info@capitolreport.org
ویدیو

پروژه جام جهانی از کنترل جمهوری اسلامی خارج شد

📋خلاصه

در این ویدیو من به بررسی پروژه جام جهانی و تأثیرات آن بر جمهوری اسلامی می‌پردازم. ابتدا به حضور برخی افراد مرتبط با صدا و سیمای جمهوری اسلامی در کنار تیم ملی اشاره می‌کنم که به نظر می‌رسد نقش‌های غیررسمی و اطلاعاتی داشته باشند. تأکید می‌کنم که این افراد، که برخی از آن‌ها تحت نظر وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران فعالیت می‌کنند، باعث نگرانی‌هایی در مورد نفوذ و کنترل جمهوری اسلامی شده‌اند. در ادامه، به بازی‌های تیم ملی جمهوری اسلامی در جام جهانی می‌پردازم و مشکلاتی که بر سر راه این تیم وجود دارد را بررسی می‌کنم. اشاره می‌کنم که جمهوری اسلامی با چالش‌هایی در زمینه برگزاری مسابقات در شهری مثل سیتل روبرو شده است، جایی که گی پراید برگزار شد و اعتراضاتی از سوی ایران و مصر نسبت به این رویداد وجود داشت. همچنین درباره مسائل داخلی تیم ملی صحبت می‌کنم، از جمله حضور افراد غیرمرتبط در کنار تیم و اصرار جمهوری اسلامی برای حضور تعداد زیادی از همراهان با تیم ملی، که حتی از تعداد بازیکنان بیشتر است. به این موضوع اشاره می‌کنم که برخی از این افراد به عنوان ماساژور یا مسئول تدارکات معرفی شده‌اند، اما در واقعیت نقش‌های دیگری دارند. در بخش دیگری از ویدیو، به مسائل سیاسی و نظامی منطقه‌ای اشاره می‌کنم. به ویژه به درگیری‌های اخیر بین اسرائیل و گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس پرداخته و تهدیدات اسرائیل به حمله مستقیم به جمهوری اسلامی را بررسی می‌کنم. همچنین به تحلیل وضعیت کنونی در لبنان و احتمال کودتا توسط طرفداران حزب‌الله اشاره می‌کنم. در نهایت، به تأثیرات اقتصادی و نظامی جنگ اوکراین و روسیه می‌پردازم و به تحلیل وضعیت روسیه و احتمال استفاده آن از بمب هسته‌ای در شرایط پیش رو اشاره می‌کنم. این ویدیو با یک پیام امیدبخش به پایان می‌رسد که با وجود تمام چالش‌ها و مشکلات، امید به آینده ایران و جهان همچنان زنده است.

📝متن کامل

[موسیقی] شب ما ببینیم یه کارشناس جمهوری اسلامی نشسته در برنامه میگه که باید آمریکاییا رو کشت باید حمله کرد به آمریکا باید وقتی آمریکا به جمهوری اسلامی حمله می‌کنه خیلی فشار زیادی بهش آورد به مردمش حمله کرد بعد ببینیم این کارشناس صدا آسیمای جمهوری اسلامی ناگهان از کنار نیمکت تیم ملی جمهوری اسلامی در لس‌آنجلس سر درمیاره باید چی فکر بکنیم آیا این افرادی که کنار تیم ملی جمهوری اسلامی هستن ند وقتی که وزارت خارجه آمریکا وقتی آقای مارکو روبی وزیر خارجه میگه اینا عوامل سپاه پاسداران هستند وقتی در روز روشن در لس‌آنجلس بعد از گل آفساید شجاع خلیل‌زاده که حالا اونم بهش میپر می‌پردازیم می‌بینیم یک جماعتی از توی مینکت تیم ملی میان بیرون که تعداد زیادیشون لباسی عادی پوشیدن لباسیویلین پوشیدن ن پیرن تنشونه پیرنای مردونه می‌ریزن دور تیم ملی بالا پایین پریدن و یکیش همین کارشناس صداسیماست که مدت‌ها من دارم می‌بینمش تو کلیپ‌های مختلف می‌گذارن جمهوری اسلامی بیاد در برنامه‌هایی مثل ۲ و۳۰ که کاملاً ساختار اطلاعاتیه ۲۰ و۳۰ رو از بالا تا پایین وزارت اطلاعات می‌نویسه چیزی که به عنوان بولتن خبری وزارت اطلاعات معروفه کارشناس صدا وسیماست یک فردی که به عنوان لوجستیک صدا و سیما لوجستیک تیم ملی باهاشون پا میشه میره اونجا و بعد توی لس‌آنجلس توی ورزشگاه حضور داره بعضیا دارن کل گل آفسایدو می‌بینن من دارم الان نگاه می‌کنم ببینم اون افرادی که دوروور تیم ملی بودن و اون عکسایی که ازشون منتشر شده این افراد کی هستند و از کجا اومدن و امشب به این می‌پردازیم که پروژه تبلیغاتی که جمهوری اسلامی داد به طرس متضحانه‌ای شکست خورد در بازی با مصر. یکی از فشارهایی که هم ایران هم مصر آوردن قبل از بازی در سیتل این بود که از مدت‌ها قبل این یک شهریست که سیتل الجی بیت تی فندلیس یک شهری که گی پراید خیلی قدیمی داره و زمان گی پرایدش مصادف شده تو بازی ایران و مصر و ایران و مصر گفته بودن باید اینو کنسل بشه در توی شهر گفت اصلاً همچین کاری ما نمی‌کنیم به شما بخوایم گوش کنیم چه خبره گی پرایدشونم برگزار کردن و هر ۲ تا تیم به شدت عصبانی بودن از این مسئله و بعد اطرافیان جمهوری اسلامی نیمکت جمهوری اسلامی رو می‌دیدید شما حداقل تعداد زیادی آدمی می آدم‌هایی می‌دیدید که مشخص بود اینا فوتبالی نبودن معلوم بود فرق دکتر تیم ملی فرق کسی که مسئول تدارکاته با یه کسی که فقط اونجا نشسته زاغسیاهای بقیه رو داره چوب می‌زنه مشخصه بعد آبرو رو و افتضاحی که بازیکن بازیکن‌های ولایی تیم ملی به بار آوردند اونایی که دنبال ولایتمداری بودن اونایی که می‌گفتن قبل از جام جهانی اگه گلی بزنن به موشلی تقدیمش می‌کنن چگونه این گل آفساید شد راجع به اینا صحبت می‌کنیم راجع به آخرین درگیری‌هایی که الان در بین اسرائیل و حزب‌الله و اسرائیل و حماس در جریان تهدیداتی که اسرائیلیا کردن مبنی بر حمله مستقیم به جمهوری اسلامی ایران آیا وارد فاز جدیدی داریم میشیم دوباره به زودی اینا روم بررسی خواهیم کرد خوش اومدید به یه کپیتال ریپورت دیگه ششم تیرماه ۲۵۸۵ شاهنشاهی ساعت ۳ و۳۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت پایتخت آمریکاست در خدمتتون هستم با یک برنامه دیگر بازی‌های تیم ملی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی خب در مسابقات جام جهانی اینا کوالیفای شده بودن و اومده بودن باید شرکت می‌کردن. اونایی که تعقیب می‌کنن می‌دونن که قرار بود ابتدا این تیم در اریزونا سکونت داشته باشه و بعد به خاطر اینکه دقیقاً تیم جمهوری اسلامی همیشه میاد با تعداد زیادی از همراهان که همشون مال وزارت اطلاعات و سپاهن و همشون کسایین که کارشونه که به پای بازیکنا باشن. تعداد بسیار زیاد اصلاً یک از تعداد خود تیم ملی میگن بیشتر بوده افرادی که خود تیم ملی جمهوری اسلامی بودن از تعداد بازیکنای تیم ملی بیشتر اینا همراه داشتن می‌خواستن آمریکاییا گفتن اصلاً همچین چیزی قبول نمی‌کنیم جمهوری اسلامی هم اصرار کرد که آدمامون ایران اینام گفتن آدماون ایران تشریف میارید مکزیک تیم ملی جمهوری اسلامی رو جمع کردن اوناهم پا شدن رفتن مکزیک رابطه جمهوری اسلامی با مکزیک بد نیست از اولم نبوده به دلیل اینکه روابط جمهوری اسلامی با گروه‌های کارتل مواد مخدر استفاده که جمهوری اسلامی همیشه می‌کنه از این گروه‌ها برای اینکه بخواد درآمدزایی جانبی داشته باشه برای حزب‌الله و دیگر گروه‌های نیابتیش معاملاتی که با کارتلا مواد مخدر دارن در مکزیک نه به ثابت شده است مدت‌های زیادی و بعد در طور دوره پرزیدنت کلینتون و تا یه حدودی هم درز زمان جورج بوش موفق شدن از طریق مکزیک یک سری از تجهیزاتی که بهش میگن دوالیوس یا دوگانه تجهیزاتی که هم کاربرد نظامی دارن هم غیرنظامی اون از طریق مکزیک خرید کنن ببرن اونجا دیگه اون راه بسته شد تیم ملی جمهوری اسلامی رفت مهزیک و از اونجا هواپیما می‌گیرن میان حالا لس آنجلس بازی دارن یا در این مورد سیتل توی یک خط نوار ساعتی هستن ۳۴ ساعت بیشتر فاصله نداره با هواپیما بخوان برسن اونجا و در نهایت تیم ملی جمهوری اسلامی اصرار کرد که این تعداد افرادی که به عنوان همراه می‌خوان بیارن که گفتم تعدادشون بازیکنای تیم ملی بیشتره اینا حتماً باید بیان توی بازی اول و دوم جلوی خیلی از اینا رو گرفتن که نیان با تیم جمهوری اسلامی تیم جمهوری اسلامی به شدت اعتراض کرد فشار آورد ننه من غریبهم درآورد گفتن حتماً اینا باید با ما بیان. نمی‌دونم اینا همهمون ماساژور مان. یکی گفت مسئول تدارکاته. یکی گفت مسئول رخنه. همه مسئول چیزای مختلف شدن ناگهان و افرادی مثل مهدی تارمی مثل امیر قلعنویی اینا اومدن این دروغ‌ها رو مطرح کردن که این همه افراد که افرادی هستن که کنار تیم ملی هستن. اینا افرادی هستن که به ما کمک می‌کنن. اینا افرادی که تدارکات لوجستیکن و به خبرنگارایی که اونجا خبرنگارای ورزشی و چیز زیادی از جنگ حالیشون نمیشه. نمی‌دونن چه وضیه تو تیم ملی جمهوری اسلامی داره. نمی‌دونن چه افرادی تو تیم ملی جمهوری اسلامی میان میشن بازیکن اصولاً و بهخاطر همین سؤایی که ازشون می‌پرسیدن خیلی سؤای آبکی بود یا اصلاً بهشون هیچ گیری نمی‌دادن که خب این افرادی که شما میگید ماساژر تیم ملی این اصلاً از کی اومده بود؟ عضو تیم ملی شده؟ چطور تا همین چند روز پیش عضو لیست نبوده؟ و اومدن این دروغان رو این افراد مطرح کردن چند تا اتفاق خیلی جالب افتاد در بازی ایران و مصر که از چیزی که در انگلیسی ما بهش میگیم ایگو و در فارسی بهش میگن عقده بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده و مهدی تارمی که از قبل از اینکه بخوان بیان آمریکا راجع به اینکه می‌خواستن بیان اینجا و یه حرکاتی انجام بدن انگار که پرچمدار یک گروه اعتقادی هستن به جایی که بخوان فوتبالیست باشند و این صحبت رو شجاع خلیلزاد بارها مطرح کرده بود در مقابل مطبوعات جمهوری اسلامی و همچنین مهدی تارمی یه ویدیو ازش وجود داره این ویدیو رو نگاه کنید انشاالله اگه گل زدیم گل تقدیم به کی می‌کنیم من گلو تقدیم می‌کنم به رهبر عزیزم صلوات بود بلند خدا رحمتش کنه همهمون دوستش داشتیم دیدار نداشتیم با ایشون من این افتخارو نداشتم دوستشم دارم داریم واسه پرچم جمهوری اسلامی بازی می‌کنیم درسته ما داریم جایی میریم با جام جهانی که آمریکاست خودتونم می‌دونید ما میخوایم بریم اونجا پرچم جمهوری اسلامیو ببریم تو آمریکا بالال [موسیقی] غیور جا مانده [موسیقی] سلام من و این صحبتهایی که شجاع آقای خلیل‌زاد متکره صدام آرمان جان این صحبت‌هایی که مطرح کرده در تلویزیون جمهوری اسلامی بارها و بارها دیشب دقیقه ۹۰ و چند یه گل زد همین شجاع خلیلزاد و پا شد دویید رقصید چرخید شیرژه زد ریختن رو همدیگه میگم همون صحنه‌هاییو دیدم که دیدم ۳۰ ۴۰ نفر از این همراهان تیم ملی همه با لباس شخصی ریختن وسط ورزشگاه در سی عتق و همون تحلیل‌گر صداسیمای جمهوری اسلامی هم وسطشون بود و بعد گل آفساید اعلام شد به دلایلی که کاملاً واضحاً جزو قوانین آفساید بود یعنی که از جمهوری اسلامی چی هی اون ویدیو رو می‌ذارن چون فوتبال نمی‌فهمن مثل خیلی چیزای دیگه متوجه نمیشن که وقتی دروازه‌بان میاد از توپ عبور می‌کنه برای اینکه بخواد توپو دف کنه جا می‌مونه دروازه‌بان توپ از دروازه‌بان میاد جلوتر اونوقت اون بازیکن آخری که وجود داره تنها بازیکنی نیست که آف خط آفسایدو پر می‌کنه اون به جای دروازهبان محاسبه میشه یه بازیکن بود که از شجاع خلیل‌زاد عقب‌تر بود بازیکن مسی اون جایی درواز وان حساب میشه دیگه دیده نمیشه شجاع خلیل‌زاد نسبت به بازیکن دوم آفساید بود انقدر شاید انقدر واقعاً ولی همین داستان واسشون اتفاق افتاده تو همه جاهای دیگه یعنی چون از فوتبال مثل چیزای دیگه درک خاصی ندارن متوجه نشدن چه اتفاقی افتاد گلش آفساید شد و همین گلی که تقدیم کرده بود به موشلی داستان شاعرانه بودنش اینه که چهجوری حال اینا گرفته شد این کسی که می‌گفت من این گلو تقدیم می‌کنم به رهبر رفت پشت زد قلت زد همه ریختن وسط همه واسه خودشون برنامه ریختن که الان ما برمی‌گردیم ایران راجع به این صحبت می‌کنیم که این مصاحبه کرده بود به رهبر اینو تقدیم کرده بود در آمریکا ما گل زدیم در وسط شیطان ب بزرگ اومدیم پرچم جمهوری اسلامی رو آوردیم و تاور گل آفساید اعلام کرد و قیافه قیافه امیر قلهنویی اصلاً دیدنی بود یعنی در تلویزیون نشون داده بودن اون بادش کاملاً رفته بود و یه چیزی هم بحث حتی در مورد افرادی که تو بعضی از اینا که مثلاً حالا فرضاً یه ورزشی هم می‌کنن و اینا من متوجه نمیشم این شکماشون چرا انقدر گندهست؟ یعنی یه حالتی انگار داره انگار که انقدر که خودشونو نگه داشتن که کامل پر شده بدنشون هیچ جای دیگه‌ای نداره احساس می‌کنی دکمه پیرنش الان اینجوری پرتاب میشه بیرون و قیافهش دیدنی بود بعد از اینکه این اتفاق افتاد بعد در مورد مهدی تارمی صحبت کنیم مهدی تارمی که خب معرفض همه هست حالا بازیکن فوتبال خوبیه ولی آدمیه که آدم جمهوری اسلامیه و کسیه که به خاطر اینکه بازیکن فوتبال بوده و همیشه دستمال به دست بوده منافع مالی بسیار زیادی بوده کسیه که آدمیه که پشت سر هم مجوز برای اینکه بخواد اتومبیل وارد کنه فقط اون احسان حاجی صفی هم همینه شما نگاه کنید احسان حاج صف حاجی صفی فکر کنم الان ۱۷۵۰ سالشه الان چند صد ساله که احسان حاجی صفی داره در تیم ملی فوتبال بازی می‌کنه شما فکر می‌کنید به خاطر اینکه کوالیتی فوتبال داره ایشون جون چون فکر می‌کنید می‌تونه زمین بازی رو هی بدوئ بره بالا بیاد پایین در سن ۳۶ سالگی ما از احسان حاجی صفی بهتر نداریم که در پست هافپک دفاعی بخواد بازی کنه خیر حاجی صفی کسیه که با جمهوری اسلامی با مقامات هستی جمهوری اسلامی روابط بسیار صمیمانه و نزدیک و مالی داره یعنی احسان حاجی صفی من یادمه یه دفعه انتخابات فدراسیون بود علی کریمی هم نامزد شده بود و تمام فوتبالیا به ظاهر میومدن از کریمی حمایت می‌کردن. یه سردار سپاهی هم بود اون موقع که باهاش داشت ران می‌کرد. قضیه مال خیلی وقت پیشه و احسان حاجی صفی اومد تو تلویزیون جمهوری اسلامی کلی از علی کریمی تعریف کرد و اتفاقاً به اون سرداره گیر داد و آدمای غیر فوتبالی نباید بیان. از این حرفا اومد زد و اینا. بعد انتخابات فدراسیون برگزار شد. جمهوری اسلامی انتخاباتو توی اینجور انتخاباتو برای اینکه واقعاً مذحکه بکنه یه صندوق رأی می‌ذاره که صندوق رأی شیشه‌ای بود و از اینا خواسته بودن که رأیاشونو بندازن اون تو صندوق رأی شیشه‌ای عکس گرفته بودن اون رأی که احسان حاجی صفی افتاده بود با اسمش باز شده بود و اتفاقاً اسم همون سردار سپاهه رو نوشته بود یعنی به ظاهر اومد در تلویزیون گفت علی کریمی و فوتبالیا و اینا در واقع رفت به اون رأی داد. چرا؟ چون اون می‌فهمم طرز تفکرشه خیلی باهوش و زرنگه. احسان حاجی صفی می‌فهمه خب اگه علی کریمی بیاد رئیس فدراسیون فوتبال بشه علی کریمی زیر تا پیاز فوتبال ایرانو می‌دونه. شما نمی‌تونی جلوشامورتی بازی دراری ملق بزنی جلوش. نمی‌تونی بیای بگی علی مثلاً بیا پسرخالای منو بذار تیم ملی جوانان نوجوانان بازی کن. از این کارا نمی‌کنه علی. ولی اون سردار سپاه که هیچی از فوتبال نمی‌فهمه که اون فقط قراره بیاد قدرت بگیره پولم می‌خواد دربیاره اتفاقاً هر جا راجع به فوتبال بشه از کسی نمی‌بینه پس میاد سراغ احسان حاجی سیفی از اون می‌پرسه بنابراین شما هم اینجوری کنترل اونو داری یعنی نکته اصلی اینه که این افراد کسایی که الان اومدن تو تی تیم ملی فوتبال و شما می‌بینید ۴ار نسل اینا الان دارن همین‌جوری بازی می‌کنن اینا هم مونوپلن بازیکن دیگه نداریم در فکر می‌کنید در ایران که لیاقت اینو داشته باشه که بخواد پیرن تیم ملی بپوشه خیلیا هستن خیلیا هستن نمی‌رسه بهشون به خاطر اینکه اینا مونوپل کردن با همون فرمانده‌های سپاه با همون کسایی که به اسم اینا لوجستیک ما هستن و این ماساژور منه و این مربی منه میان اینا همه کسایین که باهاشون دیل دارن اون آقا میاد واسش ۴ تا دونه مجوز اتومبیل می‌گیره از همین آمریکا یا از مکزیک این وارد می‌کنه می‌بره ایران نمره می‌ذارن فلان هم اینا پول درمیارن اینجوری با هم و پول کثیف درمیارن. پول حق بقیه بازیکنا رو می‌خورن. حق مردمو می‌خورن. همشونم می‌کنن. یعنی اگه نکنن اصلاً اونجا نمی‌رسن که شما بخوای بازیکن تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی باشی. الان این از زمانی که تیم ملی جمهوری اسلامی زمانی بود که مثلاً علی دایی خداداد و اینا بود که اون موقع سپاه سعی می‌کرد زیر پای فوتبال خیلی بزنه و اصلاً به اینا بالاپر نده. اینا به طور اتفاقی رفتن و در یک بازیی که معجزه فوتبال بود در استرالیا دو کردن اگه شما اون بازی رو برید ببینید واقعاً از اول تا آخرش مخصوصاً نسخه استرالیاییش هست توی یوتیوب اصلاً معجزهست باورتون نمیشه ایران مثلاً ۱۵ هیچ نواخته و ما نمی‌ذاریم حتماً چون کپیرستر کپی‌رایت می‌خوره اما اون بازیی بود که معجزه شد که دو و دو شد بعد از اون یه اتفاقی افتاد که سپاه ترسید گفت نه اینا ممکنه برن به یه جاهایی برسن گنده شن همه اینا رو باید کنترل کرد کسایی مثل علی دایی هیچوقت نتونستن کنترل کنن کسایی مثل علی کریمیو نتونستن کنترل کنن الان اگر علی کریمی و علی دایی سپاه همینوری توشون [گلویش را صاف می‌کند] تو جیب سپاه بودن اوناهم الان هنوز تیم ملی بودن با این سنشون بازی می‌کردن یعنی اصلاً جای دیگه‌ای نمی‌تونستن برن ولی چون توی جیب سپاه نیستن اینجور آدما سر از تیم ملی درنمیارن کریم باقری سر از تیم ملی درنمیاره. احمدضازاده سر از تیم ملی درنمیاره. حالا همه اینا ممکنه خیلی مذهبی باشن ولی سر از تیم ملی جمهوری اسلامی می‌بینید درنمیاره باهاشونم مخالفن با مخالفتشونم ابراز می‌کنن جایگاهی ندارن در اینکه این پولای کثیفو بخوان اون پشت دربیارن. مهدی تارمی دیشب نه تنها در همه این زمینه‌ها و مزخرفاتی که اومد تو مطبوعات و دروغهایی که گفت اومد گفتین یک مسابقاتی که بسیار افتضاح بوده و دیزستر و کلمه دیزستر استفاده کرد چند دفعه دیزستر اون وضعیت کشور ایرانه که افتاده دست جمهوری اسلامی ۴۰ هزار تا مردمش کشته میشن و توی بازیکن میای و یه جوری داری رفتار می‌کنی که انگار که وقتی به خاطر اون آدمای سپاه پا از آمریکا انداختنت بیرون خیلی بهت زور اومده یعنی این دیزستره دیزستر اینه که تو فکر نکنی اون ۴۰ هزار اگه تو انقدر بهت زور اومده که از مکزیک اومدی تو آمریکا که این واکنشو نشون میدی و میگی کشور میزبان با ما برخورد کرده اون ۴۰ هزار تا آدمی که عزیزشونو از دست دادن چی باید بگن در طول این مدت که تو هیچ اعتنایی هم بهشون نمیدی و هیچ نشانی هم از اون آدما نداری جایی میری اینور اونور هی صحبت یک دبستانیو می‌کنی در میناب که این مشخصاً کنارش سپاه پاسداران اونجا داشته ازش استفاده می‌کنه. ما که مدرسه رفتیم که زمان مدرسه رفتن ما در ایران سپاه پاسداران میومد بالای پشتبون ما تیر ضد هوایی می‌ذاشت. اون دوره‌ای که ما بودیم در ایران خیلی اینجور چیزا نرمال بود. خیلیا اینا رو دیدن که از مدرسه از بچه‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده کنه. سپاه و شیعیان و اسلام‌گراها بارها و بارها این یه چیزی که دیده شده ولی مهدی تارمی من یادمه که اون اوایلی که حالا جوون بود و در پرس پولیس بازی می‌کرد یک بازیی بود که پرس پولیس اومد یه پنالتی گرفت مهدی تارمی یه شگردی که داره اینه که یه باهوشی زرنگی توش هست می‌بینه وقتی توی محوطه جریمه بازیکنای حریف می‌خوان تو پشتو شو کنن پاشو پاشو میاره جلوشون اونا می‌زنن به پاشو این خودشو می‌ندازه و بعد پنالتی می‌گیره داور واضحاً دیشبم بازی با متر همین کارو کرد همین اتفاق افتاد دقیقاً پاشو گرفت جلوی اونجایی که مدافعه می‌خواست توپو شوت کنه بیرون زد پای این داورم پنالتی گرفت یه دفعه این کارو کرد تو پرس پولیس پلاتو گرفت ایوانکویچ مربی برانکو ایوانکویچ مربی پرس پولیس بود برانکو ایوانکویچ بهش میگن پروفسور فوتبال یه کسیه که اصلاً هرچی تیم کرواسی همین تا همین امروزم داره میگن بخش بزرگیش به خاطر طراحی‌های برانکو ایوانکویچ از زمانی که کروواسی وارد جام جهانی شد با کمک مربی یه مربی دیگری معروف دیگری بود به اسم بلاژویچ اولین باری که کروواسی در جام جهانی شرکت کرد در تاریخش اصلاً کشور شده بود تازه کروواسی ۲ سال بود کشور شده بود یه تیم فرستاد اومد جام جهانی سوم شدن تو جام جهانی و رانکوکویچ کمک مربی اون تیم بود اومد پرس پولیس نذاشت تارمی پنالتی رو بزنه یکی دیگه زد پنالتیه رو گل کرد تارمی شاکی شد طرفدارای پرس پولیسم چون واقعاً کسایی که دارن میگم چون اون پرس پولیسم یه سری طرفدارایی داره که از فوتبال هیچی واقعاً نمی‌فهمن ایران کلاً در نهایتنا که میرن توی ورزشگاه‌ها و اون اومدن به ایوانکویچ گیر دادن که تو چرا اجازه ندیدی این پنالتی گرفته بود خودش باید بزنه؟ ایوانکویچ بهشون گفت در قانون یه فوتبال توی فوتبال یه قانون نانوشته‌ای هست که میگه که اون بازیکنی که درگیری فیزیکی داشته رفته توی زمین به خاطرش پنالتی گرفته به خاطر اینکه ضربه خورده الان توی وضعیت منتالی سایکولوژیک عجیبیه هنوز گیجه ممکنه یه خورده گیج و منگ باشه اون بازیکنو ریسکه شما بهش پنالتی بدید بازیکنو بذارید کنار یه کسی که ضربه نخورده تو اون دعوا نبود بوده اونو می‌ذاری که حواس شمه اون توپو گل کنه و الان دیشب رفت این کارو با مسک کرد پنالتی گرفت هنوز حرف برانکو ایوانکویچ یاد نگرفته هنوز بعد از این همه مدت یعنی اینا انقدر دوگم و آدمایی هستن که عقده و ایگوی خودشون بزرگتر از تیمه چون مهدی تارمی اون پنالتی رو گرفت می‌تونست پاشو بذاره بیرون بگه آقا بفرما یکی دیگه اینو بزن اون توپم گل میشد ایران می‌برد اون بازی رو ولی انقدر عقده داره و وقتی حتی یه آدمی مثل پروفسور فوتبال برانکو ایوانکویچو می‌ذاری که بهش اندرز بده بگه گوساله این پنالتی رو تو نباید بزنی الان تو الان ضربه خوردی بیا وایسا کنار بلا نسبت گوساله نکن این کارو وایسا یکی دیگه به خاطر تیم وایسا کنار بذار یکی دیگه بزنه از عقده خودش زد و دروازبان مصر گرفت یه تیمی بود که از همه جهات یعنی دیشب حال آدم رو به هم می‌زد هم فوتبالشون و هم کنار فوتبالشون واقعاً یعنی تیمی بود که غیر پروف غیرحرفه‌ای بسیار غیر پروفشنال چه داخل زمین چه بیرون زمین و این ترفندای تبلیغاتی جمهوری اسلامی هم شکست خورد و خیلی بهتر که اتفاقاً نبردن من که واقعاً امیدوار بودم بازی رو ببازن و حذف بشن به خاطر همچین حرکت‌هایی که دارن انجام میدن ولی اگر می‌برد بردن خوب نمیشد به خاطر اینکه میومدن به عنوان تیم دوم احتمال داشت حتی بتونن به مرحله بعدی برسن الان تیم سومن می‌خورن به یه تیم بسیار قوی و منتظر این باشن ببین الان تیمهای مرحله بعد مثل مصر و اینا نیستن که بخوان با تیم ملی جمهوری اسلامی اینجوری تو زمین برخورد بکنن بازی بسیار فیزیکی خواهیم دید و اون چیزی که بریتانیا انگلیس تیمش انجام داد علیه تیم جمهوری اسلامی در قطر از دقیقه ۱۹ بهشون گل زد تا آخر بازی ۶ آورد یه چیزی تو مایه‌ها دوباره واسشون اتفاق میفته یه ویدیو فقط می‌خوام از مهدی تارمی گذاشتن مصریا بهش خندیدن وقتی اون پنالتی رو این داستانا رو گرفت و خیلی می‌خواست ادا دربیاره و اینا رفت بعد در نهایت بعد از گلی که زدن یه عینک گذاشت چششو ادا درآورد مصری ببینید چیکار کنی چیکار کردم خیلی [صدای جیغ] [صدای جیغ] [خنده] و واقعاً متحکه عام و خاص شدن یعنی عابره خودشونو بردن از اون طرف تصاویری که خب پخش میشه از داخل استادیوم و فیفا انتخاب می‌کنه و تصاویری که ما اینجا خب تو تلویزیون می‌دیدیم در شبکه فاکس پخش میشه. فاکس یک و فاکس ۲ پخش می‌کنه ورزششون اف اس و اف اس اون تصاویری که ما دیدیمو فیفا دستچین می‌کنه همشون پرچم‌های جمهوری اسلامی بودن اونایی که نشون دادن یه زن و شوه یا یه کاپلی بودن کنار هم پشت سر هم پرچم جمهوری اسلامی هم دستشون بود هی اینا رو نشون می‌داد پشت هم و اونا هم قیافه‌شون دیدنی بود چون خیلی خودشونو کشتن و بالا پایین پریدن وقتی گل زدن فکر کردن بازی رو بردن و بعدش کامل بازشون خوابیده بود کامل و این بهش میگن جاستیس. خیلی از این آدمایی که الان توی مکزیک رفتن استقبال تیم ملی جمهوری اسلامی توی لس‌آنجلس هستن آدمای شیدین. افراد کسایین که بی به هر طریقی که بگید از طریق جمهوری اسلامی پول درمیارن یا زمین و خونه اونجا دارن یا دارن اینجا برای جمهوری اسلامی فعالیت آنلاین می‌کنن براشون تبلیغات می‌کنند براشون میرن توی تظاهرات‌های مختلف با مردم درگیر میشن کسایی من دیدم فرستاده جمهوری اسلامی که مثلاً تجمع شیر و خورشیدیا رو به هم بزنن کسایی که به پرچم شیر و خورشید دارن میرن تو ورزشگاه بهشون گیر بدن هی بیان توهین کنن بهشون یه جوری که درگیری فیزیکی ایجاد بشه و خوشبختانه انقدر بچه‌های پادشاهی که رفته بودن ویدیوهایی که من دیدم باهوش بودن و حواسشون بود هیچکی وارد درگیری فیزیکی خوشبختانه نشد باعث شد خیلی از این افرادم چهرهشونو نشون بدن مشخص بشه اینا آدمایین که طرفدار جمهوری اسلامین و تعدادشونم کم نیست در کالیفرنیا و اصولاً در غرب آمریکا در همین شهرن متأسفانه در همین واشنگتن دیسین این بخش اول تیم ملی داستان به کنار قضیه اتفاقاتی که داره میفته دیشب این اف۱۶ که آرمان جان سنت کام عکسشو منتشر کرده از حملاتی که دیشب انجام دادن یه عکسم منتشر کرده از یک اف۱۶ اون اف۱۶ اصلاً عکسش هر دفعه من می‌بینم پیامش واقعاً خیلی خوشگل‌تر از اون چیزیه که ۱۰۰ تا دونه کنفرانس خبری می‌تونست داشته باشه و مدت طولانی که دارم فکر می‌کنم به اینکه الان خب این اتفاقاتی که داره میفته از دیشب تا حالا که این اتفاق افتاده داشتم بهش فکر می‌کردم که مرحله بعدی چه خواهد بود چه اتفاقی در مرحله بعد خواهد افتاد بین جمهوری اسلامی امریکا و اسرائیل الان به نظر میاد اسرائیلیا طبق این اتفاقاتی که ما شنیدیم داره میفته در منطقه یه سری از اگه اگه حالا اون اف۱۶ رو نشون بتونیم بدیم و بعدش توییتهایی که هست اون اف۱۶ که تصویری که سنت کام منتشر کرده بعد از حملاتی که انجام داده به تأسیسات راداری و فرماندهی جمهوری اسلامی و لانچرهای پرتاب پهپاد در خاک ایران بعضی وقتا اصلاً قدرت بیانه یه عکس خیلی بیشتر از یک بیانیهست یا کنفرانس خبری این عکس خودش تحلیل ش مشخصاً دفعه قبل گفتم اون موشک‌هایی که می‌بینید در سمت چپ بال اگر اشتباه نکنم یه خشاب خورده که ۱۲ تا موشک توشه اونام موشک‌های ضد پهباده هر کدومشم ۲۰ ۰۰۰ دلار قیمتشه یا کمتر از پهباد شاهده در واقع دیگه الان از این بعد مشکلی هم ندارن که آمریکاییا از لحاظ هزینه بازنده باشن برای مثلاً پهباد شاهد حالا بعضاً میگن ۲۵ ۵۰۰۰ دلار ولی دیگه ۲۵ ۰۰۰ دلار نیست خیلی بیشتر از اینا درماد نزدیک ۶۰ ۷۰ ۰۰۰ دلار واسشون درمیاد ولی تا حالا نگرانی این وجود داشت که برای همون ۶۰ ۷۰ هزار دلاری هم باید موشکهای یکی ۲ میلیون دلاری خرج می‌کردن الان ۲۰ ۰۰۰ دلار موشک با هدایت لیزری که مولارزشم نمیره بعد سمت چپ یه بمب جیبیو هست که نوکش مشکیه اون بمبه برای زدن پایگاهست پناهگاه و ساختمون و اینا برای این ساخته شده که وارد ساختمون بشه حتی چند تا طبقه بره بعد بترکه کل ساختمونو بریزه رو سر خودش اون تصاویری که می‌بینید مثلاً یهو یه بمب می‌زنن کل ساختمون اینجوری می‌خوابه با همچین بمباییه و حمله با اف۱۶ از طریق اون موشک جی‌ بی‌ یو و این موشکای ضد پهپاد یعنی اینکه اف۶ ۱۵ رو فرستادن اول جمهوری اسلامی می‌خواد بهت شلیک کنه اونا رو می‌زنی با پهباد یه سری بعد میای تا یه جایی جلو بعد از اون موشک رو می‌زنی جیبیو بعد برمی‌گردی تا فاصله از فاصله ۲۰۰ مایلی می‌تونه بزنه اون جی بییورو این چه حدوداً ۳۰۰ کیلومتر خیلی لازم نیست نزدیک بشه به مقر سپاه جزیره سیریکو مورد هدف قرار دادن در قشم اهدافی رو زدن ۶ تا هواپیما ما ۴ تا هدف زدن سنت کام میگه یکیشم همین اف۱۶ه که توی تصویر می‌بینید بعد توییتهایی که داره اتفاق میفته اپن سورس اینتلو نشون میدی آرمان جان که به ما داره میگه چه اتفاقاتی داره میفته همین الان در اسرائیل یه سری از اتفاقاتی که داره میفته الان دوباره درگیریا با حماس شروع شده یکی دو تا از اتومبیلای حماسو ترکوندن که من نمی‌دونم چهجوری اینور وسط این داستانا یهو حماس با دارای اتومبیل شد همه چیزو زده بودن اونجا ولی یه سری از درگیریها به سمت حماسه در غزه یه سری از درگیریهای جدید در چند ساعت گذشته نشون میده که اسرائیل چند جای مختلفو در غزه زده و در اس در لبنان هم به نظر میاد به توافق عظیمی رسیدن آقای مارکو روبیو وزیر خارجه بر اساس همین توییت‌هایی که اپن سورس اینتل زده که می‌بینید میدن در یک کنفرانس خبری ظاهر شد و گفت که توافق بین دولت لبنان و اسرائیل صورت گرفته پشت سر حزب‌الله این دو تا با هم توافق کردن حزب‌الله میگه ما زیر بارش نمیریم طرفداراش همین اپن سورس اینتل یه سری تصویر نشون میده طرفدارا حزب‌الله ریختن تو بیروت پرچم حزب‌الله تکون میدن درگیری‌ها ممکنه به اینجا برسه که حزب‌الله سعی کنه کودتا کنه علیه دولت لبنان ان و اتفاقاً این بهترین سناریو اگه این اتفاق بیفته اگر کودتا بکنند دیگه مجبور میشه دولت لبران وارد واکنش بشه. لبرانی خیلی علاقه ندارن وارد جنگ داخلی بشن ولی به نظر من شانس دیگه و چاره دیگه‌ای ندارن. مثل یک سرطانیه که در اون کشور افتاده باید برن سراغش و دردناکه دیگه. یه مدت طول می‌کشه تا اینا بخوان دربیارن ولی کارشو با دیگه تموم می‌کنه. اگه این کارو بکنه اگه طرفداران حزب‌الله سعی کنن کودتا کنن جمهوری اسلامی احتمالاً شروع می‌کنه به حمله کردن به اسرائیل دوباره حمله کردن جمهوری اسلامی به اسرائیل لزوماً باعث پاسخ آمریکا نخواهد شد این دفعه به نظر من و اتفاقاً باعث خواهد شد امریکایی‌ها از اسرائیل دفاع بکنن ولی اجازه بدن که به بخش بزرگی از حملات علیه جمهوری اسلامی رو اسرائیل شروع کنه از سر بگیره و بعد وایستن اون دور نگاه می‌کنن آمریکاییا برای موقعیتی که احتمالاً سپاه پاسداران اشتباه کنه تعداد لانچرهای زیادی بیاره یهو بخوان حملات شدید بکنن به اسرائیل اونوقت میرن سراغش این چیزیه که به نظر من منطقی‌ترین سناریویه که برای امریکاییا می‌تونه اتفاق بیفته یعنی بهتر از این هم نمی‌تونست پیش بره واقعاً الان با اتفاقاتی که افتاده در منطقه حمله کردن به بحرین و تلاش جمهوری اسلامی برای اینکه بخواد یه سری از پایگاه‌های آمریکا رو بزنه که می‌زنه یه سری از پایگاه پایگاه‌های آمریکا رو زده در طول جنگم جمهوری اسلامی ولی نتونسته این پایگاه‌ها رو خارج کنه از اینکه بخوان به ارتش آمریکا کمک کنن. ضمن اینکه آمریکایی‌ها از قبل از شروع عملیات خشم حماسی بخش بزرگی از نیروهای خودشونو از این پایگاه‌هایی که دورور ایران هست خارج کردن. سیاست پنتاگون این بود که بخواد از جون انسان‌ها محافظت کنه از جون سربازاش به جای اینکه بخواد به امنیت ساختمون فکر کنه و تأسیسات گفته امنیت ساختمون ولرش سربازا جون سربازا مهمه ساختمونو می‌ذارن دوباره می‌سازن مشکلی نیست و زدن جمهوری اسلامی ساختمون زده ولی تلفات به آمریکاییا نتونسته وارد کنه در تمام این مدت ۸ ۹۰۰۰ تا پهبادشون خورده نزدیک مثلاً ۷۰۰ ۸۰۰ تا پهباد تونستن در نهایت رد کنن که بخوره به جاهای مختلف از این ۷۰۰ ۸۰۰ تا پهباد ۲ نفر کشته به به جا گذاشته یعنی نزدیک ۹۰۰ تا پر پرتابه زدن از اون ۹۰۰ تا پرتابه تونستن د تا آدم در نهایت بکشن خیلی جدی نمیگم خطر نیست حتماً هست ولی خب در نهایت پنتاگون تونسته با این سیاستی که داره از جون سربازاش محافظت کنه موفقیتش مهمه حمله کردن به بحرین بحرین پایگاه خب یه جایی که از جا ش تک شکون نمی‌خوره جمهوری اسلامی ادعا می‌کنه به بحرین حمله کرده به پایگاه‌های آمریکا ادعا می‌کنه دفاع کردند از خاک ایران باعث شده نیروهای آمریکایی عقبنشین کنن که مزخ مخرفه اونا اومدن ضربشونو زدن رفتن اصلاً قرار نبود بمونن و بعد هم اینکه دوباره سعی کردن که به یه سری از کشتی‌ها حمله کنن و به سمتشون پهباد بزنن نشان‌دهنده اینکه یواش یواش داریم میریم رو نردبان افزایش تنش یعنی یه پله یه پله هم جایی داره میره بالاتر چقدر طول می‌کشه این داستان که بخواد به یه جنگ به یک جنگ تمام عیار تبدیل بشه اون چیزیه که دیگه همهمون باید وایسین کنار نگاه کنیم کنیم ببینیم در طول چند ساعت و چند روز آینده چه اتفاقی میفته. خیلی از دوستان لطف دارن میان کامنت می‌ذارن در مورد اتفاقات در مورد اینکه این لایو چقدر بهشون کمک می‌کنه که بتونن اتفاقاتی که در طول روز میفته رو اخبار هضم کنن و میگم من به خاطر اینکه خب این همه این خبرا رو می‌خونم من واقعاً اگه حتی کارمم نبود چون نیوز جانکیام واقعاً اولین کاری که صبح بلند میشم چشم باز می‌کنم یافته اینکه میره روی اپ میوز خودبه شد و خب این خبرا رو می‌خونم از صبح هی توی ذهنم چرخ میشه بعد ما بعد میام اینجا با یه انرژی با شما اینو در میون بذارم که یه انرژیی باشه که شما بتونی ازش امید بگیری یه انرژی وجود داشته باشه که اگه من یه چیزی تهش می‌دونم اما ممکنه ۱۰ نشه بعداً اگه اینو بگم بر علیه هم استفاده شه از این نترسم برای شما بیام بگم اینو اینجا اینجا ما گوی بلورین نداریم با اینکه خیلی از دوستان میان میگن چرا شما گوی بلورین دارید ولی اتفاقاتی که از توی این خبرایی که در واشنگتن منابعی که خودم می‌شناسم آدمایی که تلفنی باهاشون حرف می‌زنم کسایی که روی سوشال میدیا تغییر می‌کنم می‌گیرم سعی می‌کنم حذف کنم و یه حجمی به شما بدم که توش بتونید امید داشته باشید برای آینده ایران برای آینده زندگی خودت و در نهایت خودتون بتونید قضاوت پور کنید که کی به کیه و چی به چیه بازم سپاسگزارم از اینکه یه لایو دیگه با من بودید جاوید بان داریم اون خبر آقای زلنسکی رو می‌خواید یه خبر کوچیک راجع به روسیه وجود داره راست میگه یه ویدیویی آقای زلنسکی منتشر کرده از یه موشکی که میگن ۳۰۰ کیلومتر برد داره این اوکراین ساخته خودش موشک کروزیه که در ارتفاع پایین حرکت می‌کنه و میگن ۳۰۰ کیلومتر برد داره و الان این موشک استفاده کرده اوکراین برای اینکه بعضی از پالایشگاه‌های نفت روسیه رو بزنه. روسیه در طول سه هفته گذشته بخش بزرگی از پالایشگاه‌های خودشو از دست داده. ظرفیت پالایشگاه‌های مسکو، سن پیترزبورگ و بخشی از شهرهایی که اصولاً در منطقه غربی روسیه هستن بخش بزرگی از اون شهرهای عمده و اونجایی که پولدارین سمت غربین سمت اروپایی روسین اینکه همه می‌دونن تقریباً خیلی از ظرفیت پتروشیمی و ظرفیت پالایشونو از دست دادن به خاطر حملاتی که اوکراین موفق شده انجام بده و این حملات بیشترم داره میشه تا یه حدی دیه که الان در بخشی از روسیه فروش بنزین به مردم رو ممنوع اعلام کردن چون دیگه بنزینی ندارن و نمی‌تونن جابهجا بشن. بزرگی روسیه یک زمانی بزرگی چین، بزرگی ایران به نفعشون بود در مسائل جنگی و نظامی الان یه جوری به ضررشون تموم میشه چون این لوجستیک تا به خاطرچه ۱۰۰ یک جا می‌تونن بهش ضربه بزنن و از بین ببرن و الان وضعیت روسیه داره به یک جایی می‌رسه که آخرین نفس‌هاشه. برخی در واشنگتن میگن احتمال داره که روسیه بره به سمت استفاده از بمب هسته‌ای به اونجا برسه که دیگه اصلاً دیگه واقعاً دنیا میره به یک سمت دیگری با این حال یه چشما به ایران و یه چشم دیگرمون به بقیه مسائلی که در دنیا هست و در کپیتال ریپورت یکی یکی اینو براتون می‌شکافیم جاویدبانمون آقای مجتبی وسوخ هستن این بخش‌های جاویدان هنوز مورد توجه دوستان هست خانواده‌هاشون راجع بهشون بعضی وقتا با ما تماس می‌گیرن ازشون خیلی راضین. سپاسگزارم از همه بچه‌ها و داوطلبایی که به این پروژه جاویدبان کمک کردن و می‌کنن. دم همتون گرم تا لایو دیگر جاوید شاه پاینده ایران را بهرود. [موسیقی] مجتبی وسوق ۳۶ ساله بود پدر دو فرزند مردی آرام در سوپرمارکتی که کار می‌کرد همه از اخلاق خوبش می‌گفتند زندگیش ساده بود خانه فرزندانش و آرزوی روزهای بهتر برای خانواده‌اش اما در یکی از روزهای زمستان اصفهان وقتی برای دیدار برادرش از خانه بیرون رفت. سرنوشت مسیر دیگری برایش نوشت. صدای تیراندازی را شنید. دید انسانی در خطر است و مانند بسیاری از آدم‌های شریف نتوانست [موسیقی] بی‌تفاوت بماند. چند لحظه بعد گلوله‌ای به سوی او شلیک شد. با تیر جنگی ما رو می‌زنن. مجتبا را به سمت بیمارستان بردند اما پیش از آنکه به مقصد برسد قلب پدری که دو کودک [موسیقی] چشم انتظارش بودند از تپیدن ایستاد اما هیچ دیواری هیچ تهدیدی و هیچ سکوت اجباری نتوانست نام او را پنان کند. مجتبی و سوخ تنها یک نام نبود او پدری بود که فرزندانش را دوست داشت. مردی بود که زندگی را دوست داشت. مجتبی رفت اما جای خالی او در قلب خانواده‌اش و در حافظه ایران برای همیشه باقی ماند و تا وقتی ایران زنده است جاویدنامان زنده‌اند.