بسیار طمعکار بودن. خیلی خیلی تمکار بودن و به خیلی از این مهاجرینی که آوردن توی اروپا اینا بد کردند. گذاشتنشون توی محل‌های خاصی تو گتو گذاشتنشون بهشون شهروندی ندادن حتی نسل‌ها و اینا خب قاعدتاً هیچ‌وقت وارد اون سیستم اون کشور نشدن. حالا نه تنها وارد سیستم اون کشور نشدن بلکه از درون دارن اون کشورا رو می‌خورن و تم اینا کارشون تمومه. حتی اگر همین الانم از فردا یک دولت راست‌گرا در بریتانیا بیاد که حالا آقای ترامپ امروز تروت زده که میگه کیرستارمر نخستوزیر بریتانیا قراره فردا استعفا بده الان حالا آقای ترامپ لابد می‌دونه یه چیزیو گفته اگر حتی از فردا بریتانیا یک دولت راستگرا بیاره شروع کنه مهاجرت سخت بگیره شروع کنه مواد مخدر سخت بگیره پولشویی سخت بگیره بگیره شروع کنه به پاسپورت انگلیسی بها بده تو کشور خودشو پاسپورت بریتانیایی اگر شروع کنه بها بده حتی اگر این کارم بکنن باز دیگه تعداد زاد و ولد مسلمونایی که در اون کشور هستن به حدی بالاتر از تعداد زاد و ولد کشورای مذاهب دیگهست مسیحیا یهودیا مسیحیا نهایتاً اونایی که بی‌خودان که خیلی هم تعدادشون زیاده یه بچه دارن در نهایت مسلمونی که اونجا هست الان ۷ تا ۸ تا بچه داره این فقط در یک نسل بعدی همین الان مدارسی که در بریتانیا هست مدارس ابتدایی بچه‌هایی که از خانواده پاکستانی و هندی هستند یا افریقایی از بچه‌های سفید پوست بریتانیایی بیشترن یعنی شما اگر یک بچه دبستانی هستید در بریتانیا اگر سفید پوستید تقریباً در تمام انگلستان الان در اقلیتی ی الان خودشون شدن تو کشور خودشون اقلیت و اروپا از بین رفته بنابراین داستان برنامه موشکی جمهوری اسلامی داستان پس گرفتن این دا قضیه که دولت ترامپ میگه بی‌خیال اصلاً ۲۵۰۰ کیلومتر برد داری داشته باش ما رو که نمی‌تونی بزنی با ۲۵۰۰ کیلومتر ما هم سیستم دفاعت موشکی داریم اروپا شما می‌دونید خودتون می‌تونید برید سیستم بخرید از کشورای دیگه می‌تونید بیاید سیستم بخرید از آمریکا و بایدم بخرید بهخاطر اینکه جمهوری اسلامی الان به ۱۱ تا کشور همسایه‌ش حمله کرده. دفعه بعد من میرم می‌زنم یک جایی تو جمهوری اسلامی یه جوری می‌ترکونم جمهوری اسلامی رو که اون موشکاشم دست نخوره. اونا هم اگر خواستن می‌تونن موشک بزنن به سمت شما. و اون چه صحنه‌ای خواهد بود؟ اون چه صحنه‌ای خواهد بود؟ وقتی که در مرحله بعدی که دولت ترامپ یک حمله بسیار همه جانبه انجام میده به جمهوری اسلامی که بهتون بگم به زودی خواهد بود. در مرحله بعدی جمهوری اسلام شروع کره به موشک شلیک کردن تو اروپا. اونوقت می‌خوام ببینم خیلی از این کسایی که لیبرال هستن یا توی اروپا الان صدای مردم ایران رو نادیده می‌گیرن آیا بازم میان همین‌جوری می‌شینن نگاه می‌کنن از کنار گد یا بالاخره چشمشون باز میشه که ببینن تهدید جمهوری اسلامی یک تهدید واقعی‌ست. جمهوری اسلامی به همه حمله خواهد کرد. با همه دست به یقه خواهد شد. به همه گیر خواهد داد. وقتی به مردم خودشون می‌کشنشون اینجوری در این تعداد وقتی به شما میان تو خیابون میگن چهجوری لباس بپوش چیکار بکن تو چه بیزنسی داشته باش چه تو چه بیزنسی نداشته باش وقتی تو تمام جزئیات زندگی مردم خودشون دخالت می‌کنن و یه نیروی بسیار زیادی رو هم پول میدن که بیان کارشون این باشه که دخالت در زندگی شما باشه وقتی با خودشون این کارو می‌کنن با شما چیکار می‌کنن؟ جمهوری اسلامی به آتیش خواهد کشید اون اروپا رو و اروپاییا آماده نیستن برای این اروپاییا آماده به هیچ وجه نیستن خیلی صافتن صافت نرمن خیلی نرمن خیلی یعنی سیستمیی که اونجا دارن اگر تشریف برده باشید اتفاقاً در مناطقی که خیلی پولدارتره مثل مثلاً سوئیس یا آلمان من واقعاً تعجب می‌کنم که چقدر احساسات سوسیالیستی یا احساساتی که قشنگ بردرلاین کمونیستیه تو این مناطق پولدار بیشتره میلان برید پر کمونیسته اصلاً باورتون نمیشه تا نرفته باشید تا باهاشون حرف نزده باشید تا به باهاشون حرف نزنید و بهشون بگی از آمریکا میای تازه ببینی یه جوری باهات برخورد می‌کنن انگار که مثلاً دشمن خونی‌تر و این احساسات از بین نخواهد رفت این داستان‌ها از بین نخواهد رفت اروپا از دست رفته دولت ترامپ اینجوری نگاه می‌کنه. یه ویدیوی دیگه هم داشتیم راجع به جید دیون ونس می‌خواستن صحبت بکنن. اینکه توی کنفرانس مطبوعاتی ترامپ تو جی سون خبرنگار فاکس نیوز ازش پرسید پیتر دیوسی گفت بعضیا میگن مأموریت مذاکره با جمهوری اسلامی رو دادی به جیدی ونس برای اینکه اگر مذاکرات به نتیجه رسید تمام اعتبارشو بدی به خودت بگی من کسی که گذاشتم رفت موفق شد اگرم شکست خورد بیای بگی جید تقصیر جید دیس بودت شما پم گفت خیلی فکر خوبیه چطور همین کارو بکنم حالا یه ویدیوی فان ساختن راجع بهش از این ایآی که بچه می‌کنه آدما رو از جیدی ونس و ترامپ اینو می‌خواستم بهتون نشون بدم ببینین جیدی تو داری توافق ایران رو امضا می‌کنی نه من تو اسم توئه قلم توئه مشکل توئه پس این بزرگترین توافق چند دهه اخیره نباید خود رئیس‌جمهور امضاش کنه اگه خوب پیش بره من اعتبارش رو می‌گیرم کامل ۱۰ درصد هیچکس دیگه اگه خراب بشه ساعت ۳ صبح توی ترود سوشال با حروف بزرگ می‌ندازمش گردن تو خیلی علنی یعنی تقصیرش گردن منه ولی اعتبارش نه حالا فهمیدی کارت چیه خوش اومدی به معاونت ریاست جمهوری جیدی امضاش کن واسه دوربین لبخند بزن و اگه ایران زنگ زد جواب نده بذار زنگ بخوره این یه حرکت قدرتمندانه است خودم اختراعش کردم اگه توافق فق رو زیر پا گذاشتن چی؟ اونوقت من اصلاً تو رو نمی‌شناسم. موفق باشید جیدی و این واقعیت داستانه. یعنی آقای ترامپ از معاون خودشم استفاده می‌کنه برای اینکه بخواد به پیروزی برسه. چه برسه به جمهوری اسلامی. استفاده ترامپ از جمهوری اسلامی به عنوان اهرم فشار یه چیزیه که منو داره در یه حدی یواش یواش نگران می‌کنه به خاطر اینکه انقدر خوب ترامپ یاد گرفته که چهجوری از اینا سواستفاده بکنه دوباره اون لفظ اون حیوان بسیار نجیبو به کار اگر بخوام نبرم چهجوری از اینا سواستفاده بکنه انقدر خوب یاد گرفته که خب این بهتر از یک دشمنه که اگه واقعاً جمهوری اسلامی نمی‌تونه می‌تونن بفهمن که پشت حرکات ترامپ چیه و پشت سر هم تن در میدن پشت سر هم مجبورن یهو رهبرشون هست فردا نیست فرمانده سپاهشون هست نیست پول دارن بعد ندارن کریپتو می‌زنن کریپتوشون می‌پره و الان میان ایده خودشون دولپ کردن تنگه مرز عوارض بگیریم ترامپ اومد اینو دزدید میگه حالا همه که شما باید به من عوارض بدید حالا تو بیا از دست ترامپ اینو درآر و نه تنها اون اگر انقدر خوبه واسش ترامپ اینجوری چرا بذاره جمهوری اسلامی بره؟ اگه می‌تونه بهش میگن یوزفول ایت از احمقایی که می‌تونی ازشون استفاده بکنی وقتی انقدر احمقن چه دلیلی داره بخواد بذاره بره ازشون تا اونجایی که بتونه استفاده خواهد کرد تا اونجایی که بتونه و واسه همینه که جمهوری اسلامی امروز شاکیه و تنگه هرمزو بسته چون فهمیده بازی خورده فهمیده از این تفاهم اومدن اینجا این همه اینا رو کشوندن به یه تفاهم‌نامه‌ای که در روی ورق بسیار عالیه و میرن این راجع به قدرتشون ون حرف می‌زنن میگن ماز موضع قدرتیم ولی در واقع همون لحظه داشته پشت سر خنجر می‌زنه بهتون همون موقع که با شما دست می می‌داده میره به کشوی عربی میگه ۲۰رو میدید من اگه بدید به جمهوری اسلامی هم شما ارم تهدید می‌کنم ممکنش کشیاتتونم کشیاتونم بزنم ممکنه تحریمتونم بکنم به کشورهای عربی به راحتی گفت عمانو می‌فرستادم رو هوا اصلاً من نشنیدم تا حالا هیچوقت رئیس‌جمهوری آمریکا نه ترامپ هیچ رئیس‌جمهوری در تاریخ شاید هری ترومن بعد از اینکه بمب اتم زد به ژاپن اولیشو هیروشیما رو یه نطق داره اون خیلی معروفه که تهدید می‌کنه ژاپنو که تسلیم بشن اون شاید در اون حد بود من ندیدم هیچ رئیس جمهوری از زمان هری تومن بیاد یهویی در یه جمله بگه یا عمان همکاری می‌کنه یا می‌فرستیمش رو هوا و می‌کنه ترامپ رو رأی دادیم ما بهش نه برای اینکه نایس باشه نه برای اینکه آدم خوبه باشه نه برای اینکه پیغمبر باشه برای اینکه می‌تونه جلوی یک سری سیستمهای گلوبالیست فاسدی که در دنیا نقشه همه دنیا رو تغییر دارن میدن همه جا رو همه دنیا رو غیر از آمریکا جلوی اینا وایسه جلوی یه مشکفتار و شغال و گرگ و ارث و دزد و قاتل و جانی جلوی اینا باید بتونه وایسه. یه آدم نایس هیچ‌وقت نمی‌تونه جلوی این افراد وایسه. یه آدمی می‌خواد مثل ترامپ که همون ثانیه بهت میگه اگه این کارو نکنی می‌ترکونمت. می‌فرستمت رو آسمون. چون غیر از این حل شدنی نیست. غیر از این دورت می‌زنن. غیر از این میان از نایس بودنت سواستفاده می‌کنن. میان از پشت هر کاری که دلشون می‌خواد می‌کنن. الان که تهدید کردی میر اونا اون موقع هم تلاش خواهند کرد حتماً ولی بهش فکر می‌کنن میگن نکنه بزنه زد ایرانو هی همه گفتن نمی‌زنه زد یا نیاد عمانم بزنه می‌زنه همین خودش نیروی بازدارندهست همین باعث میشه خیلی از این کشورا بیان تو خط خیلی از این سیستم‌های گلو از دست سیستم‌های گلوبالیست خارج شن شما نگاه کنید ببینید میگم سیستم گلوبالیست فیفا رو نگاه کنید فیفا فوتبال الان مسابقات فوتبالو نگاه کنید ببینید برای جمهوری اسلامی چه کارایی داره فیفا می‌کنه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی اگر دستش بود مسابقات جام جهانیو برای اینا این امکاناتی که بهشون میده اینکه میان به مردم میگن شما حق ندارید پرچام ببرید تا طبقه اول پایین حالا پرچم‌ها طبقه چهارم سوم دوم حتی پرچم‌های شیر و خورشید است ولی اونجایی که دوربین نشون میده تو ورزشگاه اونجایی که پایینه اجازه نمیده دن پرچم ببرن. من امروز تو بازی ایران و بلژیک پرچم چین رو دیدم. چین سیستم گلوبالیست. پرچم قطر رو دیدم. سیستم گلوبالیست. پرچم‌های شیر و خورشیدو اجازه نمیدن بیارن اون پایین. چرا؟ چون این سیستم در اختیار قطریاست الان. اونا کنترل می‌کنن. پول میدن همه رو می‌خرن. همه خودتو می‌خرن زنتو می‌خرن. بچه‌هاتو می‌فرستن مدرسه‌ای که همه چیتو می‌خرن. همه چیو و الان ترامپ داره جلوی همه اینا می‌ایسته. ترامپ علیه جهان. ترامپ علیه سیستم گلوبالیست. ترامپ علیه این سیستم‌هایی که یکی یکی دنیا رو قورد دادن ولی نه با شایستگی. نرفتن یه چیزی تولید بکنن که مثلاً دنیا رو تغییر بدن. توماس ادیسون نیستن. ایلان ماسک نیستن. هنری فورد نیستن می‌دزدن میرن فیفا رو می‌دزدن همه سیستمو می‌خرن هتلاشو می‌خرن به همه پتک فیلیپ ساعت میدن دزد یک مشت دزد و فاسد بعدم دشتاش می‌پوشن میرن اونجا و لبخند می‌زنن دانشگاه آمریکایی رو از با آجراش با آجراش خریدن با همه چیشه ۵۰ میلیارد دلار شما یهو پولی خب معلوم ۵۰ میلیارد حالا آمریکاش که انقدر گندهست انقدر پول داره ۵۰ میلیارد توش خیلیه چه برسه یه سری کشورای دیگه شما این کارو میایید تو آمریکا می‌کنید تو بقیه کشورا چیکار می‌کنید؟ تمام لندمارکهایی که الان هست توی اروپاستو خریدن. توی آمریکا هنوز به خاطر اینکه سیستم اینجا یه سیستم پیتریاتیک یه سیستم خیلی میهن‌پرستانهست خود آمریکاییا اجازه نمیدن این اتفاقات بیفته. یه جاهاییو می‌فروشن بهشون نه که نفروشن. شما آمریکا اولاً تنها کشوریه در دنیا که شما احتیاج نداری سیتیزن باشی یا گرین کارت داشته باشی که بخوای ساختمون بخری یا زمین هر جای دنیا می‌تونی باشی اصلاً اینجا پاتم نگذاشته باشی می‌تونی خونه بخری بفروشی هر کاری دل بخواد می‌تونی بکنی اگر توی تحریما نباشی ۱۰۰ و مثلاً چینیا اومدن ساختمون کرایسل رو توی نیویورک بخرن یه ساختمونی که خیلی آیکونیکه کرایسلرو می‌ذاری تصویرشو آرمان ساختمون کرایسلر یه ساختمونی به اسم کرایسلررو اومدن بخرن خیلی ساختمون حالا قدیمیه به حساب تاریخ آمریکا ساختمون خیلی بلند و قدیمی و خیلی آیکانیکه و کرایسل رو قیمت بالایی هم واسش گذاشته بودن اگه اشتباه نکنم حالا رقمشو یادم نیست ولی یه آمریکایی اومد ۱۰۰ میلیون یا ۲۰۰ میلیون دلار بالای اون چیزی که چینیا گذاشتن داد فقط واسه اینکه می‌گفتین یه آیکون کن آمریکاییه اینو ما نمی‌پوشیم به کشورای دیگه ساختمون کرایسلرو نمیشه چینیا داشته باشن باید مال آمریکاییا باشه و این ساختمون کرایسلر که الان دارید می‌بینید آمریکاییا چون این حسو دارن بازار بازه چینیا می‌تونه بیاد بخره میاد پولم می‌ذاره نزدیک خریدن یه آمریکاییه میگد میگه من ۱۰۰ میلیون بیشتر میدم برای اینکه این به یه چینی نمی‌خوام برسه باید دست آمریکاییا باشه این مال ماست این فرهنگ ماست نماد ماست ست ما نمیدیم اینو دست چین ولی اروپاییا این‌جوری نیستن همه چیز زندگیشونو دارن فروختن به قطر و امارات و عربستان و همه این کشورا چیزی دیگه از خودشون ندارن هیچی ندارن از خودشون و شما الان خیلیایی که مثلاً توی ایرانن شاید چونه بالا بندازن بگن بابا مهم نیست بابا جون میان توی همون ایرانم سواستفاده می‌کنن چینیا و قطریا همین الانشم که تو اونجا هیچ اتفاقی نبتا بازار باز نیست این آدم یه سری خونه می‌خریدن یه کاری می‌کردن قیمتا رو می‌آوردن پایین یه کاری می‌کردن کل اون منطقه تحت تأثیر قرار می‌گرفت برای اینکه بخوان هی بیشتر بادار کنن که مردم خونه‌هاشونو بفروشن به اینا و در تمام این مدت الان ما می‌بینیم این سیستمایی که بله کاپیتالیسم یه سیستمیه که مشکلات زیاد داره کاپیتالیسم آمریکایی بهترین سیستم دنیا نیست ولی از سیستم چینیا و روسیا و آیتالله و عربا و اینا که بهتره اینو که ما می‌دونیم که ما که دیگه دیگه زندگی کردیم می‌دونیم چه خبره اینجا که این سیستم اینا روم دیدیم بله پرفکت نیست هیچی سیستمی نیست یکی از دلایل دیگه‌ای که به ترامپ رأی دادیم که بره توی کاخ سفید همینه به خاطر اینکه دنبال آدم پرفکت نیستیم آقای ترامپ بیاد مزخرفم میگه اون دفعه داشت می‌گفت پیو نمی‌دونم چی شد توی سخنرانیش داشت صحبت می‌کرد راجع به مگنت مغناطیس آهن ربا راجع به آهنربا صحبت می‌کرد بعد یهو از خودش ش درآورد گفت اگر رو آهن راه آب بریزی خاصیتش از بین میره که خب مزخرفه همچین چیزی نیست یک امتحان فیزیکی ساده به شما اینو نشون میده اگه آب بریزی روبا هنوز آهن رو باز کن ولی ما وقتی اینو می‌شنویم ایشون رهبر معظم که نیست که ما می‌دونیم طرف پرفکت نیست مزخرفم میگه انسانه همه انسانها مزخرف میگن یه جاهایی در زندگیشون همه و این تفکرو دارن که مرکز عالمن همه ولی اینور چیزا برای طرفداران ترامپ آف پوتینگ نیست به قول معروف باعث نمیشه شما رو برگردونی از ترامپ می‌خندی مزخرف گفتم بعدم ولی سیاستاش خوبه و این داستانو ادامه میده یعنی ول نمی‌کنه این خفت اینا رو ول نمی‌کنه و واسه همینه که من مطمئنم که خفت جمهوری اسلامی رو ول نمی‌کنه واسه همینه که من می‌بینم ته کاراشو می‌تونم بفهمم که الان با این وضی که داره میره از جمهوری اسلامی داره سواستفاده می‌کنه برای اینکه فشار بیاد به بقیه همه اینا به عربا بگه این کارو باید باره دنیا رو عوض می‌کنه نظم جدیدی می‌ذاره یه نظمی که خواهد بود حالا حالاها ۵۰ سال حداقل خواهد بود این نظم از این به بعد دیگه اینکه ارتش آمریکا مفت بیاد واسه کشورهای دیگه کار کنه به پایان رسیده نه تنها به پایان رسیده بلکه تهدیدات در جهان در یه حدی گسترش پیدا کرده که اگه شما یه کشوری باشی که همین الان برای یه سری صنایه دفاعی سرمایه‌گذاری نکنی احمقی نتیجهشم خواهید داد. دولت ترامپ از وقتی اومده با بروتال‌ترین وضعیت با یک روش بسیار خشونتبار شروع کرده و قلدمانه شروع کرده یه سری از این قایقایی که فنتانیل میارن یا حالا هر جور مواد مخدر میارن به آمریکا رو می‌ترکونه. نه تنها می‌ترکونه فیلمم می‌گیره پخش می‌کنه. فکر می‌کنی چرا این کارو می‌کنه؟ برای اینکه می‌خواد این منتالیتی به وجود بیاد. این تفکر به وجود بیاد برای بقیه بدونن این داستان خطر داره اگه می‌خوان بیان آمریکا و مواد مخدر بیارن بهش فکر کنن قبلش ولی اروپا حاضر نیست این کارو بکنه الان شما حجمی که از لیبی و از الجزایر داره قایق میره به ایتالیا و اسپانیا اگه نگاه کنید حجمش مثل مرز امریکا و مکزیک بود دوره بایدن که باز بود و الان توی این وضعیت اروپا هیچ راهی نداره داره اروپا ۱۰۰ جمعیت مسلمانش تا ۳۰ سال ۴۰ سال دیگه بیشتر خواهد بود مجارتی مظلم خواهد بود و نه مجارتی مظلمی که معتدل باشند مجارتی مظلمی که رفتن توی اون کشور و هیچ وقت حاضر نشدن فرهنگ اونجا رو قبول کنن فرهنگشون عوض میشه جاش هنوز اروپاست اسماً آلپم هست و تمام این وجود داره همین اتفاق ولی کشوهای خواهند بود به زودی با اکثریت مسلمان و با روش بسیار متفاوت به زودی همه این‌ها یه جمع‌بندی کلی بکنم در مورد اتفاقاتی که افتاد جیدی ونسبتاش توی سوئیس اینکه گفت من سه چ ماه بیشتر از اینکه با زنم صحبت کنم با آصف منیر رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان حرف می‌زنم اینکه پاکستان چه نقشی داره در اینکه جمهوری اسلامی رو بکشونه تو این قرارداد که این تفاهم‌نامه رو امضا بکنن که الان تاو پاچش بره جمهوری اسلامی و اینکه باعث میشه یه جوری هم پاکستان یواش یواش از زیر یوق چینم بیاد بیرون راجع به این صحبت کردیم که ۳۰۰ میلیارد دلار صندوقی که میگن هیچ کشوری جرت نخواهد کرد بره توش سرمایه‌گذاری کنه به دلیل اینکه ۳۰۰ میلیارد دلار یا یورو یا هر چیز دیگه‌ای اگه قرار باشه توی بانک باشه کنگره آمریکا جلوشو می‌بنده اونم تو همون اون بانک می‌مونه از اون جام هیچ جایی نمیره راجع به این صحبت کردیم که چرا فشارشو برای اینکه برنامه‌ای هست موشکی جمهوری اسلامی رو محدود کنه برداشتین به خاطر اینکه تهدید علیه اروپا نه تهدید علیه آمریکا اونجایی که آمریکا تصمیم بگیره اگر یه برد این موشکا بخواد بره بالای ۲۵۰۰ وارد آمد میشه وگرنه تا همین ۲۵۰۰ یا ۳۰۰ کیلومتر به نقل دیگه‌ای لندن و پاریسم تحت خطر جمهوری اسلامی قرار دارن و هنر ترامپ این خواهد بود که تمام این کشورا رو در نهایت جمع بکنه همه رو یه ائتلاف تشکیل بده برگرده کار جمهوری اسلامی رو تموم کنه کارش رو تموم کنه و کار جمهوری اسلامی تموم خواهد شد سپاسگزارم از همتون که یه لای دیگه رو با من بودید عذرخواهی می‌کنم به خاطر مشکل فنی که داشتین خوشبختانه آرمان جان تونست حلش بکنه یکی قسمت دیگه از جاویدبان رو داریم کدوم جا آقای محمد جواد حضوری هستن خیلی سپاسگزارم از اون دوستانی که به عنوان والنتیر حالا با ما ارتباط دارن و یه سری از این اطلاعاتو برای ما پخش می‌کنن اسماشونو نمیگم چون بیشترشون بالاخره می‌خوان هویتشون محفوظ بمونه ولی این بخش جاویدبان رو هم نگاه کنید تا لایو دیگر جاوید شاه پاینده ایران و بدرود محمد جواد حضوری ۳۲ ساله بود قهرمان کیوکشین کاراته مردی که سال‌ها با انضباط تلاش و اراده زندگی کرده بود باتری‌ساز بود دست‌هایش به ساختن عادت داشت نه به ویران کردن عاشق عاشق سگش بود، عاشق زندگی، عاشق روزهایی که هنوز فرصت ساختن فردا را داشت. در روزهای اعتراض مثل بسیاری از فرزندان ایران سکوت را انتخاب نکرد. از خانه بیرون رفت و دیگر باز نگشت. خانواده‌اش چشم انتظار مانده‌اند. اما آنچه بازگشت محمد جوادی نبود که رفته بود. با تیر جنگی ما رو می‌زنن. تنش پر از زخم بود اما آنچه شکسته بودند فقط استخوان‌های او نبود. آن‌ها می‌خواستند امید را بشکنند. می‌خواستند ترس را جایگزین رویا کنند. اما نفهمیدند که بعضی نام‌ها پس از خاموش شدن بلند‌تر شنیده می‌شوند. قهرمانی که در میدان ورزش جنگیده بود سرانجام جانش را برای آرزوی ایرانی آزاد از دست داد. محمد جواد حضوری رفت اما نامش در صف جاویدنامان ایران ماندگار شد و تا وقتی ایران زنده است جاویدنامان زنده‌اند.